• Webbredaktör

Lära ungarna shoppa & dricka Latte

I Täby kommun, norr om Stockholm, erbjuds föräldrar att skicka sina barn på ett sommarläger med namnet ”Girl & the City”. Lägret vänder sig till flickor mellan elva och 13 år.

I beskrivningen står det ” En vecka av hejdlöst frossande i mode och cityliv. Vi besöker Stockholm Fashion Centre, designers,SoFo. NK, Östermalm mm går på spa, gör färganalys och dricker latte varje dag”. Idén till lägret är baserad på den populära
    tv-serien ”Sex & the City”.

Vad tycker du: bra eller korkad idé?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 16:56
    Kolla artikeln här:
    www.familjeliv.se/Foralder/1.465318

• Svar på tråden Lära ungarna shoppa & dricka Latte
  • Linny
    Phlippan87 skrev 2009-05-13 16:35:48 följande:
    en liten fundering från min sida är ju om de med mycket pengar låter ungarna gå på öppna förskolan.. jag själv var 5 innan jag började på något liknande överhuvudtaget, då var det lekis/förskolan... har man pengar så har man i många lägen barnflickor... visst finns det de som har ungarna på förskola också men inte så vanligt tror jag..
    ok, jag känner inte till ngn i täby som har barnflicka. Här är det dagis o öppna förskolan som gäller i allra flesta fallen. finns säkert en och annan i andra delar förstås. men då tror jag snarare att det är vanligare i danderyd (tex djursholm)
  • myran82

Tycker det är hemskt. Tids nog lär sig barnen att spendera pengar ändå.

Intressant & veta om någon på fl skulle skicka sina barn på ett sådant läget.

Ingen som vill starta en omröstning kanske? Jag har inte plus, annars hade jag gjort det.

• Phlippan87
    Linny skrev 2009-05-13 16:40:20 följande:
    ok, jag känner inte till ngn i täby som har barnflicka. Här är det dagis o öppna förskolan som gäller i allra flesta fallen. finns säkert en och annan i andra delar förstås. men då tror jag snarare att det är vanligare i danderyd (tex djursholm)
    beror ju på vilka delar av täby... har själv blivit erbjuden jobb som barnflicka i just täby... så det finns, garanterat..
  • Linny
    Phlippan87 skrev 2009-05-13 16:43:16 följande:
    beror ju på vilka delar av täby... har själv blivit erbjuden jobb som barnflicka i just täby... så det finns, garanterat..
    Visst, det är säkert olika. Den delen jag bor i är det inte så i alla fall. 
    Vore intressant att veta om de får några anmälningar.
    Vilket fjantigt läger *haha* 
  • nettan75

Jag tycker det är ett ja jag vet inte ens vad jag ska säga??? Herre jösses lära småflickor springa på NK och dricka Latte?? Man undrar ju vad som kommer härnäst?? (Har iofs fått många uppslag på detta i tråden).

Är dock innerligt glad att jag bor i en småstad där ingen ens skulle komma på tanken att ordna ngt dylikt!!

Usch!!

• Phlippan87

min sambo är från ett område som ligger precis bredvid alla jäkla nya snobb-byggen i täby/näsbypark... extrema kontraster, se alla svindyra hus poppa upp ur ingenstans... nästan att det känns lite groteskt...

• Phlippan87
    nettan75 skrev 2009-05-13 16:48:58 följande:
    Jag tycker det är ett ja jag vet inte ens vad jag ska säga??? Herre jösses lära småflickor springa på NK och dricka Latte?? Man undrar ju vad som kommer härnäst?? (Har iofs fått många uppslag på detta i tråden). Är dock innerligt glad att jag bor i en småstad där ingen ens skulle komma på tanken att ordna ngt dylikt!! Usch!!
    jag är ganska glad att vi inte har några sådana direkta butiker i vårat område, trots att vi har massor av nya butiker så är det inga märkeskedjor ännu, tack och lov...
  • Tessideluxe

hahaha

Themis skrev 2009-05-13 16:24:48 följande:
    På kvällarna roliga lekar: -Gissa min ätstörning -Vems pappa är rikast? -Vem kan förföra E-type (väldigt egostärkande för ingen kan förlora)
Svar på tråden Lära ungarna shoppa & dricka Latte