busungarna 2½...
Så var det dax igen nu då......
Så var det dax igen nu då......
Å ja Mia det var en bra ide, ska kolla lite....
hmmm...Emma kl är 10,46 och din gröna plutt lyser fortfarande
*spark i rumpan* städa var det ju....hi hi hi
Ses nästa vecka????
Kram
Ah, jag vill oxå vara med på den här träffen!!! Kanonbra initiativ Mia.
Dock - fredag den 5:e är det poolparty på jobbet (vill ja ju inte missa),
sön 7/6 - ser helt ledig ut!!!
lör 13/6 är ledig på förmiddagen (fram till ca 14-15 tiden ungefär)
Jösses vad sällan det är jag skriver här nu för tiden ser jag. Brukar titta in o läsa lite, men på jobbet är det fullt ös, så då hinner man inte, o kvällarna har varit vigda åt trädgårdsarbete det senaste. Men nu har jag en stund, mina pojkar är ute o bygger skjul o jag sitter inne o har feber (fast inte så farligt, mest en rejäl vårförkylning).
Liten uppdatering om jobbet - det är makalöst kul att sitta och hålla på med det man tycker är roligast! Om ni läste JP i fredags så stod det om en av mina montrar där - ett jättestort safariland med en massa uppstoppade djur i (kanske inte det mest normala jag gjort, men ändå).
Annars börjar vi väl äntligen komma in i lite rutiner nu med det nya jobbet o alla tider och så. Oliver trivs ofantligt bra på dagis, bättre nu när han går mer än innan (mysko men bra!)
Maria, vet inte om jag gratulerade dig ordentligt till huset - men grattis! Fantastiskt skoj! Om ni åker förbi när vi är hemma (vi är oftast ute nu hela dagarna känns det som) så stanna o säg hej!
Emma - hur känns det att vara 2-barns mor nu då? Är det mycket jobb eller är det nåt man kanske ska våga sig på? Fast du verkar ju ha fullt upp som vanligt, fattar inte var du får din energi ifrån!
Karin - vart ligger vissmålen? Har de öppet jämt? Synd att vi inte kunde komma i fredags, varken tobbe eller jag kom ifrån jobbet på förmiddagen...
Mia, läste att ni sått gräs, var det på hela gräsmattan eller nån del bara? För ni hade väl ett "gammalt" hus eller? Gött att det regnar så mycket nu då i alla fall, det underlättar ju massor när man ska så gräs! Vi hade "tur" första sommaren, det regnade hela tiden, men nu är gräsmattan ganska fin å andra sidan.
Anneli - gratulerar till huset! Så du ska bli huskvarna bo, inte illa!
Jossan, hur går det med jobb o skola, ditt vik tog väl slut snart eller hur var det? (kan ha vimsat ihop det)
Åsa, hur funkar det för dig och lillkillen? Har han bytt dagis eller är han kvar på sitt gamla?
Jaha ja, nu kommer oliver in igen, han har (äntligen) börjat bli lite mammig igen efter att ha varit pappig ända sedan förra sommaren, det känns faktiskt ganska bra!
Ha det gott alla!
Men glömde ju fråga jossan, när var det ni skulle flytta nu igen? Snart eller? Blir det tajt med in- och utflytt eller hur går det?
Hejsan!
Mia> Vilken bra idé... Vi kan 7.6 och 13.6.
Nu har jag bara slutspurten kvar i skolan... Skriver rapporten och har en presentation på onsdag.
På måndag börjar min FASTA tjänst på jobbet... Kommer att jobba 75 % nu och när vi får in en läkare till så blir det 100 % (och lite till...)
I morgon fm ska vi få komma in i huset och titta lite... Anticimex ska göra ytterligare en mätning för att försäkringsbolaget ska betala för att byta golvet i källaren... Ska bli roligt att se det... Har ju tittat på bilder och från utsidan MYCKET!!!
Vi får nycklarna den 24.6 och jag har beställt flyttstädning till 29.6 så vi har några dagar på oss... Ska ju riva en vägg och tapetsera lite...
hej allihop
Jag är så trött och sliten MEN glad. Nu är jag färdig med skolan ÄNTLIGEN. Bara middag i morn kväll och avslutning på fredag Sen ska jag BARA jobba.
Linda vi kommer förbi och hejar nästa gång vi är där och glor och det gör vi ofta
Jossan så KUL att ni ska få gå in i huset. Hoppas det löser sig med fukten. Flyttstädning = SKÖNT Det ska jag ha. Det blir nog dyrt i detta huset....
Mia Tack för senast!! Kul ide´
Vi kan:
Lö 13/6 Maria
Nej nu ska jag se Greys Varit på bio med Sofie ikväll
Hej på er!
Låter skoj med en uteträff Mia! Tyvärr hade vi redan bokat in ett födelsedagskalas på lördagen och så ska vi vara barnvakter på söndagen. Men fre den 5 kan vi ser det ut som... och "alla andra" lördagar och söndagar i juni
Linda - vissmålen ligger i Huskvarna och är en 4H-gård. De har getter, får, kaniner, höns, ankor och massor med hästar. Det är alltid öppet för medlemmar. För de som inte är medlemmar kan man komma på öppet hus på de flesta lördagar mellan 10-13. Ponnyridningen är mellan 10-11.
Kanske någon som vill följa med på lördag? Jag tror vi tar med oss lite lunch och åker en runda... man kan ju ses där i så fall!
Jossan - inte alla som får fast tjänst i dessa tider - gött! Skönt att avsluta skolan oxå! Gissar att ni har fullt upp med allt kring hus och flytt nu, men vad härligt sen att få tillgång till trädgård och hus i sommar!
Vi har installerat en braskamin idag! Det kan nog bli mysigt att ha till vintern och förhoppningsvis minska uppvärmningskostnaderna en del!
Ha det gott!
Maria - vi anlitade en flyttstädning till vår lgh som "bara" tog 16 kr/kvadrat. Så ren som lgh var när vi var och kollade den har den förmodligen aldrig varit innan och kommer inte att bli - vi var supernöjda... fast sen var det ju pengar i handen förstås... även om de hade f-skattesedel
Skönt att du är klar med skolan oxå! Känns osm om det har gått jättefort sen du började
Nja...verkar ju som om ALLA inte kan en helg så vad tycker ni om en vardagskväll då?????
Läste i tidningen i går om att ALLA som ska utomlands i sommar MÅSTE ha nya pass!!!!! Ghhhhaaaa!!!!! Vi åker om 2½ vecka!!!!!!!!!!!!! och har INTE de nya passen...
Kunde de inte gjort nåt mass utskick om det tidigare i vår???????????????????dåligt tycker jag....
men men nu blir det till att skaffa nya i morgon och resebudgeten krymper med 800kr trevligt! *MORR*
Jossan/Maria Va skönt att vara färdiga i skolan! GRATTIS till er båda!!!!
Vad blir titlarna nu då Läkaradministratör och grafiskdesigner???
Jossan: extra grattis till dig som fått FAST jobb med! måste ju kännas riktigt skönt att utbildningen gett något.....
Själv ska jag slita ett par tussar hår med min slutspurt på kursen...jag tycker INTE att det är roligt alls utan det har bara blivit ett segt MÅSTE...
Så nu MÅSTE jag plugga
Kram till er alla!!!
Mia, vad menar du? Vi skaffade nya pass förra året o jag har inte fått nån info om att de inte gäller? Alla gamla pass gäller väl tills det går ut eller?!?!?