• Phantera

Idol 2005

Då är det dags igen...!!

Nu ska vi hejja fram ytterliggare en Idol!

Vad ska juryn säga i år?
    Blir nog inte lika mkt diskussioner om dem kan jag tänka...nu har vi ju redan sett dem "in action" och vet vad de går för...eller?

Kanske blir några överraskningar...vi får väl se!

Så...vem är bäst? Vem ska vinna Idol 2005?

Ikväll börjar det...kl 20:00 på TV4...Weeeee!!!

• Svar på tråden Idol 2005
  • Loren

Gillar inte Jens...Men eftersom jag tycker idol haft så låg klass så vore det ju lite halvkomiskt om man vann...hahaha.... Egentligen tycker jag ju Sebastian - men han får nog en karriärskjuts ändå!!

• Missisola

Vet man temat på fredag än???? *nyfis*

• Julienne

Kommer aldrig att stödja "Rösta-på-Jens" kampanjen. Det ligger ju en hel del seriösa pengar bakom IDOL, känns meningslöst att förstöra så. Nej, jag fortsätter att rösta på den jag anser är en värdig IDOL.

• tahira

jag tycker att det hade varit jävligt roligt, mest som ett statement mot alla dokusåpor. Inte för att tv4 eller juryn (inkl. Daniel) hade brytt sig, de har redan fått in sina pengar vid det här laget..
    Det hade varit roligt och ingen hade ju tagit skada av det, alla deltagarna kan ändå räkna med att få mer jobb i framtiden och kolla på Darin, han vann ju inte. Okej att Sony BMG kanske inte skulle sälja lika mycket skivor med Jens som någon annan, som är en bra artist, men det har de råd med..

riktigt kul

• ming

Det spelar ju ingen roll egentligen. BMG har ju fortfarande rättigheterna till de artister som har blivit utröstade. Precis som de hade rättigheterna för Darin. Så de förlorar ju inga pengar.
    Om Jens vinner så kommer de förmodligen att göra nån liten skiv och inte lägga ut så mycket pengar på att marknadsföra den, och istället satsa pengar på den som de tycker har störst potential. (Eftersom de alla har som sagt i dagens läge ett kontrakt.) Och sen är det inget mer med det.
    Synd för de som har slösat en massa pengar på att rösta fram Jens för att "förstöra" när de egentligen inte förstör nånting.

• Mumu

Precis ming, det går bara ut över de (oss) som faktiskt följer programmet och tycker det är kul att titta på.

Jag tycker för övrigt att det är ganska taskigt mot Jens. "Vi röstar på han som är sämst, hahaha!" Onödigt, när det inte kommer att göra nån skillnad i längden.

Men, men! Idol är ett populärt program, så det är inte alls säkert att den här kampanjen vinner så mycket mark som man tror.

• Jefa

Men de som inte vinner har väl rätt att gå till vilket bolag de vill?
    För de har ju redan material klart till en hel skiva för den som vinner?
    Egentligen är det ju dåligt att vinna

• Bodi

Är det bara jag som tycker att Agnes inte kan sjunga?
    Eller är det kanske jag som är tondöv :)
    Jag hejar i allafall på Sibel, Sebastian är given, han får troligvis kontrakt ändå.

• ming

Jefa-> Nä, de som inte vinner har fortfarande ett kontrakt som innebär att BMG har rättigheterna en viss tid efter programmet, om BMG nu tycker att de är värda att satsa på.
    Tänk alla artister som föds i programmet, och så skulle de inte ta chansen på dem? Nä, så dumma är de ju självklart inte.