• Phantera

Idol 2005

Då är det dags igen...!!

Nu ska vi hejja fram ytterliggare en Idol!

Vad ska juryn säga i år?
    Blir nog inte lika mkt diskussioner om dem kan jag tänka...nu har vi ju redan sett dem "in action" och vet vad de går för...eller?

Kanske blir några överraskningar...vi får väl se!

Så...vem är bäst? Vem ska vinna Idol 2005?

Ikväll börjar det...kl 20:00 på TV4...Weeeee!!!

• Svar på tråden Idol 2005
  • ming

De flesta verkade vara ganska överens om att Marieme skulle åka verkar det som.

Det är så kul att läsa deras "bortförklaringar" i tidningarna efteråt. Varför kan de inte bara acceptera att folk tyckte om de andra bättre??

• Pernilla o Ronny

Personligen så tycker jag om JONAH. Han har något visst.
    Men han påminner så om Daniel i förra omgången.... Eller hur?
    Ola var cool igår, men han får nog slipa på svenskan eller? Ska man inte sjunga på rikssvenska? Det har då jag lärt mig, smålänning som man är....

Sibel kan jag bara inte me. Tycker att hon spelar på sina höga toner och utdragna smörlåtar. Kan inte hon göra en cool låt nån gång?

Åkte MARIEME ut? Synd.

Det är nog många i svenska folket som påverkas av vad juryn säger.

• ming

Timbuktu sjunger iaf inte på rikssvenska, så jag kan nog stå ut med andra också.

• trollungar

varför hör inte folk att jens inte kan sjunga och han har noll utstrålning!!!

• lna

Får man vara med i denna tråden?

trollungar:
    Håller med dig, tycker inte heller att Jens är särskilt bra.

Tycker det var bra att Marieme åkte ut!!
    Och min favorit är Sebastian.. Gillar hans rockiga stil!

• tr3z

Jag tycker att Ola var bra igår, men skåning som jag är tycker jag gott han kunde sjungit låten på skånska istället för att försöka sig på rikssvenska. Tycker det var skönt att höra en HH-låt med rena toner i! Maken håller dock inte med.. *S*

• S0lstråle

Bra att Marieme åkte ut. Hon har inte gjort något bra sedan hon sjöng Alicia Keyes på audition tycker jag. I går var det riktigt blekt.

De enda som eg. var bra tycker jag var Sibel, Sebastian och Agnes.

Håller inte med om Olas version av Håkan Hellström. Tror istället som nån i juryn sa; Frågan är om den låten passar någon annan än Håkan? (Har man sett honom live ska det mycket till för att mäta sig!!!) Det kanske gått hem bättre om Ola hade lyckats göra ett starkare scenframträdande?

• Älskeling

Oväntat att tredje tjejen i rad åkte ut.....inte.
    Bara en killtävling, eftersom bara "småtjejer" röstar. Tråkigt värre!

• Maria70

Tyckte återigen att Sebastian var bäst! Helt klart bäst låtval!!! Men jag har kommit fram till att jag inte har samma musiksmak som de flesta Idol-deltagarna. Fattar inte varför de väljer gamla smörlåtar som inte ens var bra i original för 10-20 år sen...

Håller med om att Ola inte borde ha valt Håkan Hellström. Han, HH alltså, har sådan personlighet och utstrålning som bär upp musiken. Tror inte att någon annan än Håkan kan sjunga Håkans låtar. Och håller med Sassan om att det är omöjligt att mäta sig med HH scenframträdande. Dömt att misslyckas med andra ord, även om Olas försök var bra och kanske mer tonsäkert än originalet .

Gillar inte Jonah. Tycker han har en skum framtoning och rör sig monotont. Samma rörelser hela tiden. Gillar Orup (eller gillade Orup när det begav sig på 80-talet, tidigt 90-tal), men varför välja Magaluff?! Tycker det är en av Orups sämre låtar.