Inlägg från: SmileyMalin |Visa alla inlägg
  • SmileyMalin

Vi från Linköping Del:4

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-18 21:36:12 följande:

Här har mina barn inga kusiner, ännu iaf. Min bror som är 4 år yngre, har inga planer på att skaffa barn på bra länge, han har dessutom ingen flickvän just nu. Lite kul ändå, för när jag var lika gammal som han så föddes Leo Men där ser man vad olika man kan vara.
    min bror är 2 år äldre än mig och fortfarande barnlös (och det lär han nog fortsätta vara ett bra tag...) Så nu ligger han snart 5 år och 2 barn efter
  • SmileyMalin

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-18 21:48:06 följande:

Ja, jag har två kusiner som är närmare i ålder till mina barn än till mig. Min farbror fick barn ganska sent. Så den äldsta av de två barnen är 11 år o den yngsta blir 7 år snart. Så Leo tycker om att leka med dem
    jag har en kusin som är 6 dagar yngre än Nellie Och ytterligare en som är typ ett halvår yngre!
  • SmileyMalin

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-18 21:50:49 följande:

Oj, det var verkligen nära i ålder
    ja dom har superkul ihop!

I vintras fyllde min gammelmormor 80 och på det kalaset var det 3 småbarn. Nellies som alltså är henne barnbarns barnbarn. Min ena lilla kusin som alltså är hennes barnbarns barn och min mammas morbrors lille son som är hennes barnbarn.
    Hängde ni med? 3 jämngamla barn från samma släkt men tillhörande 3 olika generationer
  • SmileyMalin

Hjälp! Insåg just att det på måndag bara är 6 veckor kvar att jobba....
    Känns väldigt blandat! Det ska bli otroligt skönt att faktiskt ha energi och ork kvar till Nellie och hundarna istället för att lägga all ork på att ta hand om andras barn och sen vara totalt slutkörd resten av tiden...
    Samtidigt känns det ju inte jättekul att bli arbetslös och börja krångla med arbetsförmedlingen och a-kassan...

• SmileyMalin
    Fru T skrev 2009-05-19 07:28:03 följande:
    åh ja tror faktist ja lyckats sova nästan hela natten va vaken mitt i natten nån gång, man måste ju kissa me men ja känner mig tillome lite utvilad... Dock har ja inga planer på att vara aktiv å fortsätter vilan nu efter avslutad frukost i soffan (sängen är ingen ide att försöka ligga i pga Mr snark) Värken är kvar i höfterna men för övrigt år det välldigt lugnt.
    då är du ju utvilad och redo för förlossning Säg åt tösen att passa på att komma ut nu
  • SmileyMalin

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-19 11:35:25 följande:

Diana messade mig för en liten stund sen o skrev att allt talar för att det blir bebis idag!! Hon skulle träffa barnläkare nu.
    åhh vad spännade
  • SmileyMalin
    Fru T skrev 2009-05-19 18:52:07 följande:
    ja tycker inte det är nån höjdare att va gravid vilken överaskning va Sparkarna kan väll va mysiga, Ibland men för det mästa välldigt obehagliga. Visst ja tycker inte ja är ful men ja tycker fan inte ja är vacker heller, vilket ja gör annars. Å det spelar ingen roll hur mycket folk som säger att ja ser så glad å välmående ut å att det glänser om mig för jag känner det inte... Nåt ja börjat göra mig välldigt irriterad är alla som tittar på mig som om ja vore dum i huvet å inte vet va ja pratar om å bara skrattar åt mig å säger "vi får väll se" När ja säger att ja bara vill ha ett barn, att vi båda är överns om det å att det är så jag vill ha det... Men alla andra vet tydligen bättre...
    Så där kände jag också första gången. hatade verkligen att vara gravid och tyckte det var 9 månaders tortyr.... Men när det väl var över saknade jag det ändå
    Och den här gången stortrivs jag som gravid och har ångest över att det går alldeles för fort.... skumt!
  • SmileyMalin
    Fru T skrev 2009-05-19 21:46:28 följande:
    hehe ja så det kan va... Man vet ju aldrig hur en andra graviditet blir men ja vill verkligen inte riskera att vara helt utslagen i 5 månader när ja då även kommer ha ett barn redan att ta hand om, det skulle inte gå.. å att ha flera år emellan är inget alternativ för oss dels för att mannen inte är pyrung å sen va vi överens om att ett barn räcker gott å väl redan innan ja blev gravid... Han har ju dessutom två vuxna å ett barnbarn redan
    fast skumt nog har jag en "jobbigare" graviditet den här gången när jag trivs bättre som gravid! Första gången hade jag typ inga krämpor alls och kunde dessutom ligga på soffan hur mycket jag ville
    Så igentligen är den här graviditeten mycket värre, dels för att jag har foglossningar och mår fysiskt sämre den här gången och dels för att jag har hundar, barn, hus, trädgård och jobb den här gången.
    Men sen är jag ju mitt inne i den bästa tiden som gravid också.... om en månad eller två kanske jag inte alls är lika förtjust i det längre
  • SmileyMalin
    JePaLuLi skrev 2009-05-20 15:00:52 följande:
    Åhlens barbapapa serie är helt underbar. Jättemjuka kläder och kanonbra kvalitet. det märks inte på trycket hur mycket man än tvättar dem. De är lite dyrare men verkligen värt det! H&M har en del snyggt emellanåt tycker jag. Köpte såå tuffa jeansshorts till Lucas där. Pop har ju massa fint också, men där kostar det ju ännu mer.
    åhh jag älskar barbapapa serien Helt underbara kläder!

Fast just nu blir det HM till Nellie...
    hon älskar spindelmannen och det är typ bara dom som har kläder med spindelmannen på
  • SmileyMalin

någon som har tid och lust med en förmiddagsfika på fredag?
    är ju klämdag så jag och nellie är hemma

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4