• Chokladälskaren

Min kusin önskar sig pengar i bröllopspresent

"Måste" man ge pengar till ngn som bara önskar sig det i bröllopsgåva (det ska gå till bröllopsresa)? Tycker att det är väldigt dåligt att de inte anger något alternativ. Det tar mig emot att ge dem pengar. Kanske man kan ge ngn slags upplevelsepresent istället?

• Svar på tråden Min kusin önskar sig pengar i bröllopspresent
  • LePaige

Vi önskade oss bara pengar i bröllopspresent. Alla gav sin penga gåva i ett vitt anonymt kuvert så att ingen skulle känna sig pressad att ge mer än de ville/kunde. Mycket uppskattat & roligt tyckte våra gäster =)

• Dimitra

En gåva ska väl glädja mottagaren snarare än givaren? Vill de ha bidrag till resa så ge det även om ni tycker att det är fantasilöst och tråkigt

The Dimitra universe.
  • Embla82

Jag växlade till valutan landet som paret skulle åka till hade. Det kändes iaf. lite roligare än att bara ge pengar.

Nu ska jag på ett bröllop till i sommar, och ursäkta om jag lånar tråden liten, men vad tycker ni är en rimlig summa att ge?

• sofanda

Hållre med de flesta...tycker att det är perfekt när brudparet önskar sig pengar till resan....slipper springa runt och leta efter den perfekta gåvan, som kanske inte alltid är perfekt i slutändan.

Bidrar man till resan, så ger man (förhoppningsvis) paret ettt minne för livet...

Mina barn är mitt allt!
  • Tärning6

Vi önskade oxå oss pengar men vi skrev att vi önskar oss pengar till våran bröllops resa men att gåvor givetvis var lika välkommna så vi fick både pengar och jättefina presenter

• SABL

Vi växlade summan vi skulle ge till enkronor och tejpade ihop ett långt "rep" med enkronor. Det är en idé också. :)

• The Man
    Embla82 skrev 2009-05-04 22:00:06 följande:
    Jag växlade till valutan landet som paret skulle åka till hade. Det kändes iaf. lite roligare än att bara ge pengar. Nu ska jag på ett bröllop till i sommar, och ursäkta om jag lånar tråden liten, men vad tycker ni är en rimlig summa att ge?
    Hur mycket anser du dig ha råd att ge???? Det är väl mer intressant frågeställning tycker jag!

Är det RIKTIGA vänner så är de tacksamma oavsett gåvans storlek!
  • Tecken

Vill de ha pengar, ge dem pengar. Eller något de inte alls önskar sig.

• sofanda

Personligen tycker inte jag att det är roligt att ge bort gåvor mottagaren inte önskat sig. Sen om jag gillar gåvan eller inte har ingen betydelse, det är ju inte jag som ska ha den.

Mina barn är mitt allt!
Svar på tråden Min kusin önskar sig pengar i bröllopspresent