• Phantera

Idol 2005

Då är det dags igen...!!

Nu ska vi hejja fram ytterliggare en Idol!

Vad ska juryn säga i år?
    Blir nog inte lika mkt diskussioner om dem kan jag tänka...nu har vi ju redan sett dem "in action" och vet vad de går för...eller?

Kanske blir några överraskningar...vi får väl se!

Så...vem är bäst? Vem ska vinna Idol 2005?

Ikväll börjar det...kl 20:00 på TV4...Weeeee!!!

• Svar på tråden Idol 2005
  • rosamoln

Vi fyra som satt och kollade igår tyckte inte att Agnes var bra, (själv har jag aldrig tyckt det, hon hörs ju knappt) men ändå visste jag att juryn skulle möra för sin lilla guldklimp! Sibel var hästlängder bättre än henne, men hon fick inte alls lika mycket beröm. Juryn har sina favoriter och de verkar inte ge sig. Tyvärr påverkas folket av deras åsikter.

Jag tror också att tjejerna åker i den ordning som (? du med katterna på bilden, glömt vad du heter) skrev. Fast det gör ingenting, jag tycker faktiskt att killarna är bättre än tjejerna i år. Konstigt det där... Fast igår var Sibel kanon!

• Mimmsi

Sebastian är bäst!!!!!!! Tycker jag.

• Älskarlivet

Marieme var sämst igår tyckte jag.

Sibel gjorde helt klart bästa framträdandet!

Agnes har ett vääääldigt konstigt uttal och sjunger lite konstigt oxå tycker jag...

Sebastian rules!!

Måns hoppas jag får vara kvar ett tag till för han har mkt mer att ge!

Jonah var en besvikelse igår.

Elin var bra men rör sig väldigt dåligt.

Mariah sjöng rätt kasst men tyckte INTE hon skulle åkt ut igår.

Jens är totalt tillintetsägande men sjunger ok.

Ola var inte bra igår.

• Nela

Tycker nästan det inte är någon idè att fortsätta tävlingen. Jag menar, alla vet ju ändå att Sebastian kommer vinna till slut. Varför kämpa överhuvudtaget? Tycker det är ganska tråkigt faktist, att han leder så överlägset.

Själv tycker jag att Sibel är bäst men hon lär ju inte ha någon chans mot Sebastian...

• Älskarlivet

Saknar fortfarande alla från förra året.... Bättre röster, större personligheter ja dom var bättre helt enkelt Och ändå tycker juryn detta året är bättre....?!

• rosamoln

Nela

Ja, det är visserligen tråkigt. Jag håller stenhårt på Sebastian, men som sagt, spännande är det inte...
    Fast det kan ju alltid vända. (även om jag inte vill det )

• Mumu

Jaså, Jonah ÄR religiös!? Jag och min sambo sa precis igår att han utstrålade nåt religiöst !

Jag kan inte FATTA att inte Jens åkte så det bara rykte igår!? Han var ju hästlängder sämre än de andra, en klass för sig men på ett negativt sätt...

Sebastian var bra som vanligt, men ärligt så tycker jag att han borde visa en annan sida av sig själv nu. Visa att han är bredare än hittills, annars är han ingen värdig vinnare. Det blir för mycket samma, samma.

Jag har inte alls gillat Ola, men han överraskade starkt igår. Mycket bra! Samma med Sibel, hon var oväntat bra i en uptempo-låt. Kul att man kan få se saker som får en att ändra det man tyckt hittills .

Agnes är verkligen juryns gullegris, de ser inte alls samma sak som jag ser, jag uppfattar henne som jäkligt trist och plain.

Synd att svenska folket inte gillar Marieme, enligt mig är hon lätt bäst av tjejerna, tätt följd av Sibel. Marieme kommer tyvärr att åka snart.

Det börjar visa sig att Måns behöver med än ett pretty face. Det räcker inte.

Precis som många andra så fattar jag inte varför det är tråkigt att tjejer åker ut. Jag ser gärna en kille som vinnare, det spelar ingen roll. Bästa artisten ska vinna!

• Sarasnaran

Jag vet inte om man redan kan säga att Sebastian kommer att vinna.
    Vi har ju bara hört honom sjunga två låtar, båda rock-låtar. Hur står han sig i en ballad? Hur klarar han en jazzlåt? Dom prövas ju med både det ena och det andra.

• Dream Of You

Jag måste bara säga det åter igen.. jag avskyr Sebastians stil.. huuuh vad hemskt.. som en ål, feminin bög och ett fyllo på samma gång. Vad håller han på med? Och putar med läpparna.. NÄÄ någon sådan vill jag inte se som årets idol. Han sjunger bra.. rock iaf.. men det finns andra i årets idol som sjunger bra också.. men de måste fan börja visa allt dom har för att inte den där Sebastian ska vinna.