• Webbredaktör

Lära ungarna shoppa & dricka Latte

I Täby kommun, norr om Stockholm, erbjuds föräldrar att skicka sina barn på ett sommarläger med namnet ”Girl & the City”. Lägret vänder sig till flickor mellan elva och 13 år.

I beskrivningen står det ” En vecka av hejdlöst frossande i mode och cityliv. Vi besöker Stockholm Fashion Centre, designers,SoFo. NK, Östermalm mm går på spa, gör färganalys och dricker latte varje dag”. Idén till lägret är baserad på den populära
    tv-serien ”Sex & the City”.

Vad tycker du: bra eller korkad idé?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 16:56
    Kolla artikeln här:
    www.familjeliv.se/Foralder/1.465318

• Svar på tråden Lära ungarna shoppa & dricka Latte
  • Felicia6

Och för att svara på trådstarten så tycker jag det är komiskt att ha ett sånt "läger" och förstår egentligen inte hur man kan komma på det ens, men det finns ju säkert dom som tycker det är en bra sak

Själv skulle jag hellre skicka iväg mina barn på andra saker

Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • Phlippan87
    Felicia6 skrev 2009-05-13 15:55:40 följande:
    Grejjen är ju inte vilka som kommer nappa på det, utan du högg verkligen direkt på människorna som bodde i täby och syftar direkt på att det bara handlade om en specifik del av täby som du verkligen nervärderar trots att du inte ens känner till människorna och trots att det är täby kommun som kommit med förslaget? Och jag kanske är dum i skallen, men då jag hör XX- kommun så tror jag att det handlar om hela staden i den kommunen och inte bara nåt speciellt kvarter, men som sagt. Det kanske är jag som är korkad som trodde det var så det betydde? Tycker det är otroligt lågt att nervärdera personer så pass mycket och ösa hur mycket dynga som helst på en stadsdel där du råkar känna några som råkar vara såna?
    vilka delar av kommunen kommer nappa?? och jag högg på de människorna, de som inte insett att det finns oerhört mycket bättre saker att lägga pengar på än latte och "snobbshopping".. men tolka som du vill så tolkar jag som jag vill.. och jag tvivlar på att någon annan kommun i sverige skulle ha kommit på idén... men men, uppenbarligen en öm tå..
  • Felicia6
    Phlippan87 skrev 2009-05-13 16:03:11 följande:
    vilka delar av kommunen kommer nappa?? och jag högg på de människorna, de som inte insett att det finns oerhört mycket bättre saker att lägga pengar på än latte och "snobbshopping".. men tolka som du vill så tolkar jag som jag vill.. och jag tvivlar på att någon annan kommun i sverige skulle ha kommit på idén... men men, uppenbarligen en öm tå..
    Med tanke på hur många i tråden som reagerade på dina inlägg, så kanske det är så att om du inte menade som folk trodde, så kanske det är dags att se hur du uttrycker dig?

Haha, ja verkligen en öm tå om hur täbyborna är *asg*
    Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • Phlippan87
    Felicia6 skrev 2009-05-13 16:05:15 följande:
    Med tanke på hur många i tråden som reagerade på dina inlägg, så kanske det är så att om du inte menade som folk trodde, så kanske det är dags att se hur du uttrycker dig? Haha, ja verkligen en öm tå om hur täbyborna är *asg*
    den enda som uppenbarligen reagerat på mina inlägg och misstolkat dem är ju du...
    som sagt, har stött på 2 typer av täbybor, den ena typen bor jag med, den andra roar sig med lyxbilar och svindyra hus... och som sagt, vilken kommun anser att det är lämpligt att ha ett sådant läger för 11-13-åringar??
  • Themis

Haahaha....och varje dag börjar med uppställning i fnittriga smågrupper och så ropar man käckt "Heil Hilton!"

Shit vilket roligt blogginlägg man kunde göra på detta om man bloggade...

• Phlippan87
    Themis skrev 2009-05-13 16:11:31 följande:
    Haahaha....och varje dag börjar med uppställning i fnittriga smågrupper och så ropar man käckt "Heil Hilton!" Shit vilket roligt blogginlägg man kunde göra på detta om man bloggade...
    haha, tack för idén..
  • Mammut och Papput
    Phlippan87 skrev 2009-05-13 16:08:51 följande:
    den enda som uppenbarligen reagerat på mina inlägg och misstolkat dem är ju du... som sagt, har stött på 2 typer av täbybor, den ena typen bor jag med, den andra roar sig med lyxbilar och svindyra hus... och som sagt, vilken kommun anser att det är lämpligt att ha ett sådant läger för 11-13-åringar??
    Att folk tjänar mycket pengar och sedan hamnar i samma samhälle pga bostadspriserna - är det så konstigt? Har de liknande intressen så blir de ju också tydligare då att de bor i samma område. Vill du att de ska sprida ut sig eller är det just orten 'Täby' som 'smittar' folk att vara Gucciga?

Man kan ju generalisera hur mycket som helst i samhället och uttrycka sig hårt (som mitt exempel ovan). Man kan säga att det och det området är då bara fyllt av invandrare och arbetslösa som lever av bidrag och kriminalitet, går du dit blir du yxmördad osv.
  • Gummis

Ni som läst artikeln vad kommer det att kosta? får föräldrarna stå för notan när dom springen på NK och köper latte eller är det kommunen som betalar lägret? Finns det någon där ute som har planer på att skicka ungen på något sådant som vill berätta (anonymt om du som så vill) vore bara kul att höra hur du/ni tänker.

• Themis

Och färganalys-det är bara sååå 1989...

Idag måste man väl allra minst göra aurafotografering och 3D-scanning för sin nya skräddarsydda garderob. Passar inte kroppen så släng in en nip/tuck halvdagsexkursion (mot extra avgift) också-sug bort minst två fettdepåer och bli blonderad på köpet...

Are we having fun yet?

Svar på tråden Lära ungarna shoppa & dricka Latte