• jomi

busungarna 2½...

Så var det dax igen nu då......

• Svar på tråden busungarna 2½...
  • jomi

Linda: Vi har med" nya" men inte så nya fr.om 28/6 måste de innehålla fingeravtryck.... och det har inte vi...

När/vart var det ni skulle åka???
    Vi åker den 16 juni..

• Boo 79

Nu har jag surfat runt på polisens passida, men det verkar ju inte vara så att du måste skaffa nytt pass om inte det gamla gått ut?

• josieposie

Karin> Vad tog ni för braskamin och vad kostade den...? Vi ska också ha en på övervåningen... Där nere finns det redan en men där kommer man nog nästan aldrig sitta tror jag...

Kan inte tänka mig att man måste ha de nya passen om man åker inom Schengen och de gamla inte gått ut... Ni ska ju åka bil Mia... Jag har åkt i hela Europa i många år UTAN pass så jag skulle inte vara så orolig...

Våran flyttstädning är helvit och man kan göra avdrag på hälften... Kostade 2900 för 71 kvm.

• lillälva

Jossan - ja, det är ju lite andra tider nu när det gäller avdrag än då vi anlitade... vi betalade ju bara 1300 för våra 83 kvadrat ändå Men det är det bästa vi har gjort (eller inte gjort SÅÅÅ värt pengarna att leja bort!)

Får återkomma om slutpriset på braskaminen menvi valde (efter lite ångest) en täljstenskamin, för den har även funktion att bevara värmen en bra stund efter åt, inte bara mysfaktor. sen ville vi ha en som (enligt mig) inte ser så "plastig" ut och som man kan se brasan i från tre håll (= sidofönster). Vi lyckades förhandla om priset en hel del, så betydligt större del än "normalt" hamnade på arbetskostnaden, så där kan vi dra av. Det var därför vi skyndade oss att installera - hus som är nyare än 5 år får inte nyttja rot-avdraget efter sista juni i år!

www.eldabutiken.se/index.php&productID=336

Attityd 200 T heter den och vi jämförde priser och villkor (hur mkt de skrev om till arbetskostnad, och det billigaste blev eldabutiken i Vetlanda, de hade även med allt på sin offert, en del andra hade inte det upptäckte vi efter ett tag - en djungel som allt annat).

Kan ni koppla på en ny braskamin på den andra skorstenen på ngt vis? - skorstenen var ju det som var dyrast...

Mia - inom schengen kan man åka passlöst, bara man har id-kort eller körkort. Tror inte ni behöver nya pass...

Nej, nu ska jag jobba lite...

• jomi

Hej på er!

Hoppas ni haft en riktigt skön helg och att ni blev mammafirade! (nämner inte mitt)

J jobbade hela helgen så i lördagsmorse så åkte jag och w + wilmaskusin på 5 år till stugan utanför Skövde!
    Massor av sol,barnen badade,fiskade , grillat och bus! HÄRLIGT!! skulle kunna stanna ett bra tag....

Till er som planerar braskamin...mitt råd KÖP!
    Vi har ju en där nere så himla perfekt..hade velat ha en uppe med!!

Och det där med passet...ha ha jag som ALLA andra ringde Polisen och kollade hur det verkligen var... Tydligen var det felskrivet i tidningen som vi och så många andra läst så det hade blivit kaos på pass exp..... men nu slipper vi tänka på det iaf!

Nu måste jag jobba lite till innan jag hämtar min trollunge!

Kram kram

• LillaFrö

Hej alla!
    Inte inne här så ofta ... men läser med jämna mellanrum iaf :)
    Och mår rätt fint!
    Om det är nån som inte har nåt speciellt för sig imorrn, så hittar jag & W gärna på nåt! Kanske nån som vill komma på fika & lek, en stund iaf?

Kramar

• jomi

Ja här inne vart det tyst....*eko*

Härligt svenskt sommar väder vi har idag då

Åsa: Kul att du tittade in,saknar dig!
    Skönt att du känner dig lite bättre med.....
    Varma goa kramar kommer härifrån iaf!!

Vi ska på släktträff i morgon på J sida! hoppas att vädergudarna är lite snällare med tanke på att vi ska vara ute! brrrrrrr

I går var det "sommar"fest på dagis alltid så kul att se alla busar stå och sjunga,igår bjöds det på Den sommartid som kommer....ÄLSKAR den sången!

Här hemma pluggas det ordentligt just nu..slutprov nästa fredag...två veckor för tidigt....men men ska man på semester så..

Kramar till er alla...

• Boo 79

Oh, Mia, vart ska ni på semester?

• jomi

Linda: 1v i norra spanien och 1 v i södra frankrike........*längtar*

• Mizaja

Hej allihop!

HU vad FORT en helg går!!! Jag har haft en LYX-helg. Helt själv hos dottern i Växjö från fredag kväll tills i kväll. Så skönt!

Annars hade vi gärna lekt med Wilmer Åsa. Josef pratar om "grod-tyngel" än.

Anneli och Emma? Hur har ni det? Länge sen....

Jag har bara 2 veckor kvar att jobba nu. Ska ha 6 veckor ledigt sen!!!! 2 veckor i Halmstad, 1 i Göteborg och 1 i blekinge skärgård. 28 och 31 ska vi va hemma.

Vad har ni andra för planer? Ja Jossan du packar ju och flyttar för fullt.

Usch måndag i morgon Vill inte...fast jag trivs men LEDIG är skönt.

Svar på tråden busungarna 2½...