• Stargirl

Odd Molly tråd för oss inbitna

*~Två blåbär och ett lingon~*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-28 15:48
    Det är flera i tråden som haft problem med www.country-dreams.se uteblivna leveranser och inga svar på mail. Så höjer ett varningens finger för dem som vill beställa därifrån.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-12 15:24
    BILDTRÅD för oss Odd Molly lovers

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m44765570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-07 11:34
    oddmolly.com/press/selection-of-photos

Lite bilder på nyheter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-08 16:50
    Har börjat blogga om mina Odd Molly outfits....

minmolly.bloggagratis.se/

Helt ny i bloggandet så vi får se hur det går.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-01 10:23
    NY BLOGG NY BLOGG....

minmolly.se/

Hoppas ni hittar hit istället!!!
  • Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna
  • Milliemolly
    pumbalumba skrev 2009-07-06 21:44:16 följande:
    Nu har jag lockat in syrran med i OM "träsket". Maken har resignerat och det är han som fixat turen till Kosta, med orden att där kanske det blir lite billigare han kan ju leva i den tron. han vet inte riktigt att det finns mängder med affärer som säljer OM
    Urbudet var skralt I kOsta. Var där igår.

Jag köpte en virkad lively knit i beige med 40% på 2500. den fanns väven i blålila.

sedan fanns det tunna tunikor och wrapstunikor.

Den boderade klänningen fanns med 40% på 2900 kr i rödvit och blåvit.

Sedan fanns det en runn klänning och mjukisfladdermassmönstrade linnen och klänningar. Några jenas också. Och grå mjukisklänning.

Det var alles.

