• Webbredaktör

Lära ungarna shoppa & dricka Latte

I Täby kommun, norr om Stockholm, erbjuds föräldrar att skicka sina barn på ett sommarläger med namnet ”Girl & the City”. Lägret vänder sig till flickor mellan elva och 13 år.

I beskrivningen står det ” En vecka av hejdlöst frossande i mode och cityliv. Vi besöker Stockholm Fashion Centre, designers,SoFo. NK, Östermalm mm går på spa, gör färganalys och dricker latte varje dag”. Idén till lägret är baserad på den populära
    tv-serien ”Sex & the City”.

Vad tycker du: bra eller korkad idé?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 16:56
    Kolla artikeln här:
    www.familjeliv.se/Foralder/1.465318

• Svar på tråden Lära ungarna shoppa & dricka Latte
  • mackeluring
    Felicia6 skrev 2009-05-13 15:56:41 följande:
    Och för att svara på trådstarten så tycker jag det är komiskt att ha ett sånt "läger" och förstår egentligen inte hur man kan komma på det ens, men det finns ju säkert dom som tycker det är en bra sak Själv skulle jag hellre skicka iväg mina barn på andra saker
    Håller med. Skulle aldrig skicka ett barn på "leka-vuxen" läger med ett sånt tema.
  • Linny

hahahaha så dumt Bor i Täby och kan inte komma på någon jag känner här som inte skulle tro att det var ett dåligt skämt

• Themis

På kvällarna roliga lekar:

-Gissa min ätstörning
    -Vems pappa är rikast?
    -Vem kan förföra E-type (väldigt egostärkande för ingen kan förlora)

• Gummis

kan inte någon göra en länk till artikeln eller säga vart den finns, har bara hört talas om den men inte själv läst den skulle gärna vilja.

• Trileia

Låter som ett jätteviktigt projekt.

• Phlippan87

anmälningsavgift 1,300 kr...
    kanske vore lämpligt att slänga in en extra kurs på avslutningsdagen... Festa Stureplans-style... Ska ju börjas i tid..

finns snobbområden här med, men inte så tydligt, inte där man måste skryta med att man har pengar genom att köpa modekläder m.m.

• Linny

Men jag har allvarligt inte den bilden av Täbybor.. Jag är ju inflyttad o från småland från början. Danderyd (vissa delar) kan jag uppfatta som snobbigt, men här är de allra flesta folk med båda fötterna på jorden. Visst, de har valt att bo i en dyr kommun, men de flesta lägger största delen på boende o har inga värstingbilar osv alls. Barnen på öppna förskolan är klädda i hm, lindex, pop osv, men inte massa gucci o grejer

• Phlippan87
    Linny skrev 2009-05-13 16:33:32 följande:
    Men jag har allvarligt inte den bilden av Täbybor.. Jag är ju inflyttad o från småland från början. Danderyd (vissa delar) kan jag uppfatta som snobbigt, men här är de allra flesta folk med båda fötterna på jorden. Visst, de har valt att bo i en dyr kommun, men de flesta lägger största delen på boende o har inga värstingbilar osv alls. Barnen på öppna förskolan är klädda i hm, lindex, pop osv, men inte massa gucci o grejer
    en liten fundering från min sida är ju om de med mycket pengar låter ungarna gå på öppna förskolan.. jag själv var 5 innan jag började på något liknande överhuvudtaget, då var det lekis/förskolan... har man pengar så har man i många lägen barnflickor... visst finns det de som har ungarna på förskola också men inte så vanligt tror jag..
Svar på tråden Lära ungarna shoppa & dricka Latte