johandra skrev 2009-05-05 09:20:32 följande:
Men lite kan man väl bidra med själv som brudpar??Att gå till banken och slänga pengarna i en sorteringsmaskin är väl inte speciellt jobbigt?? Sätta in pengar på nåns konto skulle jag aldrig göra,fy så trist.. i övrigt håller jag med de flesta andra...man ger vad man vill ge som man tror att dom skulle gilla. Husgeråd på bröllop har nog gjort sitt dock,de flesta bor ju redan ihop och har därför det mesta man behöver.. I vårt fall så önskade vi oss helst att alla kom,det var det viktigaste...Att ge pengar som motsvarar kuvertavgiften tycker jag låter helgalet...Man ska väl inte betala för att gå på bröllop heller??Vi hade inte en tanke på det när vi bjöd på bröllop. Vi bjöd på rubbet just för att vi ville det och förväntade oss inget mer än att så många som möjligt kunde komma,det var det viktiga. Och vi fick en sjuhelsikes fest
grejen med att sätta in på kontot är ju bra eftersom då ser man inte hur mycket var och en gett, och då blir det ingen press på gästerna som har råd att ge mindre....