busungarna 2½...
Så var det dax igen nu då......
Så var det dax igen nu då......
Har kommer en solig halsning till er alla fran Spanien!!!!!
BADA ar vad vi gor for det mesta, har ett litet badmonster med oss....
Jossan: Lycka till i helgen nu da!!!!!!!
Kram kram
MIA - vad lyxigt! Även om det är fint väder här nu så är det ju inte direkt min badtemp i vattnet
NJUT nu!
Mia, fantasiskt skönt att vara i spanien ju!!! Lyx!
Hörrni, jag har en liten fråga till er, hur tänker ni med syskon och så? När det kan vara dags, eller hur många ni vill ha och så? Vore bara kul att veta lite hur andra tänker...
Vi börjar nog känna att det kanske inte vore så dumt med en till, fast visst, det är ju inte så bra timing med nytt jobb och så..
Linda - det är först nu jag kan känna mig sugen på att få en liten igen - har tagit lång tid för mig! Samtidigt kan jag känna mig livrädd, eftersom första tiden m Alicia var så turbulent och jobbig! Men fler barn vill vi ha i alla fall, så långt har vi kommit
Ja Linda jag är med nyfiken på de andras svar,,, Men här blir inga fler och det vet ni nog
en omöjlighet,,,,
Nu är vi i Göteborg! Bor på ett fantastiskt lyxigt hotell m stort spa (St Jörgen spa resort) - tyvärr barnförbjudet, men vi kan gå dit i omgångar! Alexandra och Alicia har jätteskoj ihop! I dag ska vi på Liseberg - får se om de vågar åka ngt, ska bli skoj!
Kram!
Kul Karin!!
Linda om syskon igen:
Kom på att Emma har ju redan syskon
till Felica. Han är ljuvlig!!! Har bara träffat honom 2 gånger men så söt så!! Passar kläderna än, Emma???
Har ni andra sett underverket??
I går var jag i Jossans hus så fint!!!
Nu åker vi till Gullbranna igen efter en natt, och 3 tvättmaskiner, hemma.
Hemma efter en härlig semester!!!
Hoppas att ni andra har det gött!!
I kväll är vi bjudna in till våra härliga nya grannar på saft
Kram på er alla
Linda: syskon?... gärna! men vet inte när...suget finns!!!!
Mia - välkomna hem! Roligt att höra att ni har haft det bra!
Hur har ni det annars allihop? Lite dött härinne - kanske inte så lustigt
Jobbar de sista dagarna nu innan semestern. Alicia har redan sommarlov och är hos mormor och morfar några dagar... känns hur märkligt som helst på kvällarna hemma!
Mia, hur har ni ihaft det??? Berätta!
Karin, skönt med lite ledigt ju, men jag vet vad du menar, man tittar hela tiden efter barnet ju innan man kommer på sig!
Maria, klart jag inte glömt Emmas bebis ju! Har iofs inte sett sötnosen än.
Jossan, ni verkar ha fullt upp, men kul ändå med eget!
Hallå, oj tiden rinner iväg....
Lilleman är tre månader å växer så det knakar, över 6kg redan!!
Vi är gräsänklingar, gubben har varit iväg sen i torsdags å jobbat men det går bra, man har ju inget val.....
Har haft besök av Maria med barnen precis, vi slukade en hel kladdkaka!!! Å den var nog god för maria snodde med sig receptet
Hoppas att ni har det bra i regn rusket, här är uppehåll just nu.
Snart är det lite semester för sambon, han är ju inte mycket för det där, tror vi har haft totalt 3 veckor på 5år tillsammans!!!
Men nu när han har ofrivillig semester så ska vi byta fasad, snickra veranda, måla, sätta in nytt fönster å få tag i en hantverkare som kan göra badrummet!
Därimellan blir det väl amning, blöjbyte, matlagning och kanske lite sol...
Ja det är med syskon är faktiskt jättemysigt, man ser kärleken mellan dem trots att de är så små. Felicia vill krama honom och han skrattar när han ser henne!
