Inlägg från: SmileyMalin |Visa alla inlägg
  • SmileyMalin

Vi från Linköping Del:4

Här har underbara svärfar varit på besök och fixat fint i trädgården
    Tänk att det faktiskt fanns en riktigt fin trädgård under allt ogräs

• SmileyMalin
    dinana skrev 2009-06-14 16:52:51 följande:
    Kan du skicka honom hit om han är klar? Jag har ju inte kunnat böka runt i trädgården så det är massa med ogräs här.. och gräset behöver nog klippas också... Sen så skulle vi behöva ett nytt staket runt...

låter som här, alltså innan vår egna lilla "trädgårdpensionär" varit här!

Föresten, hur funkar det med Molly och lillkillen?
    Är hon glad för sin lillebror eller har ni märkt av någon svartsjuka?
    Är så nyfiken på hur Nellie kommer reagera när bebisen väl är här!
  • SmileyMalin
    dinana skrev 2009-06-14 20:42:13 följande:
    molly är jätteglad i lillebror. hon hjälper gärna till med det mesta. blöjbyten osv.
    mysigt
  • SmileyMalin
    Fru T skrev 2009-06-18 19:56:48 följande:
    Hejhej vill bara informera om att vi lever men ja är sjuuukt trött å finner inte datorn spec intressant just nu (undrar varför) Allt går jättebra å tuttarna är så fulla att idag fick mannen den beärade uppgiften att köpa bröstpump..nee åter te bebismys!
    Grattis till det lilla underverket Gud vad mysigt att få gosa med bebis hela dagarna

Tyckte den här graviditeten gick så himla fort i början, men nu står det plötsligt helt still!!! Var dessutom hos barnmorskan idag och bokade tider för resten av gravidteten. Först bokade hon fram till v39. Sen såg hon att Nellie föddes BF+8 så då tyckte hon att det var lika bra att boka in en tid den 30 september......
    Blä! Då vill jag verkligen inte vara gravid fortfarande! Fast försöker ställa in mig på en oktoberbebis redan nu så kanske det inte känns lika hemskt att gå på övertid den här gången! Nellie har ju dessutom en studsmatta som säkert duger till att hoppa ut en envis unge på
  • SmileyMalin

Åhh vilken härlig värme
    Tog tag i att rensa i jordgubbslandet efter jobbet idag, och hittade dom allra första mogna jordgubbarna Mums!
    Barnnmorskan har sagt åt mig att äta mycket jordgubbar i sommar så nu ska här frossas!

Ni som har flera barn, blev ni mycket större andra graviditeten?
    På senaste kollen hos BM var min livmoder 3 cm större än när jag var gravid med nellie i samma vecka!!!!

• SmileyMalin

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-23 19:50:03 följande:

Jag var ungefär lika stor båda ggr, men så var jag ju redan megastor första gången med Leo Eller rättare sagt magen
    ok! hoppas magen stannar av lite...
    Nellie var ju 50 cm och vägde 3810 och då hade jag ganska liten mage hela tiden,
    så börjar bli orolig att det här bebisen kommer bli en typ 5kg klump om jag går över tiden igen.
  • SmileyMalin
    JePaLuLi skrev 2009-06-23 20:13:33 följande:
    Min mage var exakt lika stor hela tiden. Men så skilde det ju bara 30 gram på grabbarna också Båda låg på 3½ kg. Fast det behöver ju som sagt inte betyda att nästa barn blir större, även om de säger att tvåan oftast bir lite större. Det handlar ju om hur bebisen ligger, hur mycket fostervatten som finns osv...
    fast det känns som lite större räcker....
    Även om nästa bara bli 200-300 gram större än Nellie så kommer hon ju bli över 4kg i så fall, och tanken på att pressa ut en sån stor bebis känns riktigt otäckt!

Drömmen skulle vara en igångsättning någon vecka innan BF.....
    Fast läkaren som jag går hos angående min förlossningrädsla pratade faktiskt om att det inte var helt omöjligt att jag kunde få en igångsättning den här gången för att jag skulle känna mer kontroll över förlossningen.
    Och nu när magen växer så fort kanske det ökar på mina chanser ytterligare att få bli igångsatt.
  • SmileyMalin

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-23 19:58:06 följande:

Ok. Sen behöver det ju inte vara nån dundeklump som kommer ut bara för man har stor mage Jag fick höra HELA tiden med båda pojkarna att det såg ut som det var tvillingar eller fler i magen..men när de sen kom ut så vägde de precis på medel o "bara" 3570 gram respektive 3620 gram o 52 respektive 53 cm.
    fast Nellie var ju rätt stor fast min mage var väldigt liten.. då känns sannolikheten ganska liten att bebisen skulle vara liten nu när magen är mycket större!
  • SmileyMalin

Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-23 20:26:50 följande:

Du får kanske gå på tillväxt ul då? Eller så planar det ut. Vincent vägde bara 50 gram mer än Leo så det är så olika.
    tror inte det... har ju inte direkt stor mage igentligen utan ligger precis på medelkurvan. Men om man jämför med förra gången så är den ju mycket större!
  • SmileyMalin
    Familjetrollet skrev 2009-06-23 21:16:56 följande:
    har knappt vart inne i tråden de sneaste dagarn.här är det fullt upp.lillan ska ta det lugnt ett par dagar då hon har fått en brännskada på sitt ben.vill någon ta en fika imorrn på ikano eller på stan?
    oj! vad har den stackarn råkat ut för?
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4