jag blev lite besviken faktiskt men shoppade såklart en klänning.
  • pumbalumba
    Milliemolly skrev 2009-07-06 21:54:23 följande:
    Urbudet var skralt I kOsta. Var där igår. Jag köpte en virkad lively knit i beige med 40% på 2500. den fanns väven i blålila. sedan fanns det tunna tunikor och wrapstunikor. Den boderade klänningen fanns med 40% på 2900 kr i rödvit och blåvit. Sedan fanns det en runn klänning och mjukisfladdermassmönstrade linnen och klänningar. Några jenas också. Och grå mjukisklänning. Det var alles. jag blev lite besviken faktiskt men shoppade såklart en klänning.
    Okej, ja då får jag se om jag lyckas hittat något.
  • Mabimao
    pumbalumba skrev 2009-07-06 21:55:33 följande:
    Okej, ja då får jag se om jag lyckas hittat något.
    Jag får hoppa det. Jag får lägga in kortet i frysen ett tag. Det är ju semester snart....
    Men lycka till och tack för att du ville kolla åt mig!
  • Audrey Will
    Milliemolly skrev 2009-07-06 21:07:39 följande:
    Ang kopior! Jag maialde en säljare på Tradera som hade ett antal nya plagg ute, inga egna bilder och väldigt låga priser. Se svaret jag fick nedan: Vad tror ni om det? Då borde ju flera fabriksarbetande kineser gå klädda i Mollykläder i Kina. Alla har ju inte bekanta eller internet HejTack för ditt mail. Odd Molly kläderna som jag säljer är inte fejkade. Anledningen till varför jag säljer så många är för att jag har kontakter. Det är min systers man som har vänner i olika fabriker i Kina och en av de är just den fabriken som tillverkar Odd Molly orginalen (ja, Odd Molly tillverkas i Kina). Personalen i fabriken får då och då en del kläder som bonus för hårt arbete och de säljer självklart kläderna vidare. Just dessa kläder som jag har är en gåva som jag fått av min systers mans vän som själv köper och säljer kläderna från denna fabrik. Angående kvalitén på Odd Molly kläderna som jag har så är de helt nya & oanvändna men jag vet självklart inte om de eventuellt kan vara andra sortering, ha mindre skönhetsfel osv. Men vad jag vet så är detta en mycket liten risk då de ser mycket bra ut och håller en god kvalité. Dessutom så säljer jag för så låga priser så det kompenserar ju för detta om det nu skulle inträffa, men som sagt så är detta tveksamt att det skulle inträffa. Anledningen till att jag inte har egna bilder är för att jag inte har en kamera så jag var tvungen att låna bilderna från en annan säljare (som självklart godkände detta först). Och den långa leveranstiden som jag har angett är för att jag ofta är på resande fot så jag vet aldrig när jag kommer att vara hemma i tid för att skicka iväg paketen så därför har jag garderat mig själv genom att ange lång leveranstid så att mina köpare inte ska bli besvikna. Jag har nu sålt slut på alla de sista Odd Molly klänningarna som jag hade på annat håll så därför var jag tvungen att avsluta de auktionerna som jag hade ute på Tradera.Tills sist så vill jag bara tillägga att jag är en mycket seriös säljare, du kan se på mina tidigare omdömen att jag har en hel del mycket nöjda kunder som har fått sina vinster i god tid och aldrig ens klagat det minsta. Jag tycker att det är extremt tråkigt av dig, och alla andra därute, som bara vill förstöra för mig (och andra säljare) genom att hota mig att stänga ner mitt konto och göra anmälningar till Tradera. Ni slösar bara er tid och jag tror ärligt talat att ni har alldeles för mycket tid över för struntsaker. Ta inte illa upp men litar ni inte på mig som säljare och känner er osäkra att handla på Tradera så varför handlar ni inte via nätbutik eller vanlig butik istället? Det finns ju en massa Odd Molly plagg därute som ni kan köpa på annat håll. Jag önskar er en trevlig dag & hoppas att detta mail svarade på alla era funderingar.
    Det där var det roligaste jag läst på länge.. Snälla inboxa mig med, tack!
  • Puffig Pingla
    Mabimao skrev 2009-07-06 21:59:59 följande:
    Jag får hoppa det. Jag får lägga in kortet i frysen ett tag. Det är ju semester snart....Men lycka till och tack för att du ville kolla åt mig!
    Funkar inte att lägga det i frysen. Det får fötter och smyger ut och shoppar på natten. Iaf mitt
  • Mabimao
    Puffig Pingla skrev 2009-07-06 22:11:33 följande:
    Funkar inte att lägga det i frysen. Det får fötter och smyger ut och shoppar på natten. Iaf mitt
    Det måste gå......OM samlingen har växt med 8 plagg på mindre än en vecka!!!!
    Visserligen på rea & tradera (köpte idag) men ändå!!!!
    Köpte denna, inget fynd pris men ville ha den.
    www.tradera.com/odd-moly-kofta-st-3-auktion_94877630
    Och har lovat mig själv att inte impuls handla annat heller. Hade tänkt försöka ändra shoppingbeteende.....(hahaha)....helt.
    Skulle vilja sälja av allt i garderoben som jag inte använder och i framtiden satsa på de jag verkligen vill ha. Inte shoppa en massa på kedjorna bara för att det är billigt.
    Hur många koftor och tröjor hinner du använda. Face it, stor del av garderoben används inte.
    Hellre en liten garderob, men fylld av godingar!!!!!!
  • pumbalumba
    Puffig Pingla skrev 2009-07-06 22:11:33 följande:
    det förklarar saken.
  • Mabimao
    pumbalumba skrev 2009-07-06 22:26:27 följande:
    det förklarar saken.
    Undrar hur många dagar det håller.......???
    Men att rensa är ju bra ändå, och det känns ju alltid bättre när det kommer in lite pengar efter att man haft shopping orgie.....
  • Kajsan

Nu är det kört! Jag vill verkligen ha en Berry dress i strl 4 i powder.
    den lär ju vara omöjlig att hitta
    Varför ska jag alltid komma på sånt för sent?

Lattemamma med Bugaboo och höga klackar!
  • Mabimao
    Kajsan skrev 2009-07-06 22:35:57 följande:
    Nu är det kört! Jag vill verkligen ha en Berry dress i strl 4 i powder.den lär ju vara omöjlig att hitta Varför ska jag alltid komma på sånt för sent?
    Kanske klämma ner dig i en 3:a. Finns på Tintin
Svar på tråden Odd Molly tråd för oss inbitna