• Phantera

Idol 2005

Då är det dags igen...!!

Nu ska vi hejja fram ytterliggare en Idol!

Vad ska juryn säga i år?
    Blir nog inte lika mkt diskussioner om dem kan jag tänka...nu har vi ju redan sett dem "in action" och vet vad de går för...eller?

Kanske blir några överraskningar...vi får väl se!

Så...vem är bäst? Vem ska vinna Idol 2005?

Ikväll börjar det...kl 20:00 på TV4...Weeeee!!!

• Svar på tråden Idol 2005
  • Sciarlotta

de tävlande får ju en fastställd lista med låtar att välja mellan, så då är det ju Idol som har missat i så fall..

• Linda1976

Jaha! Jag trodde de fick välja helt själva!

• Sciarlotta

de får ju det verkligen att låta som att de väljer helt fritt, men skenet bedrar som vanligt när det gäller tv-underhållning..

• Loren

Jaa ni, det var inte svårt att rösta ut ngn - tycker att rätt person åkte men det kunde också ha varit Jens eller Måns - ingen av dem var ju bra i botten tre.

Personligen tror jag att Sebastian, som förblir favoriten, skulle vara kanon även i Frank Sinatra-låt. Han är en entertainer helt enkelt, lite som Robbie W. Tyckte egentligen han var den enda som var i hög klass i fredags. Om man jämför med American Idol i samma skede så sög verkligen fredagens framträdanden. Men visst, USA har ju ett myckte större urval så de borde väl hålla ännu högre klass. Bara Sebbe som hade platsat där. Om någon annan kollat så kanske så kanske ni också tycker han påminner lite om Bo Bice som kom två där.

Agnes är och förblir störande. Jonah är lite trist, och håller med om att det inte gav ett särskilt bra intryck...Terence Trent d'Arby, hur svårt???

Det var mina tankar

• Zophie

Åh vad glad jag blev i går kväll. satt och zappade och hamnade på TV400. De vissade reprisen av Idol! Och jag som inte fick se det i fredags.. Och säger som många andra. Jens skulle åkt ut! Det skulle han ha gjort redan förra gången.

• Pyff

Okej, nu måste jag fråga er Idol-människor (alltså jag själv tittar också): Är de tingen mer än jag som reagerar på hur fruktansvärt låg nivå det är på de tävlande???? Har man sett Fame Factory som jag så känns Idol SÅÅÅ B! Det finns knappt nån i Idol startfältet som skulle platsa i FF enligt mig, möjligtvis Jonah......................
    Genom alla säsonger av FF tror jag aldrig jag hört någon sjunga falskt, visst fanns det de som sjöng mindre bra som hade svaga röster (typ Johan och Per), men aldrig nån som sjöng så falskt som tex Maria gjorde i fredags. Jag fattar inte varför det är så??? Har Bert verkligen knipit åt sig alla talangfulla sångare här i landet redan?
    Jag säger bara: Sara Löfgren, Magnus Bäcklund, Michael Michailof, Anders Johansson osv osv. Listan över folk från FF som skulle UTKLASSAT Idol-deltagarna kan göras LÅNG.
    Jag fattar inte bara...............................

• Cheri
    *Asg*

Fame Factory´s egen Patrik är ju förbannad bra på att sjunga RIKTIGT dåligt
  • Dream Of You

Pyff - jag har ingen koll på FF. Kommer ihåg Sara Löfgren.. det är typ den enda men att det är dålig klass på årets idolare, det kan jag hålla med om.

• AxelArvid

Ja juryn snackar hela tiden om att det är starkare startfält denna säsongen än förra....????? nä det håller inte jag med om.