Det är tufft ibland och det krävs lite mer planering än med första...
Men några fler barn blir det inte i vår familj, det räcker med två!
Maria, tack för besöket!!!
Hoppas att Adam kryar på sig!
Mia, semester nu ju, är ni lediga nån dag nästa vecka? vi kommer gärna ut på en heldag till "fel sida" Flisan pratar om Wilma å Alice, dagarna i ända!
Hej Hej!
Semester??? är inte det ledigt och vila??
Fullt ös hela tiden....
På måndag åker vi till stugan utanför Skövde och vilar upp oss hos mormor och morfar ett par dagar...hoppas på sol så vi kan vara på stranden och bada!
Mormor har lovat god mat nyplockade blåbär,smultron,kantareller och massa annat gott.....som sagt bli bortskämd lite
Emma: vi kommer nog hem på torsdag planerat sen är vi hemma tills j börjar jobba den 27e!
Jag passade på att jobba lite idag och ska jobba lite i morron så nu har jag "förlängt min semester en dag till...he he he
Nu ska vi strax i väg på grillkväll hos par kompisar som kommit hem tillfälligt från kina!
Smaskigt!
Maria: gick visningen bra?????
Hej allihop!
Drygt 2 veckor med strålande sol i Halmstad
Här hemma har det visst åskat!!
Ja Emma jag och barnen gillar fika
Det syns väl?!
Adams magont gick över på motovägen hem, så typiskt, jag som fick så bråttom hem för jag blev riktigt orolig (som vanligt). Så bråttom att vi glömde kolla polkagristillverkning och köpa polkagrisar. Visserligen träffade vi 2 grisar hos Emma men ändå... Vi kommer snart igen!
Adam tyckte din bebis Oskar var så ljuvlig!! Han sa i morse när Josef och jag och han låg och mös i sängen att - Josef är go men hennes bebis var ännu goare - Jag skulle vilja ha båda... Jag fick bestämt förklara att vi absolut inte vill eller KAN (gick inte in på detaljer
) ha en bebis och att han pappa inte heller kan det. Så han inte går och hoppas på en lillebror.
Vi, speciellt Adam, ser fram emot att få gosa mer era små bebisar så småningom....
Mia: Visningen gick bra Det var 6 par här som förhandsbokat och 2 var tydligen riktigt heta. Vi får se på måndag om de ringer in några bud...
Nu ska jag packa i morn åker vi en vecka till Göteborg och sen en vecka i Blekinge.
Vad gör ni andra?
Huset sålt för 3,7 milj
Skrev för en vecka sedan
Maria: Grattis! Vad skönt för er! Då slipper ni fundera mer på det nu då! Men ni lär väl bli påminda när ni börja packa...
Hur har ni det annars på era ledigheter? Antar att alla är lediga, för det är rätt dött här inne...
Den här veckan är vi hemma, bara skrotar runt och gör minsta möjliga - skönt! Nästa vecka blir det någon liten utfärd - kanske till Anneli och Alex på Öland, eller någon annastans, vi får se.
Är era godingar blöjfria nu? Här går det framåt med ministeg, men framåt går det i alla fall - senaste framsteg är att hon kunnat gå utan blöja lite då och då utan att vara alldeles ifrån sig...
Vill gärna skynda på det, läkarna säger att hennes mage förmodligen kommer att må bättre och att hon kommer ha lättare att bajsa när hon börjar gå på toa, men det vet ju inte hon... allt som har med sånt att göra förknippar hon bara med ont i magen och ont i rumpan och då varken vågar eller vill hon... får ha is i magen och vänta in helt enkelt... men skönt att vara hemma och testa sig fram lite!
Idag har jag nosat på liten bebis som föddes i lördags
Att de var så små hade jag på nåt vis glömt... men då måste jag erkänna att jag önskade en egen liten en
Det är grannen mitt emot som har fått - så roligt! De har en dotter på 6 år sen innan, så det blir en omställning med en liten igen!
