• Stargirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

*~Två blåbär och ett lingon~*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-28 15:48
    Det är flera i tråden som haft problem med www.country-dreams.se uteblivna leveranser och inga svar på mail. Så höjer ett varningens finger för dem som vill beställa därifrån.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-12 15:24
    BILDTRÅD för oss Odd Molly lovers

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m44765570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 11:34
    oddmolly.com/press/selection-of-photos

Lite bilder på nyheter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-08 16:50
    Har börjat blogga om mina Odd Molly outfits....

minmolly.bloggagratis.se/

Helt ny i bloggandet så vi får se hur det går.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 10:23
    NY BLOGG NY BLOGG....

minmolly.se/

Hoppas ni hittar hit istället!!!
  • Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna
  • Pokergirl
    Pokergirl skrev 2009-06-22 22:45:55 följande:
    Någon här som har en smallville long cardigan, hur är den i strl? Jag är en 2-3. mest 3 men har fått nys om en i strl 2.
    Ingen med kunskap om strl på denna?
  • Puffig Pingla

Ang Countrydreams:

Jag har fått orderbekräftelse och ok kontakt (men kortfattad) vid båda gångerna jag handlat. Jag tror hon försöker snurra runt webb-butiken ensam och har tagit sig vatten över huvudet vid reorna.

Dvs tror inte att det är något skumt el ovilja från hennes sida. Bara det att hon inte hinner med. Många av de andra butikerna har ju även "vanlig butik" vid sidan om och därmed mer personal som kan hantera mail, telefon och packning.
    Det som vi uppfattar som kort i tonen i ett mail behöver ju inte vara ovilja från hennes sida. Det kan ju tex vara att hon försöker avverka mailen extra snabbt el bara inte förstår att hennes språkbruk i skrift uppfattas som "kort el ilsket".

Inget försvarstal för Countrydreams utan bara ett försök till att förstå hennes situation.

• Cashew

jag beställde nu i söndags hos country-dreams och fick ett mail idag där hon undrade om jag ville ha plagget då jag valt att betala via bankgiro. jag har redan betalat in så jag hoppas de skickar den snart.

• malinoski

Huh.. vet inte hur jag ska våga mig hem med min senaste shoppingpåse..

Hade bestämt mig för att inte shoppa något mer nu innan hösten, men "råkade" slinka förbi Mathilde på Bibilioteksgatan.
    Det blev den underbara gröna Full ebr lace dress med underklänning och en Light Cotton Embr Blus..
    Ahh.. underbara! Men jag måste vara sjuk.

Stod och fingrade läänge på jeansjackorna också men var "duktig" och lade tillbaka den.

Nu blir det garderobsinventering ikväll och nya Traderaannonser :)

Råkade förresten passera OM-butiken också men de hade inte börjat med någon rea än. Någon som vet när de börjar?

• Innerjoin

Vilket år var "The art of non sense" kollektionen? Var det våren 07?

• Puffig Pingla
    Innerjoin skrev 2009-06-23 13:11:06 följande:
    Vilket år var "The art of non sense" kollektionen? Var det våren 07?
    Japp, våren -07.
  • Puffig Pingla

Var oxå inne på Mathilde på lunchen. Provade både jeansjackan och jeanskjolen men de kräver några kilo ner ytterligare för att sitta snyggt (men de går på iaf ).

Blev lite basplagg. En pink tankett, en purple tankett, en långärmad pink cupcake. Nu har jag handlat nog för sommaren och känner mig lagom nöjd.

Min kofta från Molly Mall (cashmere silk pocket cardigan) kom igår och är sååååå skön och söt. *happy*

Ps. Den som sa att Mathilde hade lådor fulla av lovlier knit hade verkligen rätt. De måste tokförköpt sig på dem.

• silverspoon

Jag var också precis förbi Mathildebutiken på Biblioteksgatan ...
    De hade Lovely Knit i turkos, lila, grönt, Berryklänningarna i alla färger, jeansjackorna i alla storlekar, Full emboridered lace dress med underklänning i lime stl 3, samma fast tunika i lime stl 1, 2 o 3, Grandmas coats osv osv på rea.
    Jag tror priset var nersatt med 30-50%.

Skynda fynda, ni shoppingsugna - själv köpte jag en Lamy Dress (lång) på juniform igår, provade en sån häromdagen och den var så himla fin!!

• malinoski
    Puffig Pingla skrev 2009-06-23 13:31:19 följande:
    Var oxå inne på Mathilde på lunchen. Provade både jeansjackan och jeanskjolen men de kräver några kilo ner ytterligare för att sitta snyggt (men de går på iaf ). Blev lite basplagg. En pink tankett, en purple tankett, en långärmad pink cupcake. Nu har jag handlat nog för sommaren och känner mig lagom nöjd. Min kofta från Molly Mall (cashmere silk pocket cardigan) kom igår och är sååååå skön och söt. *happy* Ps. Den som sa att Mathilde hade lådor fulla av lovlier knit hade verkligen rätt. De måste tokförköpt sig på dem.  
    Åå.. jag tittade en tankett skulle jag också behöva som bas. Vad kostade de nu?
  • Puffig Pingla
    malinoski skrev 2009-06-23 14:00:43 följande:
    Åå.. jag tittade en tankett skulle jag också behöva som bas. Vad kostade de nu?
    440kr. Det fanns powder, pink och marinblå (?) i strl 0-2. Men det var vääääldigt urplockat.
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna