• Webbredaktör

Lära ungarna shoppa & dricka Latte

I Täby kommun, norr om Stockholm, erbjuds föräldrar att skicka sina barn på ett sommarläger med namnet ”Girl & the City”. Lägret vänder sig till flickor mellan elva och 13 år.

I beskrivningen står det ” En vecka av hejdlöst frossande i mode och cityliv. Vi besöker Stockholm Fashion Centre, designers,SoFo. NK, Östermalm mm går på spa, gör färganalys och dricker latte varje dag”. Idén till lägret är baserad på den populära
    tv-serien ”Sex & the City”.

Vad tycker du: bra eller korkad idé?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 16:56
    Kolla artikeln här:
    www.familjeliv.se/Foralder/1.465318

• Svar på tråden Lära ungarna shoppa & dricka Latte
  • mackeluring
    Felicia6 skrev 2009-05-13 20:46:21 följande:
    Jag håller med Det är så mkt materiellt idag och att man ska shoppa alldeles för mkt och det ska visas upp och man ska "skryta" och har man inte råd att shoppa och är ung så blir det lätt att man hamnar i kreditfällorna och det blir ju större risk att man hamnar i det tror jag om man börjar redan i den åldern att få gå på "shoppingläger"
    Varför inte satsa resurser på annat. T ex de som inte har råd med semester? Skulle vår kommun komma med ett sånt här förslag så lovar jag att det skulle bli ramaskri.....
  • Phlippan87

som sagt, man kan tolka precis hur man vill... tänker inte sitta och ta skit från folk somredan har bestämt sig för vad jag tydligen menar.. så hejdå...

• flugsvamp

FAN VA KORKAT , ska de bli framtida shopoholics eller?? Helt sjukt o så står fanskapet o skyller ifrån sig på nyheterna.. fy fan vad lågt! kan man inte spendera pengarna på något mera vettigt? tyck vad ni vill om mig , men nu tycker jag så här punkt slut!

• flugsvamp

Jag bodde i täby i en sån där f**ing villa en gång , men det var ingenting ja trivdes med . är hellre "normal" fattig svensk eller vad man ska kalla det..

• flugsvamp
    mackeluring skrev 2009-05-13 20:35:42 följande:
    Min fundering blir så här:Med såna här kurser skapas ett behov hos de yngre som de absolut inte alls har enligt min mening. Kanske det som är meningen också men då är det ju vuxna som varit med och skapat ett behov och någon gör säkert profit på det sen.Det verkliga livet är inte som "Sex in the city"Kanske finns det sponsorer typ "Stockholm Fashion Centre, designers,SoFo. NK, Östermalm" som nämns i TS.Låt barn vara barn. Vuxna blir de tids nog.
    Håller med om att livet inte är som sex& the city, never been NEVER will be!
  • Linny
    flugsvamp skrev 2009-05-13 23:09:34 följande:
    FAN VA KORKAT , ska de bli framtida shopoholics eller?? Helt sjukt o så står fanskapet o skyller ifrån sig på nyheterna.. fy fan vad lågt! kan man inte spendera pengarna på något mera vettigt? tyck vad ni vill om mig , men nu tycker jag så här punkt slut!
    tror alla har hållt med om att det var ett extremt puckat påhitt
    täby är bara en plats o en villa är bara fyra väggar. Det är kanske något annat som gör en olycklig?
  • Spicy Women

Idiotiskt att barn ska låtsas vara vuxna.

• Ejin

jag hade nog inte skickat iväg min unge men har dom kanske ett läger för vuxna?? verkar ganska skönt att spenadera tiden med att shoppa och dricka latte.... hoppas arragören står för shopping me hahahaahah..... då är jag där på stört

• Alisa

Knepigt..
    Idén låter ju väldigt roligt     .... tänker jag som närmar mig 30!!!
    Men jag hade aaaldrig skickat min lilla dotter på det, hon ska få vara barn och inte "skolas in" i någon sorts vuxenvärde med shopping och spa genom något läger.

Håller med dem som skriver att så ser ju heller inte värdeln ut. Varför vänja sig vid att shoppa massor och titta på nya saker hela tiden? Det är ju inte vägen till lycka. DET vore något som jag hade kunnat skicka barnen på läger för att få grepp om: lycka 

• Mammis me Tindra

Det är väl en jättebra idé, jag skulle själv ha vela gått på det när jag var i den åldern.

Det är väl bättre att man gör något sånt, än att man står och hänger i centrum?
    Jag tror man måste hänga med i trenderna, unga tjejer är nog oftare intresserade av detta än ex ett ridläger.

Svar på tråden Lära ungarna shoppa & dricka Latte