• Phantera

Idol 2005

Då är det dags igen...!!

Nu ska vi hejja fram ytterliggare en Idol!

Vad ska juryn säga i år?
    Blir nog inte lika mkt diskussioner om dem kan jag tänka...nu har vi ju redan sett dem "in action" och vet vad de går för...eller?

Kanske blir några överraskningar...vi får väl se!

Så...vem är bäst? Vem ska vinna Idol 2005?

Ikväll börjar det...kl 20:00 på TV4...Weeeee!!!

• Svar på tråden Idol 2005
  • Cheri

Jo det håller jag med om. Förra säsongen sa jag redan på Audition att Darin skulle vinna, han var den enda värdiga. Sen växte Daniel fram från ingenstans, men den stora vinnaren är ju ändå Darin trots allt...

Det fanns lixom ingen annan värdig då. Nu kan jag tänkla mig några st som vinnare, trots att Sebastian är den som vinner.. och d stort

• rosamoln

Kan kanske bero på att Fame factory bara tar in de som redan är "kända" innan. Emil hade en pappa som var dansbandskung, Jessica blev uppringd redan innan av Bert, Magnus Bäcklund hade varit med i "Sikta mot stjärnorna". Tror att fler hade blivit uppringda och kände Bert sedan innan.
    Det som är så bra med Idol är att de tar personer som verkligen börjar från början och inte har gjort en massa saker innan.
    Jag gillade FF väldigt mycket, men jag tycker ändå att Idol är roligare

• betti

Men vad hände med Daniel från förra året?! Sjunger på viking line, hur kul låter det?

Nä, idol, ff mfl är rolig underhållning m några stjärnor blir det ju aldrig av de här programmen. Darin som kom tvåa är väl den enda som lyckats. Man skulle ju vilja bli kändis om man var med, inte sjunga på några hålor och klubbar runtom i Sverige, påannonserad som "fame factory-petter" eller "idol-Magnus!"...?!

Min åsikt.

• Dream Of You

Håller med dig Betti.. men för mig gäller det alla dokusåpor.. vem vill bli ihågkommen som "robinson-Emma" eller vad det nu är. nää.. då är jag hellre inte med. Men det är ju kul att titta förstås

• Pyff

Cheri: du menar väl inte Patrik som kom 2:a förra året hoppas jag.................för han sjunger ju typ bäst i världen!
    Antar att du menar Patrik Rasmussen från första säsongen, där kan jag iofs hålla med dig - han sjöng riktigt falskt på de höga tonerna.

Tycker det är så kass att Idol bara kör med covers också, det är ju bara irriterande när de pajar bra låtar genom att sjunga kass! I FF körde de ju HELA låtar och NYA låtar = bäst.
    Guud va jag saknar FF!!!!

• michiara

det gör inte jag..tycker idol är mycket bättre

• Cheri

Ja Rasmusson *rys*

Fast nu är det ju ganska stor skillnad på vad man söker hos en svensktopps artist och en internationell "idol"

Tycker inte ens man ska jämföra FF med Idol, 2 helt skilda saker

• Phantera

Nej...går inte att jämföra FF och Idol.

Men om man nu ska jämföra; jämför resultatet...hur många (vinnare) kommer ni ihåg från FF? Samt hur långt har de kommit?
    Jag tycker nog Darin kommit längst av alla? Redan 2 skivor släppta...plus att han är ju BRA!
    Nu har det ju inte gått så lång tid sen sist...men han "slår"...han finns kvar.
    De från FF försvinner efter 2 mån...typ.

Jag gillar Idol bättre. Kul när de sjunger covers, men tillslut så kommer det ju nya låtar för dem att sjunga. Plus att det inte är så himla mkt "dansband"...som jag inte gillar. FF var ju typ dansband till 98%????!

Men jag TYCKER inte Sebastian ska vinna.
    Och kvalitén på sången i sista programmet var inte så hög tycker jag inte. Men några var super.
    Gillade Sibels version!!

Heja Idol! Heja Sibel!

• Gäspan

Men jag blir så arg på att juryn hela tiden pratar om "vem som går genom rutan" -som om det bara var utseende det handlar om. En popstjärna måste väl för fanken kunna sjunga också? Och prata! Agnes är ju hur söt som helst - men vad hjälper det? Det känns hela tiden som om hon är en skolflicka som är med i sikta mot stjärnorna" och härmar sin idol...typ Mariah Carey....

• Babette

Gäspan

Men för att "fånga någon genom rutan" behöver man ju inte vara söt, det är ju inte det dom menar utan det handlar ju om utstrålning, sen är det ju alltid ett + om man ser bra ut, det kan man ju inte sticka under stolen med, men det är ju heller ingen hemlighet att det är så i just musikbranchen, eller hur?