• Phantera

Idol 2005

Då är det dags igen...!!

Nu ska vi hejja fram ytterliggare en Idol!

Vad ska juryn säga i år?
    Blir nog inte lika mkt diskussioner om dem kan jag tänka...nu har vi ju redan sett dem "in action" och vet vad de går för...eller?

Kanske blir några överraskningar...vi får väl se!

Så...vem är bäst? Vem ska vinna Idol 2005?

Ikväll börjar det...kl 20:00 på TV4...Weeeee!!!

• Svar på tråden Idol 2005
  • dexterswife

*småler*
    Till de som lite ironiskt påpekar var Daniel sjunger numera och säger att FF höll mycket högre klass: Och var sjunger de som varit med i/vunnit FF? Bara en tanke...

• KorElleBelle

Ja och jag vill bara påpeka att Daniel blivit nominerad för Bästa svenska artist på Nordic Music Awards ihop med Kent, Lena Philipsson, Lars Winnerbäck och Magnus Uggla. Det hela går av stapeln 29 oktober i Köpenhamn!
    Sen är det inte fy katten att få spela på Viking Line, bra betalt och kul jobb!
    Hans nya singel Run är hur bra som helst, han ängnar nu nästan all tid till att sätta ihop sin nya skiva istället för att prångla ut skivorna på löpande band.
    Tycker han gör bra ifrån sig!

Här är Darins kommande program:
    www.darin.se/&pid=read&id=2251

Inte ett köpcentrum som missats där inte.

Men flickidol kommer han alltid att vara gossen lille! **ironi**

• silhuett

Ja, själv såg jag Darin live i vårt köpcentrum här i vintras *skrattar*
    DET tycker jag är att sjunka lågt.. Daniel fick ju i alla fall sjunga på konserthuset här i stan.

• Loren

Pyff: Håller med!!
    Precis om jag skrev innan tycker jag verkligen att fredagens framträdandet på det stora hela SÖG! Sebastian var det enda stjärnan, möjligen Sibel också (bra röst).

FF höll högre klass, blir också förundrad när juryn snackar om hur hög klass de tävlande i idol håller - NEEJ det kan jag verkligen INTE hålla med om. En idol tycker jag måste ha en bra röst, självklart, och dessutom utstrålning och säkerhet - kunna nå ut igenom tv-rutan.... (som de säger). Inte många som lever upp till alla dessa krav.

• ming

Men det är ju just därför Darin har blivit så stor, för att de har haft liten budget och alltså sjungit på skolor och köpcentrum. På det viset nådde han ut till många fler och fick större fanclub sas.

• Älskarlivet

Men har ni missat Darins sommarturné med 2 av våra största svenska artister nämligen Lena PH och Magnus U?

Jag såg den konserten. Wow vilken bra konsert det var, och måste nog säga att alla 3 höll hög klass (även att Magnus U fått mkt dåligt kritik).

• Mmmajsan

Ohoo, här är ju tråden jag letat efter! Jag sällar mig till diskussionen!
    Följer Idol varje fredag, jajamensan, och tycker det är urkul! Gillade Maria, trist att hon åkte ut, även om hon ibland sjöng småfalskt. Tycker nivån på deltagarna i år generellt är högre än förra årets deltagare, men tror inte det blir så mycket tävlan av...för mig är Sebastian den klara vinnaren redan, han går "genom rutan", har rösten, stilen och utstrålningen. Och något eget. Sibel är väl den som kan konkurrera och det vore ju kul med en tjej som vinnare också. Men man ska väl aldrig säga aldrig, de övriga har ju chans att utvecklas under hösten och kanske situationen är helt omvänd i november, t.ex.?? Spännande!!!
    Jag hoppas lite på Mariéme, tycker hon har asbra röst om hon bara törs lite mer och hittar sin "nisch". Det vore ascoolt att se henne som en afro-disco-queen tycker jag....och hoppas på glammigt 70-talstema!

• Barbaskön

Fast jag tycker Sebastian "apar" efter Rolling Stones i sitt rörelse mönster så att det blir lite väl löjligt. Hoppas att han nu gör något annat till nästa gång, höll defentivt med Clabbe när han klagade på att han körde samma scen-moves som förra gången.

• ebben

Men det där att man rör sig på samma sätt..........gör inte alla artister så? Mer eller mindre? Ola Salo i the ark,han kör ju liksom samma stil...........Och bruce springsteen rör sig på sitt sätt,ricky martin på sitt!
    Alla gör ju liksom lika...........
    Så det stör inte mig att han Sebbe gör "samma" mooves gång på gång!!

• Barbaskön

Fast det som stör mig med Sebbe är att de mooves han gör är taget - anser jag.... trallalallallaaaaa