• Webbredaktör

Lära ungarna shoppa & dricka Latte

I Täby kommun, norr om Stockholm, erbjuds föräldrar att skicka sina barn på ett sommarläger med namnet ”Girl & the City”. Lägret vänder sig till flickor mellan elva och 13 år.

I beskrivningen står det ” En vecka av hejdlöst frossande i mode och cityliv. Vi besöker Stockholm Fashion Centre, designers,SoFo. NK, Östermalm mm går på spa, gör färganalys och dricker latte varje dag”. Idén till lägret är baserad på den populära
    tv-serien ”Sex & the City”.

Vad tycker du: bra eller korkad idé?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 16:56
    Kolla artikeln här:
    www.familjeliv.se/Foralder/1.465318

• Svar på tråden Lära ungarna shoppa & dricka Latte
  • Ezder

Kollade upp det lite, det verkade vara på riktigt. Ojojoj...

• Mammut och Papput

Mammut och Papput skrev 2009-05-13 15:29:54 följande:

Jamen typ. Tänk om dottern är 20 år och köper fel färg på sommarklänningen! Eller köper kaffe inne på McD. Det är ju iofs ganska bra att förebygga sådant tidigt! Annars kanske inte rikaste tanten på syjuntan serverar mamman teet sist av alla.
    ...först av alla.
  • Ilene

Fruktansvärt korkat!!!!
    Undrar egentligen vilken idiot (ursäkta) som kommit på detta.... vill vi verkligen ha små modedockor som springer runt på stan och leker Paris Hilton????

• tobiq

Idiotiskt! Men säkert många som nappar...
    Sommarläger låter ju supermysigt och jag förstår att inte många tjejer i den åldern vill åka på äventyrsläger och paddla kanot och liknande men kan man inte göra en "snäll variant"? Ett designläger där barnen får testa att sy och skissa egna kläder till exempel? Lite mer produktivt än att dricka latte och shoppa i stan eller att för all del stanna hemma och hänga i centrum och röka munbloss...

Lyckligare än någonsin!
  • Phlippan87
    Ilene skrev 2009-05-13 15:31:25 följande:
    Fruktansvärt korkat!!!! Undrar egentligen vilken idiot (ursäkta) som kommit på detta.... vill vi verkligen ha små modedockor som springer runt på stan och leker Paris Hilton????
    hmm, om det är täby kommun så är det ju moderaterna, med Filippa Reinfeldt i spetsen... alltså sånna där typer som bor i lyxvillor, med lyxbilar och egna barnflickor innan ungen ens är född.. så skulle du köpa kläder på H&M så får de väl husarrest eller något...
  • Phlippan87
    tobiq skrev 2009-05-13 15:32:36 följande:
    Idiotiskt! Men säkert många som nappar... Sommarläger låter ju supermysigt och jag förstår att inte många tjejer i den åldern vill åka på äventyrsläger och paddla kanot och liknande men kan man inte göra en "snäll variant"? Ett designläger där barnen får testa att sy och skissa egna kläder till exempel? Lite mer produktivt än att dricka latte och shoppa i stan eller att för all del stanna hemma och hänga i centrum och röka munbloss...
    täby-snobbar sy egna kläder?? det vore kul att se... fattar inte hur någon kan vara dum nog att skicka ungarna på något sådant.. när jag var i den åldern åkte jag på ridläger, musikläger osv.. mycket mer produktivt än att spendera pengar på ett läger som lär ungarna att spendera pengar.. det kan de nog bra redan innan...
  • Mammut och Papput
    Phlippan87 skrev 2009-05-13 15:34:01 följande:
    hmm, om det är täby kommun så är det ju moderaterna, med Filippa Reinfeldt i spetsen... alltså sånna där typer som bor i lyxvillor, med lyxbilar och egna barnflickor innan ungen ens är född.. så skulle du köpa kläder på H&M så får de väl husarrest eller något...
    Du har en hård inställning till moderaterna tror jag =)
  • Turran
    Phlippan87 skrev 2009-05-13 15:34:01 följande:
    Oj, vilken skev bild du har av Täbybor!
  • Phlippan87

Mammut och Papput skrev 2009-05-13 15:36:56 följande:

Du har en hård inställning till moderaterna tror jag =)
    jag var moderat själv innan... men jag ahr en hård inställning till täbysnobbar.. min sambo är som sagt från täby, men från täbys ghetto...
    och filippa reinfeldt må vara min namne men jag tål inte människan.. gucci för hela slanten eller något sådant...
Svar på tråden Lära ungarna shoppa & dricka Latte