-Syskonmaffian-
Fan! Jag mena Maj jue. Har trott att det är Mars läääänge nu. Nåväl... MAJ!!
morsan
Jobbigt med mamma din. Hoppas det inte är nå allvarligt.. ![]()
Fan! Jag mena Maj jue. Har trott att det är Mars läääänge nu. Nåväl... MAJ!!
morsan
Jobbigt med mamma din. Hoppas det inte är nå allvarligt.. ![]()
Nu är jag helt slut. Och nu är Villes rum GRÖNT
Äntligen fick jag mitt gröna rum till grabben.
sanda
Stort GRATTIS
cirkus
Oj!
Tråkigt.
sanda
Kul med Öland. Vart i Öland ska ni?
morsan
Usch! Tråkigt med mamma
O trist med jobbet. Hoppas det nya är bättre.
Syrran min jobbar ju oxo inom restaurang. Är servetris. I början visste hon knappt vad hon tjäna. Hur mkt hon hade rätt till. Va en del svart oxo.
Men hon krävde mer betalt. Hon ringde facket o grejjer. Hon var hård mot cheferna. Hon tog ingen skit. Hon jobbar kvar än idag. Kunderna gillar henne
Nu måste jag äta nåt innan jag svällter..
ooooh va surt. I höst blir det allmän förskola för Villeman. Skitbra. MEN, då måste jag ha han 9-12. Får inte ha han 9-14. Jag som tycker det funkar så himlans bra. Det tycker fröknarna oxo. Man måste ha speciella skäl till varför han just ska gå 9-14.
Jag som trodde man fick välja själv hur man ville lägga sina 15 tim.
Nåväl..
Funderar även på att skola in Puma i sept. Hon vill verkligen börja. Kan nog göra henne gott. Vårdnasbidraget går ut i sept oxo..
Imorse fick jag släpa med mig henne hem. Hon hittar alltid nån liten kotte att busa med. Så kommer onda morsan o släpar med henne hem.
Så inskolningen blir det nog inga problem med.
Ska försöka hitta nå tim.vik i höst.
Hoppas även på att Vikke får byta till häktet i höst. Där är det svenssontider. Slutar aldrig senare än 17.30 .. Eller nåt.
cirkus
Skitbra att du står upp för dina vänner/kollegor. Stake i dig
Stake till dig med Sanda
Böda.. Hmm.. Tror jag vet. Jättefin strand va? För mig vi skulle dit förra sommaren då vi var på Öland, o bada. Men vi skippade det då vi misstänkte att det skulle va proppat.
Vi drog till Trollskogen ist
Få se i år då om vi kommer iväg dit
timmer
Kul! Eller ja.. hehe.. Kul att dom ringde upp. Sen så ska man ju alltid lyssna på sin magkänsla. Den har oftast rätt.
Gör det som känns rätt för dig ![]()

Kl 10 ska jag träffa talpedagogen med Ville.
Puma lämnar jag hos min far..
Undra vad damen har att säga om Ville..
hellooooooo...
Idag kom min bror hit för FÖRSTA gången. Han har sagt i fyra år nu att han ska komma och hälsa på mig. Nu äntligen höll han löftet. Plus att han hade med sig sin dotter på 22år som jag ALDRIG träffat. Har bara träffat hans fyra söner.
Blev tredje gången nu som jag o bror träffades.
Fan så lik han är vår far. Scary!
Men det blev en snabb fika. Alltid nåt.
Hoppas det blir mer i sommar..
Nu ikväll bjöd jag över svärförädrarna på middag. Pasta och fläskfile i rödvinssås. Drack lite vin till det. Smarrigt.
Igår var det ju talpedagogen.
A-K (talped.) började med att spela tre spel med grabben. Ville tröttnade mot slutet.
Efter spelandet så pratade vi lite. Hon var ju på Villes dagis och kolalde in han.
Bokstaven H använde han sig ofta han. När jag tänker efter så stämmer det.
Meningarna kommer inte ut i rätt ordning. Men jag märker dag för dag att det blir bättre. Han gör sig mer o mer förstådd.
Hon misstänker att all info. Alla ord som han tar in inte lagras. Han vet inte vad hans ka göra med allt.
Men mkt upprepningar av ord. Det behöver han höra.
En till två gånger i månaden ska vi träffas. Skitbra. Trodde inte det skulle bli så ofta.
Så.. hur mår resten då?
Schlager ikväll eller?
Tjingeling damer!
Ja nå schlager blev det inte för mig. Boxern är paj
Jag kollade på en film ist i min ensamhet.
Men rätt låt vann nog.
Har hört Norges bidrag. Väldigt söt liten grabb.
Igår var vi o grattade Vikkes syster, min svägerska, barnens faster
27 år. Hipp hipp.
Jag sa till Ville att faster fyller år o att vi ska åka o fira henne. På en gång sa han att han INTE ville ha nå tårta.
Mkt trevligt var det igår.
Jag somnade efter 18 igår. Så jävla trött. 6.30 vaknade ungarna. Jag kände att jag lätt kunde sova mer. Vilket jag gjorde. Runt 7.30 körde vikke upp mig.. *gäsp*
Idag då. Få se om Kicki kommer på besök med dottern Klara.
En fika med en vän blir det oxo.
Skönt att Vikke är ledig idag, kan man fika utan kids i lugn o ro.
Viktor har tagit ut semester hela denna vecka. Hans bror kommer på ons. Sen åker dom iväg på en liten rosttripp..
Kul med liseberg Frida
Dom små kottsen får krya på sig.
härligt med de nya jobbet morsan
hejsan!
What a day.
Vi har målat klart huset. Svärmor har tapetserat. Viktor ha byggt sandlåda. Fiskar har flyttat in
O jag har ringt tandläkarn idag. Fick en tid den 16.e juni har jag för mig. Har inte vart hos tandläkarn på kankse 10 år.. sssch!
Så det kan nog behövas en koll.
Sen har jag bytt lösen på bloggen IGEN.
Det händer grejjer här.
Min vän ha skaffat en karl. (vart ett par i ett år nu) Han är ond. Manipulerar henne som fan. Hon har nu sagt upp bekantskapen med sin syster och med mig plus fler vänner. (det är såklarthans om fått henne att göra de) Fick ett sms idag. Igår va allt bra mellan oss.
På tisdag ska vi, alla vänner o respektive gå dit o slå ner karln. Eller nä de ska vi inte. Men vi ska banka vett i vännen.
Jag blir så arg o frustrerad.
Han är fejk rakt igenom. Man vet inget om honom. Finns inga uppgifter.
Nåväl.. detta va en kort historia. Jag vill då inte att han ska läsa min blogg. That's why.
timmer
Härligt med jobbet ![]()
10.30 plockades spiralen ut..
VAD GÖR ALLA?