Inlägg från: SmileyMalin |Visa alla inlägg
  • SmileyMalin

Vi från Linköping Del:4

wow! vaknade före väckarklockan idag
    Så underbart med strålade sol och fågelsång.
    Snart ska jag och Nellie till BM och lyssna på bebisens hjärtljud Har inte varit där sen i v13 så det ska bli intressant att se vad alla värden ligger på.
    Ha en bra dag i solen alla!

• SmileyMalin
    Fru T skrev 2009-05-25 06:44:25 följande:
    Åka å ombbesiktiga bilen då...
    är du hemma i eftermiddag?
    kan inte du inboxa mig ditt mobilnr i så fall?
    Blir nog en tur ner mot Ikano efter jobbet så skulle kunna komma förbi och kika på byxorna i så fall
  • SmileyMalin
    Fru T skrev 2009-05-25 08:20:05 följande:
    ja fixar det, är hemma, dock sover nog mannen till 15 eller nåt men han störs inte om du skulle komma tidigare...
    hann inte se ditt svar innan jag var tvungen att åka imorse
  • SmileyMalin
    Familjetrollet skrev 2009-05-25 07:38:59 följande:
    spännande.villken vecka är du i nu?här vaknade man innan kl 5 som tur var lyckades jag somna om.idag kommer det bli fullt upp.ska hinna skrubba golv och storstäda 2 rum,åka till lillans skola och möta fröken och packa det sista ni får ha en bra dag
    v23
    allt var bra med både mig och bebis! verkar vara en helvild liten bebbe!
    BM fick jaga runt över magen när hon skulle försöka lyssna på hjärtljuden. Det var full fart därinne
  • SmileyMalin

Har just haft nattningskrig med Nellie....
    Hon somnar fortfarande bara i soffan eller om jag eller Kalle ligger inne hos henne i sängen.
    Dock slutar det alltid med att den som ska söva somnar innan Nellie vilket innebär absolut noll vuxentid utan barn...
    Så ikväll tyckte jag att det var dags att hon somnade själv i sängen.
    Vi läste saga, pussade god natt och sen bröt helvetet ut!
    Först var hon riktigt arg och satt i sängen och illvrålade:
    "jag vill inte sova det är morgon nu".
    Sedan kom hon ut i vardagsrummet och var riktigt ledsen. Då klarade inte mitt mammahjärta mer utan jag gick med henne in i rummet.....
    Lyckades dock (efter en lååååång stund) få henne att somna när jag satt på en pall bredvid sängen, så det var ju ett litet steg i rätt riktning!
    Vi får väl flytta oss sakta sakta lite längre bort varje kväll så kan hon nog somna själv lagom tills hon ska flytta hemifrån

• SmileyMalin

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-25 21:17:23 följande:

Vad jobbigt. Hoppas det blir bättre nu då, för det där vuxentiden på kvällen är ju så viktig. Vi sätter oss på en stol bredvid Leos säng när vi nattar honom, där säger vi godnatt o stryker honom på kinden några ggr sen går vi ut, det tar max 5 min.
    åhh vad skönt! det är så vi skulle vilja ha det också!
    Framförallt sen när man har två... annars lär ju en av oss ligga inne hos Nellie hela kvällen och den andra ta hand om bebisen. Då lär man ju aldrig se varandra
  • SmileyMalin
    Firstandhappy skrev 2009-05-25 21:33:53 följande:
    Vi går in och lägger wille i sängen, säger puss o god natt o stänger dörren, börjar han "skrika" låter vi det gå max 5 minuter, oftast blir han tyst efter 2 o somnar eller annars går vi in o tar upp honom en liten stund o gör sen om proceduren.. sen sover han för natten..
    så kunde vi oftast göra när Nellie var mindre men nu blir hon så sjukt extremt arg och ledsen... Har hänt flera gånger att hon skriker så mycket att hon antingen kaskadspryr eller tappar andan en lång stund.
    Och då pallar jag inte att stå på mig mer....
  • SmileyMalin
    Firstandhappy skrev 2009-05-25 21:41:53 följande:
    jobbigt när det blir så... man måste ju hitta ett sätt som fungerar för ela familjen utan att någon mår dåligt av det, sen tt det inte alltid kan va lätt är ju en annan femma.. Jag har fått för mig att jag gillar "supernannys" metod med puss o god natt o saga, gå ut, sen leda tilbaka till sängen varje gång.. men sen vet man ju inte hur det blir när man ska utnyttja det själv, då kanske man hatar det..
    Det skulle vara så väldigt mycket lättare om hon inte blev så där ledsen utan "bara" var svårsövd. Skulle kunna tänka mig att prova på dom flesta metoder bara Nellie inte var ledsen!
  • SmileyMalin
    Firstandhappy skrev 2009-05-27 20:49:14 följande:
    någon som vill ta över mina svärföräldrar som kommer till helgen???
    åhh jag har underbara svärföräldrar. framförallt svärfar!
    Så engagerad i Nellie och kommer ofta förbi med en lyxmåltid i kylväskan antar att dina inte är lika trevliga....
  • SmileyMalin
    Maria84 skrev 2009-05-27 22:42:30 följande:
    Fru T skrev 2009-05-27 22:40:10 följande: Enligt henne som jag pratade med på ams när jag ringde och vad jag hittade för ett tag sen tar det tre mån innan man får ut nåt alls, men skulle tro att det kanske var aktivitetsstöd.. Inte en aning. Annars blir det ju Alfakassa för min del. Hm får nog ringa tanten igen.
    alfakassan har en handläggningstid på 11 veckor för tillfället
    Så därifrån får man vänta på pengarna i minst 3 månader!
    Så jävla puckat! Finns väl ingen som kan klara sig helt utan inkomst i tre hela månader! Hoppas verkligen dom fått ner kötiden lite till sommaren när jag blir arbetslös.....
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4