• Phantera

Idol 2005

Då är det dags igen...!!

Nu ska vi hejja fram ytterliggare en Idol!

Vad ska juryn säga i år?
    Blir nog inte lika mkt diskussioner om dem kan jag tänka...nu har vi ju redan sett dem "in action" och vet vad de går för...eller?

Kanske blir några överraskningar...vi får väl se!

Så...vem är bäst? Vem ska vinna Idol 2005?

Ikväll börjar det...kl 20:00 på TV4...Weeeee!!!

• Svar på tråden Idol 2005
  • Gäspan

Jag som inte gillar Sibel annars var fullkomligt tårögd efter hennes framträdande igår (med en av de värsta låtar som nånsin skrivits.Jag står inte ut med Niklas Strömstedt) Elina däremot ska hålla sig borta från Eva Dahlgrens låtar. Det lät förfärligt....Och stackars barn (Elina, alltså) vad dom styr ut henne i fula kläder. Är stylisten sadist? Igår såg hon faktiskt ut som miss Piggy. Är det inte meningen att styling ska ta fram det bästa hos en människa?

• michiara

Gäspan: *skrattar högt* är benägen att hålla med dig. Fast de väljer nog själva vad de vill ha på sig i samråd med stylist..

Sibel var underbar igår..oj oj..det visste jag inte att hon kunde sjunga så där..

• Mumu

Ja, ärligt talat, jag satt också och kommenterade Elinas kläder. Hon såg hemsk ut. Miss Piggy är elakt, men ganska väl stämmande med sanningen...

• Gäspan

Mumu; Jamen, om man är lite rund så tar man väl inte på sig kråskrage OCH barärmad väst? Om inte nån har viskat i ens öra att "du ser jääättebra ut i det där, sååå trendig..."

• Mumu

Nej, jag har ju lite svårt fär det där modet överhuvudtaget, eftersom jag tillbringade min gymnasietid på krogen i just de kläderna OCH hotpants ! Anno 1993, liksom...

Klart hon fått lite push av nån stackars stylist, men valet måste ju ändå ligga hos henne till slut. Men hon gillar ju lite udda kläder, det har man ju sett förut.

• halstabletten

Rosamoln- Jag är inte "emot" Jens...jag har tyckt att han varit lite blek, inte utmärkt sig lika mycket som de andra tidigare, men han har gjort okej framträdanden...utom igår, för då höll inte rösten, på flera ställen sjöng han falskt.

• Mamma Anna

men alltså vad tänker de där grabbarna med?
    At göra en Håkan Hellström eller Magnus Uggla låt är ju som att köra kamikaze plan, det kan aldrig bli bra, de låtarna är ju inte gjorda för folk som kan sjunga rent. Håller med om att det lät väldigt mycket dansband. Men det är väl små tolvåriga tjejer som ringer in och röstar för deras läskiga flins skull.
    Jonah ser ut som en dörrvakt som knaprat för mycket lyckopiller.
    Och stackars Elina borde få välja sina kläder själv.

• Mumu

Jag tycker snarare att Måns låt gick i marschtakt, väldigt stolpigt levererad . Men jag säger det igen, jag är grymt imponerad av Ola. Tycker det var en helt oväntad fullträff att sjunga HH rent (eller i varje fall renare än HH )... Och jag är då inte tolv år, lååångt därifrån !