Ha det så gott nu allihop! Nån som har någon rolig sommaraktivitet att tipsa om? Någon som varit på Barnens Hus i Tidaholm?
Hej Hej!!
Sommar en stund idag! HÄRLIGT!!
Vi njuter av sista ledigheten..skulle lätt va ledig några veckor till.... *suck*
Igår var vi i varberg och hämtade nya fönster..passade så lämpligt på att hoppa in på g-kås! VA FOLK!!! var inne lite mer än en timme sen UT!
Gjorde ett besök inne på panduro outlet he hehe ....billigt var det!
Emma: vi vill komma och gosa med Oskar (han är ju SÅ GO) passar det er nån gång i början av nästa vecka???
Jossan: Tacka sambon för hjälpen...han fick spänna musklerna här förut!
Åsa: Hur har du det?? DU ÄR NÄRSOM HELST VÄLKOMMEN UT!
Karin: Härligt att vara hemma och bara "skrota runt"!
Hälsa så gott till Annneli om ni ses...
Blöjfritt är det här hemma !..utom när hon ska bajsa så klart! vi försöker sakta med bajset med men nä det är lite jobbigare..
Har dock lyckats hela 2 ggr
Nu ska jag ta hand om tvätten sen ska vi pa kalas senare i em..
Ha de så skönt allihop!
Kram
Hejsan!
Vad kul att det äntligen börjar hända något här igen...
Vi har faktiskt kommit iordning ganska bra nu... Måste ge oss på garaget och hälsa på några gånger på sortergården bara...
Här är det nästan blöjfritt också. Det blir olyckor om man glömmer att fråga när hon är upptagen med annat... Om hon vill göra nr 2 säger hon alltid till men ibland blir det blött i byxorna. Vi har som morot att hon ska börja på storbarnsavdelning till hösten om hon slutar med blöja och hon vill väldigt gärna det så hon försöker göra sitt bästa... Sedan får man även klistermärken att sätta på pottan om man gör något i den...
Sista veckan på semestern nu och bara regn... suck! Fast igår hade vi en fantastiskt fin skogepromenad med blåbärsplockning och efterföljande pajbakning i Gränna.
Hej hopp...
Trött idag*gäsp*... hur har ni det???
Idag ska vi på ännu ett kalas och i morgon ska jag ha stor röjjar dag häe hemma!
DET behövs! ska gå igenom garderober och skåp och slänga så mycket jag bara kan!!!
Nästa vecka vart det ju lovat sol men nu verkar det som de där metrologerna ångrat sig igen...jösses!
Hade tänkt åka tilll stugan nån dag men nu vet jag inte...Oskargos ligger bra till...
W är ledig en vecka till sen är det dax för dagis som hon inte verkar saknat alls!
JAG ser inte fram emot att lämna henne nu när alla hennes kompisar flyttat över till storbarn...och hon kvar hos "bebisarna".
Hoppas det kommer gå bra.....
NU ska lortgrisen min här hemma bada!!!
Kram kram på er..
Hej kom hem från Bleking skärgård igår!! Haft det bra men njuter av att vara hemma lite...
Nu ska jag tvätta! Det var en hel del tvätt med hem. Josef är så duktig och har ingen blöja alls sen i påskas ungefär. Men nån olycka i bland händer det allt även om det är väldigt sällan (oftast BAJSolycka). Blöja på natten men den är oftast torr. Ingen napp och ingen haklapp, pipmugg barnstol längre. Var är vår BEBIS??? Vad hände liksom?
I kväll ska vi på Harry Potter!!! Kul
Jag är ledig nästa vecka också Sen jobb HELTID Första veckan 7:30-14:30 varje dag helt OK tider
www.familjeliv.se/Forum-11-265/m45896352.html
Ny tråd startad... finns risk att den här slutar gälla snart... ses där!