Ja jag tycker det är lite mycket avundsjuka (??) Varför denna nästan hatiska inställning till "täbybor". De allra flesta husen i Täby är inget speciellt, om man skulle placera dem på en lika stor tomt på en landsort. Så jag tror få hus "sticker i ögonen". Det är nog snarare att de är dyra.. Men varför har man problem med det?
Jag älskar att bo i denna kommun och har svårt att tänka mig att flytta, nu när jag väl har provat att bo här. Det är trevligt, naturnära och lummigt, låg brottslighet, bra skolor och förskolor osv. Däremot är det ju irriterande att man får betala fem miljoner för ett 130-kvadratmetershus, byggt -73 och med lite renoveringsbehov. Men varför har andra människor problem med det? Det är väl bara att gratulera sig själv till att man kan få ett bättre och nyare hus för en halv mille någon annanstanns.

De allra flesta som bor här, har inte miljontals kronor i fickan. De har tagit lån och köpt en första lägenhet, sålt dem och flyttat ihop i nåt större och gjort en liten vinst, och kanske gjort ännu en försäljning. Detta gör att de kan byta upp sig i hus och flytta till ett område de gillar. Där lever de rätt "normalt" utan stora utsvävningar. Inte några båtar, sommarstugor i skärgården, två bmw:s osv.
Sedan finns det olika delar av Täby förstås. Finns säkert de som har barnflickor, båtar och hela baletten. Men varför är det ett problem och varför måste man spy galla över dem? Kul för dem att de har en båt om de gillar det, säger jag.
Däremot tycker jag personligen att det där latte-shoppar-lägret är pinsamt. Vill man verkligen, som förälder, att ens barn på 11-13 år ska göra nåt sånt?! Antingen kan man väl hitta på nåt tillsammans eller så finns det sportläger, språkskolor eller nåt annat lite vettigare.