• Phantera

Idol 2005

Då är det dags igen...!!

Nu ska vi hejja fram ytterliggare en Idol!

Vad ska juryn säga i år?
    Blir nog inte lika mkt diskussioner om dem kan jag tänka...nu har vi ju redan sett dem "in action" och vet vad de går för...eller?

Kanske blir några överraskningar...vi får väl se!

Så...vem är bäst? Vem ska vinna Idol 2005?

Ikväll börjar det...kl 20:00 på TV4...Weeeee!!!

• Svar på tråden Idol 2005
  • Linda1976

Maria är helt intetsägande! Ska en tjej vinna hejar jag på Marieme! Annars är ju Måns och Sebastian favoriter!

• ärtprinsessan

Hej igen, vad tråkigt när det bara är Idol en gång i veckan

Jonah - bara yta
    Måns - för smörig
    Maria - cool. kan bättre
    Ola - mera yta. ful falsett
    Sibel - tantig. stel. kan bättre
    Sebastian - spastisk. funkar nog bra
    Elina - söt med inte bäst
    Jens - inte alls i rätt klass, han har kommit fel
    Marieme - mmm. kom IGEN nu. öppna halsen liksom!
    Agnes - bra att hon fick en chans till. men inte spännande

Håller fortfarande på Marieme. Men det är på gamla meriter. Efter att ha hört hur hon KAN sjunga blir jag så besviken över hennes meeeeeesiga framträdanden i finalerna!!!Hennes slutaudition var en upplevelse! Hon var så stilig och sjöng så otroligt bra. Jag har fortfarande den låten på hjärnan... (Alicia Keys...ballad)

Synd att Cindy blev så ledsen, men hon var helt enkelt inte så bra. Fast Jens var sämre.

• Gäspan

...jag gillar Marias lite mörka röst. Skulle vilja höra henne sjunga...typ...Bonnie Tylers "A total eclipse of the heart"

• ärtprinsessan

Jaaa, Gäspan! Bra artistval! Kan man maila och tipsa dem?

Förresten, det där med låtval...får de någon vägledning där? Tycker de väljer KONSTIGA låtar över lag. Och kritik får de för det också

• Gäspan

Ja borde man inte FÖRBJUDA dem att ta fler Celine Dion-Mariah Carey-Whitney Houston-låtar? I allafall tjejerna....Popstjärna är INTE samma sak som stor diva som sjunger HÖGT

• ärtprinsessan

Gäspan! Ballader borde hanteras för sig. Med försiktighet. Som någon annan skrivit, så har ju tyvärr Sibel redan fastnat i träsket. Och Ola. Men Måns var modig och tog ett steg upp ur kletet.

Idag hörde jag Depeche Modes nya låt för första gången. Det räcker långt en halvmulen tristmåndag som denna

• tinna
    Kikar in en väng. KÄnner inte att jag kan redan nu säga vilka jag tycker sämre om så där direkt, har hört förlite. Likaväl som dom får till en kanonlåt en gång (som marième) så gör dom usla framträdanden emellanåt. Vill se mer, vilka som håller i längden! Men hittills tycker jag att Agnes har den läckraste rösten, men hon behöver gå fram bättre genom rutan så att folk röstar på henne. Sångmässigt är hon jättebra tycker jag. Sen tror jag att Elina kan mycket bättre om hon slutar gapa så förtvivlat hela tiden. Å Ola får sluta sjunga i falsetten hela tiden så är han också bra.
    Jonah har en helt otrolig röst, får rysningar på hela kroppen. Jag vart förvånad över att juryn lovordade Måns så i fredags, tycker han vaer lite sådär, inte dirket dålig men så där överväldigande bra var det väl ändå inte....
    jaja, vi får se efter freadgens Idol, som jag f ö kommer missa Har genrep precis hela kvällen inför stor konsert med vår kör på lördagen. Går reprisen fortfarande på söndagarna eller?
  • Gäspan

...vilka låtar skulle ni vilja höra någon av de tävlande sjunga?

• Julienne

Jag skulle kunna tänka mig höra Agnes eller Sibel sjunga Carly Simons "Let the River Run"