• Webbredaktör

Lära ungarna shoppa & dricka Latte

I Täby kommun, norr om Stockholm, erbjuds föräldrar att skicka sina barn på ett sommarläger med namnet ”Girl & the City”. Lägret vänder sig till flickor mellan elva och 13 år.

I beskrivningen står det ” En vecka av hejdlöst frossande i mode och cityliv. Vi besöker Stockholm Fashion Centre, designers,SoFo. NK, Östermalm mm går på spa, gör färganalys och dricker latte varje dag”. Idén till lägret är baserad på den populära
    tv-serien ”Sex & the City”.

Vad tycker du: bra eller korkad idé?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 16:56
    Kolla artikeln här:
    www.familjeliv.se/Foralder/1.465318

• Svar på tråden Lära ungarna shoppa & dricka Latte
  • Phlippan87
    Turran skrev 2009-05-13 15:37:54 följande:
    Oj, vilken skev bild du har av Täbybor!
    de täbyborna har jag det av... finns många trevliga med, mina svärföräldrar exempelvis, men i de områdena av täby?! har de pengar måste de ju visa det, och det görs ju bäst genom att klä barnen i märkeskläder m.m.
  • Phlippan87
    Felicia6 skrev 2009-05-13 15:41:01 följande:
    Phlippan87, Jösses vad du drar alla över en kam o tokdissar dom? Jag känner flera från Täby och ingen är som du påstår att dom är iaf
    från den delen av täby?? snobbtäby?? finns en väldigt stor del människor där som garanterat kommer nappa på idén.. och tror inte heller att det skulle funka i någon annan del av landet, inte så iaf..
  • tobiq
    Phlippan87 skrev 2009-05-13 15:35:49 följande:
    täby-snobbar sy egna kläder?? det vore kul att se... fattar inte hur någon kan vara dum nog att skicka ungarna på något sådant.. när jag var i den åldern åkte jag på ridläger, musikläger osv.. mycket mer produktivt än att spendera pengar på ett läger som lär ungarna att spendera pengar.. det kan de nog bra redan innan...
    Har ingen koll alls på Täbybor då jag är göteborgare:P Men jag kan nog tänka mig vad du menar och ja, det är vansinne.
    När jag var 12-13 var jag alldeles för "tuff" för att åka på läger överhuvudetaget tyvärr, så man får nog räkna med man måste locka med lite mer "vuxna" aktiviteter för att få barnen att nappa men det måste ju ändå finnas något slags mellanting mellan ponnyridning/grilla korv/hoppa hage och att springa omkring och leka Paris Hilton. Nej blä, jag fasar för när vår tös blir äldre!:o Ett sånt här läger kan hon dock glömma:)
    Lyckligare än någonsin!
  • Felicia6
    Phlippan87 skrev 2009-05-13 15:42:35 följande:
    från den delen av täby?? snobbtäby?? finns en väldigt stor del människor där som garanterat kommer nappa på idén.. och tror inte heller att det skulle funka i någon annan del av landet, inte så iaf..
    Får jag fråga hur du kan utröna av trådstarten vilken del av täby det gäller öht?
    Enligt vad jag läser, så står det bara just täby..?

Och människor av alla olika slag finns ju överallt, är väl ändå ingen mening att kasta så pass mycket dynga och dra verkligen alla över samma kam som du gör just nu?
    Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • CoolaSuperMamsen

kan inte jag få åka istället! mer passande än att skicka småflickor helt vansinnigt låt barn vara barn.

stolt mamma till 4 flickor och en liten änglapojke,
  • Mammut och Papput

Snobbtäby med moderater och Gucci-paranoia är ju mjukisbyxor jämfört med annat.

I rödhålan där jag bor är sossarna av årgång 1944 i full färd (med gubbkepsen) med att slösa med skattemedlen. Har nu skurit ner på många lärartjänster. Det finns inga dagisplatser, de vill inte starta fler friskolor. De lägger ut 75 000 per år på konst till kommunens personalkorridorer. Otroligt mycket går lidande nu trots att kommunen har väldigt mycket pengar. Och detta sitter som berget i många och vi får inte bort dem från makten =) man kan ha problem med andra politiska partier och andra 'folkgrupper' (vill inte uttrycka mig så men så ni vet vad jag menar).

Moderater finns ju överallt, de kan vara fattiga också. Sossar kan vara rika också.

• Phlippan87
    Felicia6 skrev 2009-05-13 15:44:11 följande:
    Får jag fråga hur du kan utröna av trådstarten vilken del av täby det gäller öht? Enligt vad jag läser, så står det bara just täby..? Och människor av alla olika slag finns ju överallt, är väl ändå ingen mening att kasta så pass mycket dynga och dra verkligen alla över samma kam som du gör just nu?
    täby kommun har kommit med detta lägerkoncept.. verkar inte som något de "fattiga" och "normala" delarna av täby kommer nappa på utan just de rika, de som i normala fall shoppar på nk, östermalm o.dyl. de jag känner i täby skulle aldrig ha råd att göra detta
  • Felicia6
    Phlippan87 skrev 2009-05-13 15:52:25 följande:
    täby kommun har kommit med detta lägerkoncept.. verkar inte som något de "fattiga" och "normala" delarna av täby kommer nappa på utan just de rika, de som i normala fall shoppar på nk, östermalm o.dyl. de jag känner i täby skulle aldrig ha råd att göra detta
    Grejjen är ju inte vilka som kommer nappa på det, utan du högg verkligen direkt på människorna som bodde i täby och syftar direkt på att det bara handlade om en specifik del av täby som du verkligen nervärderar trots att du inte ens känner till människorna och trots att det är täby kommun som kommit med förslaget?

Och jag kanske är dum i skallen, men då jag hör XX- kommun så tror jag att det handlar om hela staden i den kommunen och inte bara nåt speciellt kvarter, men som sagt. Det kanske är jag som är korkad som trodde det var så det betydde?

Tycker det är otroligt lågt att nervärdera personer så pass mycket och ösa hur mycket dynga som helst på en stadsdel där du råkar känna några som råkar vara såna?
    Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
Svar på tråden Lära ungarna shoppa & dricka Latte