• Webbredaktör

Lära ungarna shoppa & dricka Latte

I Täby kommun, norr om Stockholm, erbjuds föräldrar att skicka sina barn på ett sommarläger med namnet ”Girl & the City”. Lägret vänder sig till flickor mellan elva och 13 år.

I beskrivningen står det ” En vecka av hejdlöst frossande i mode och cityliv. Vi besöker Stockholm Fashion Centre, designers,SoFo. NK, Östermalm mm går på spa, gör färganalys och dricker latte varje dag”. Idén till lägret är baserad på den populära
    tv-serien ”Sex & the City”.

Vad tycker du: bra eller korkad idé?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 16:56
    Kolla artikeln här:
    www.familjeliv.se/Foralder/1.465318

• Svar på tråden Lära ungarna shoppa & dricka Latte
  • Gummis

Idiotisk! Vem står för notan? föräldrarna?? Vad är syftet, lära ungarna shoppa???

• Phlippan87

ehm?! låter täby ja... glad att jag lyckades dra sambon därifrån.. fy fan.. shoppa kan man lära sig utan något jäkla snobbläger

• Peyman

Öh, va? Snälla, säg att det är ett skämt.

• Onyxalis

Jag tycker att det låter ganska kortkat.
    Varför ska 11-13åringar lära sig att dricka kaffe? Eller bli mer märkes- och utseendefixerade än de redan är för den delen?

• Mammut och Papput

Man kan väl skapa läger för mer bildande saker. Trams sysslar man ändå med när man blir äldre. Jag tycker man ska uppmana till uteaktiviteter och sport och sånt istället.

Kan tänka mig att detta görs för att dra in pengar då dessa tjejer tycker detta blir glammigt och tjusigt och kommer att tjata på sina föräldrar. Perfekt ålder också att rikta in sig på, för gamla för fritids/dagis och för unga för att sommarjobba ;p

• Gummis

Skulle vara kul att höra någon förälder som funderar på att låta sitt barn vara på lägret hur dom resonerar. Någon fler som tycker det?

• Mammut och Papput
    Gummis skrev 2009-05-13 15:12:13 följande:
    Skulle vara kul att höra någon förälder som funderar på att låta sitt barn vara på lägret hur dom resonerar. Någon fler som tycker det?
    Jupp
  • Ezder

Det här måste väl vara ett skämt???

• Phlippan87
    Ezder skrev 2009-05-13 15:21:09 följande:
    Det här måste väl vara ett skämt???
    täbybor skämtar nog aldrig om så allvarliga saker som mode och shopping...
  • Mammut och Papput
    Phlippan87 skrev 2009-05-13 15:24:14 följande:
    täbybor skämtar nog aldrig om så allvarliga saker som mode och shopping...
    Jamen typ. Tänk om dottern är 20 år och köper fel färg på sommarklänningen! Eller köper kaffe inne på McD. Det är ju iofs ganska bra att förebygga sådant tidigt! Annars kanske inte rikaste tanten på syjuntan serverar mamman teet sist av alla.
Svar på tråden Lära ungarna shoppa & dricka Latte