Inlägg från: SmileyMalin |Visa alla inlägg
  • SmileyMalin

Vi från Linköping Del:4

Apipoulai skrev 2009-06-09 07:41:34 följande:
    Det är inte meningen att man ska äta smörgåsgurka helt enkelt. ;) *blä*
    men nu har dom små jävlar hamnat i magen ändå Moahahaha
  • SmileyMalin

(det var mitt ondskefulla skratt)

• SmileyMalin
    Familjetrollet skrev 2009-06-09 07:48:09 följande:
    ett tips.ta en smalt bestick och tryck in mellan glagburken och locken.det brukar komma ett klickljud direkt,sen går burken upp superlätt
    aha! det ska jag prova nästa gång
  • SmileyMalin

Oj vilken kväll ni verkar ha haft i tråden...
    smyger in lite försiktigt för säkerhets skull

• SmileyMalin
    JePaLuLi skrev 2009-06-09 21:17:38 följande:
    Vi får dra ihop ett gäng och åka och shoppa i Norrköping då. Jag har ju bil och det finns säkert fler som har det. Jag har inte varit där så mycket så det skulle vara kul att se nåt nytt! Ok, jag anar vad eftersom du nämnde lite när vi var och fikade... Trist är det i alla fall, det var så kul att följa lilla N. Det finns MASSA bilder på bilddagboken, säg till om du vill ha lösen. Sen finns det även ett urval på FB. Det svåra nu blir att välja ut en favorit till tackkorten
    jag har bil
    Så ni kan väl hålla er ett par veckor till
  • SmileyMalin

Jenny: 22 september... men blir arbetslös from 3 juli och tror inte att en höggravid undersköterska/barnskötare med foglossningar är så jättehet på arbetsmarknaden Så det blir nog gott om tid till att shoppa och fika!

• SmileyMalin
    Apipoulai skrev 2009-06-09 21:35:54 följande:
    Ja exakt, jag har funderat på det där med promenader. Varför är man ute och traskar med barnvagnen? Är det för att mamman ska få motion eller för att barnet ska få frisk luft? Jag gillar inte att ensam bara traska omkring planlöst. (Ja om det inte är i stan kanske, då kan man kan kolla skyltfönster iaf.) Jag som bor i hus kan ju "lufta" barn på tomten liksom... Bara lite funderingar jag haft.
    Klart att friskt luft är bra, men fy vad tråkigt det är att gå ut och gå!
    Skulle jag inte ha hundarna så skulle jag nog aldrig gå ut
  • SmileyMalin
    Maria84 skrev 2009-06-09 21:57:28 följande:
    Ja nog är det bra att ha hundarna, för om inte annat så kommer man ut på längre promenader Men det är ju roligare att ha nån att prata med medans man går
    ja precis Och i alla väder
    Sällskap är ju alltid trevligt, men nu börjar ju Nellie åtminstone bli lite större och roligare att ha med sig. I eftermiddags lekte vi kurragömma, lejon och avslutningsvis doktor och patient i skogen
  • SmileyMalin
    Maria84 skrev 2009-06-09 22:59:25 följande:
    Nån som har nåt tips om vad man kan ge Liams dagisfröknar på torsdag när han slutar??
    vi på mitt jobb fick varsin jättefin liten skål som det stod "snacks" på
    Det tyckte jag var en bra present! Annars kanske varsin spännande pocket? Då kan man ju skriva en hälsning i!
  • SmileyMalin

åhhh vad det är tacksamt med barn..... INTE.
    Tyckte synd om Nellie som skulle vara till halv fem på dagis idag. Så kompade ut ett par timmar och tänkte ha en mysig eftermiddag här hemma....
    Gick från jobbet vid 2 och kom hem typ 3....
    Tog över 40 minuter att få med ungen från dagis och sedan hann vi knappt innanför dörren innan hon fick ett nytt vredesutbrott över någon skum småsak. Så nu har hon legat på golvet och illvrålat i 30 minuter och verkar inte ha en tanke på att ge upp än på länge!

Det hade nog varit betydligt lugnare och skönare för både psyket och fogarna att vara kvar på jobbet

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4