Inlägg från: SmileyMalin |Visa alla inlägg
  • SmileyMalin

Vi från Linköping Del:4

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-10 15:36:05 följande:

Där får man för att man gör sig till Oftast är det ju vi som tycker mest synd om dem när de måste vara så länge på dagis, medans de själva älskar att vara där o leka När jag o min bror var små jobbade min mamma bara 70% för att kunna vara hemma mera med oss, men tji fick hon, vi ville ALDRIG gå hem från dagis när hon kom typ vid halv två på dagen, för då var ju alla barnen kvar o alla hade precis börjat att leka efter vilan.
    haha Det låter precis som Nellie! Hon får ofta gå hem innan mellis och hon tycker det är sååååå orättvist
    Fast det är nog mer för min skull som jag jobbar deltid! Jag skulle aldrig klara av att träffa Nellie så lite på vardagarna som det skulle bli om jag jobbade heltid.
  • SmileyMalin
    Firstandhappy skrev 2009-06-11 21:36:34 följande:
    Sanna o jenny o alla andra som ska fika imorgon.. eller nja luncha.. får tyvär ställa in, måste till veterinär med katten, vet inte vad som hänt men hon verkar ha brutit svansen, får inte ta i den alls, hade helst åkt in redan ikväll men de va fullbokade o tyckte jag kunde vänta tills imorgon... jaja får väl se hur det slutar, men då vet nu iallafall att jag inte kommer..
    stackars kissen hoppas det går bra hos veterinären!
    Vi har en liten röd kattunge hos min mormor som ska få flytta hit när han växt på sig lite mer
  • SmileyMalin

hur funkar det med fikagruppen på FB?

• SmileyMalin
    Fru T skrev 2009-06-11 22:33:59 följande:
    Hojta till Cissi, hon måste bjuda in dig
    tack
  • SmileyMalin
    Fru T skrev 2009-06-13 09:12:52 följande:
    Inte sovit ett skit i natt, inte för att ja känner mig nervös men det kan ju var nåt undermedvetet... kl 10 ska vi va där uppe så nu när frukosten är avklarad är det bar väntan kvar...
    håller tummarna för att det är på gång nu
  • SmileyMalin

Nellie tycker nog att det är väldigt soligt och varmt ute idag... Hon hoppar lyckligt omkring i sin lilla plastpool utomhus och tycker inte att det är ett dugg kallt Tokunge!
    Dessutom har hon sällskap av 3 hundar så det är skapligt trångt i den där lilla poolen

• SmileyMalin

Nu känner jag mig duktig! Har tvättat ungefär hälften av alla fönster (gamla väldigt höga och smala krångliga fönster)
    Det är första gången sen vi flyttade in för över ett år sedan så det behövdes kan jag säga!

Sedan tänkte jag våttorka golven, dammsug överallt igår.
    Men sambons kompis är här med sin bladras av större modell och hon är visst mitt inne i sin värsta fällperiod.....
    Stora drivor av hår överallt!!!!
    Var bara att dammsuga om hela huset innan jag kunde börja våttorka.
    Så nu får hunden allt hålla sig i groventren resten av kvällen!

• SmileyMalin

Vi ska fira midsommar här hemma med typ 30 gäster,
    på våran nybyggda altan helt utan tak....
    Gissa om jag hoppas på sol!

• SmileyMalin

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-13 20:00:07 följande:

Oj, det var mycket folk. Hoppas verkligen på sol då
    thelifesaviour skrev 2009-06-13 20:00:45 följande:
    Gud vad gosigt! Något sådant skulle jag vilja göra också. Men här blir det nog rätt lugnt, vi får se om det blir lite festligheter med sambons vänner.
    Ja det ska bli riktigt skoj! Är en väldigt blandning på gästerna också.
    Ett gäng som är i min och kalles ålder och ett gäng med våra föräldrar och lite andra bekanta som är runt 40+
    Det ända som är tråkigt är att det inte är några andra mindre barn med.
    Ska bli kul när kompisarna börjar yngla av sig!
    Men då är väl Nellie redan tonåring
  • SmileyMalin
    Familjetrollet skrev 2009-06-14 09:24:00 följande:
    Fru T skrev 2009-06-14 07:26:45 följande:jag firar inte heller midsommar direkt,det brukar bli att i grillar och barnen dansar runt midsommarstången och resten av dagen är som villken dag som helst*skratt*sen blir det nyktert som alla dagar då vi inte drickeralkohol påminner om fikat den 18e villka kommer?
    jag kommer gärna Men hinner nog inte stanna så länge, måste hem och storstäda inför midsommarafton!
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4