• Phantera

Idol 2005

Då är det dags igen...!!

Nu ska vi hejja fram ytterliggare en Idol!

Vad ska juryn säga i år?
    Blir nog inte lika mkt diskussioner om dem kan jag tänka...nu har vi ju redan sett dem "in action" och vet vad de går för...eller?

Kanske blir några överraskningar...vi får väl se!

Så...vem är bäst? Vem ska vinna Idol 2005?

Ikväll börjar det...kl 20:00 på TV4...Weeeee!!!

• Svar på tråden Idol 2005
  • Eliin

Det blev som jag trodde ju att Marieme skulle åka. Hon va riktigt kass. Men sen tyckte jag att även Elina sjöng surt på vissa ställen.

Men åhhh vad Agnes är mesig. När de intervjuade henne när hon hade fått lära sig läsa sjökort.. typ å typ å typ å ja ba... hihi... ÅHH jag höll på att bli galen.

Sen tycker jag hennes röst börjar bli lite tanig. Men rätt person åkte hem helt klart. Nästa gång är det bannemej Jens tur..!!

Och det va som någon sa här på forumet att det va typiskt om juryn skulle säga att snart tystnar musiken för jens också. helt riktigt dök kommentaren upp=)

• Mell

Jag fattar inte riktigt vad det skulle vara som är så himla speciellt med Håkan Hellström? Ja, jag har sett honom live och det var den tråkigaste och tramigaste konserten jag varit på. Jag tycker att Ola gjorde en bra version av hans låt, han sjöng rent och försökte sig inte på en kopia av Håkan utan gjorde sin egen grej och jag tyckte att han gjorde det bra!

Jens må vara liten, blyg och osäker, men igår tycker jag att han gjorde väldigt bra ifrån sig och sjöng absolut inte falskt!

Det jag tycker är lite synd är att folk redan innan har bestämt sig för vilka de gillar och inte gillar och dömer dem utifrån det och inte hur de gör ifrån sig på scen varje enskild gång.

• Loren

Isano: Ju mer jag tänker på det desto mer håller jag med - att man borde kanske sluta titta eftersom klassen bara är SÅ LÅG! Men....jag vet att jag kommer sitta bänkad ändå nästa fredag. Hihi

Kan inte släppa att Jens är kvar när tex den blondlockiga tjejen (minns ej namn) och Marième har åkt. Nog var väl båda de två bättre än honom åtminstone?... Får npg sälla mig till er som säger att det är fjortisarna, eller tolvåringarna typ (tjejer), som röstar mest...

KENT är bäst förresten!!

• Mell

Men självklart är det unga tjejer som röstar mest, och vilka är det som kommer att köpa skivan sen?? Ja, just det, de unga tjejerna, så då är det väl vettigt om det blir den artist som de tycker är bäst?

Hur många har köpt en skiva med någon av förra årets artister?

• tr3z

Mell - jag utgår från varje tävling för jag har verkligen ingen favorit, tittar eg bara på Idol för att det inte finns nåt annat på TV om fredagar.. Men jag tycker också att Jens gjort kasst ifrån sig varje vecka och jag gillar verkligen INTE Sebastian. SÅ på den punkten står jag väl fast från vecka till vecka... Dom andra är lite skit samma vem som åker i vilken ordning, för det kommer ändå bara vara en lätt-glömd artist kvar i slutet..

• Mell

tr3z - Åh, trevligt med någon som inte heller gillar Sebastian... :)

Jag menar inte att alla gör så, men det känns som att många har bestämt sig för att Sebastian är bäst och spelar det ingen roll vad han eller nån annan gör för prestation.

--------------
    Jag bryr mig inte speciellt mycket om Idol, visst har jag mina favoriter och vill gärna se programmet varje vecka, men jag skulle aldrig få för mig att rösta och kommer inte att köpa en skiva oavsett vem som vinner... Och då tänker jag inte heller klaga på att svenska folket (dvs de unga tjejerna) röstar fel... :)

• tr3z

hihi skulle aldrig få för mig att köpa en skiva men klaga tänker jag göra lite ändå, det är ju roligt!

• Loren

Samma här.... Kommer säkert inte köpa ngn skiva, men det är ju så kul att vara en gnällkäring

• Mumu

Nä gud, jag skulle aldrig heller rösta! Och absolut inte köpa nån skiva! Men att säga att man inte bryr sig när man kollar varje vecka och dessutom skriver i en Idol-tråd, det vet jag inte om jag kan skriva under på ! Jag bryr mig jättemycket, jag tycker det är skitkul att kolla, kommentera och gnälla. Och hylla för den delen. Men den som blir Idol 2005 kommer knappast att få nån uppmärksamhet av mig, det har varken Darin eller Daniel från förra året fått. Skulle jag missa ett avsnitt skulle jag knappast lida av det. Men det är kul att "vara med" på vägen!

• ming

Är det någon annan än Daniel Linström och Darin som har släppt en skiva från förra året då?