Inlägg från: SmileyMalin |Visa alla inlägg
  • SmileyMalin

Vi från Linköping Del:4

skithelg
    Idag skar bilens växellåda ihop... så nu tar vi oss ingenstans i sommarvärmen! och dom sparade pengarna som vi skulle använda till Astrid Lindgrens Värld lär ju få gå till bilen
    Dessutom innebär det här att jag får cykla till dagis och jobbet hela veckan och det känner jag mig inte i form för.....

• SmileyMalin
    Mandarin skrev 2009-06-28 20:26:28 följande:
    www.tradera.com/auction/auction.asp... Titta vad jag har köpt köpt, nu kan vi cykla till berg och bada :) Jätte glad, så fin. Och så har den ett handtag också så man kan använda den som en barnvagn...
    ser precis likadan ut som den vi köpte begagnad för några veckor sedan
    Nu ska bara sambon komma på nåt smidigt sätt så att även bebisen kan åka säkert och bekvämt däri!
  • SmileyMalin
    Mandarin skrev 2009-06-28 20:46:14 följande:
    Jaha, kul... vad fick ni ge för den? Och framförallt är den bra?
    1000:- tror jag...
    Jodå den funkar bra! Har dock mest haft den bakom cykeln än så länge och inte gått några direkta promenader....
  • SmileyMalin
    Maria84 skrev 2009-06-28 21:47:08 följande:
    Nej vilken otur! Vad har ni för bil?
    Passat....
    får försöka bogsera den till verkstan imorgon och se vad dom säger.
    Man blir ju verkligen helt låst utan bil! Går ju knappt några bussar här heller.
  • SmileyMalin
    Fru T skrev 2009-06-28 18:24:55 följande:
    meh! du ser inte ut att ha turen på din sida alls just nu hoppas allt löser sig på ett bra sätt ändå!
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-28 21:27:46 följande:
    Usch så trist!
    Jag nu tycker jag att det ska hända lite positiva saker istället!!!

Måste dessutom ringa veterinären imorgon och kolla upp vad kastrering av en hanhund kostar.... Mina två hundpojkar har slagits hela helgen och går knappt att ha i samma rum längre
  • SmileyMalin
    Maria84 skrev 2009-06-28 22:49:18 följande:
    Beroende på vad det är för årsmodell så kanske vi har en låda till övers.
    åhh är det sant?! ska kolla upp årsmodellen med sambon!
    Domen på bilen kommer idag.... finns en pytteliten chans att det är något mindre fel bara men troligtvis är hela lådan körd.
    En helt ny växellåda kostar typ 30.000 och sen fanns det några på skroten för 12.000..... helt sjukt mycket pengar! Får man ju nästan en ny bil för istället!
  • SmileyMalin
    Maria84 skrev 2009-06-28 22:51:22 följande:
    Vad jobbigt! Nån av dem som blivit könsmogen nyligen? Kommer inte ihåg hur gamla de är. Ganska små väl? Så det borde gå på runt 2000:- förmodligne men det skiljer sig ju hos veterinärerna.
    lillen är typ 15 månader så det har trappats upp mer och mer sen han blev könsmogen men nu är det helt utom kontroll!
    Ringde runt igår och dom flesta ställen ligger på 3000-4000...
    hittade en som tog 2400, men han skällde ut mig i telefon och gormade om att han av ren princip vägrar kastrera hanhundar under sommarhalvåret... skum typ!
    Förstår inte riktigt varför det ska vara så hemskt och elakt att kastrera just hundar.... Hunden mår ju dåligt av att gå runt och fullkomligt koka av testosteron och aldrig kunna koppla av!
  • SmileyMalin
    Maria84 skrev 2009-06-30 07:53:18 följande:
    Antar att han menade att det är större risk med infektioner osv om man kastrerar nu på sommaren, de kastrerar ju helt inga lite större djur nu. Vem var det du pratade med? Kollat på Djurdoktorn ?
    kanske det... men han blev riktigt sur och kort i tonen så fort jag nämnde ordet kastrering så tror det mer handlade om ren princip. Det var den här nya veterinären i Johannelund, ER-veterinär tror jag det heter...
    Djurdoktorn brukar vi gå till, tycker dom är toppen!
    Tyvärr var dom bland dom dyraste ställena.... tänkte ringa och kolla lite alternativ i Norrköping också innan jag bestämmer mig!
    Hormonspruta går tyvärr bort, tror inte han får starta i agilityn då. Har hört att det klassas som doping

Det löste sig förresten med bilen Det var inte växellådan utan något annat betydligt mer lättlagat! Kostade "bara" 3700:- men jämfört med vad en ny växellåda hade gått på kändes det som ingenting!
  • SmileyMalin
    Maria84 skrev 2009-06-30 21:40:51 följande:
    Konstigt, honom använder vi och han är jättebra. Och han är inte emot kastrering för hundar utan han gör det gärna. Måste ha haft en riktigt dålig dag, det ska han allt få höra att han var otrevlig. Kolla med Anette i Gistad annars, tror hon kastrerar hundar också. Svärisarna använder sig av henne. Vad skönt att det inte var växellådan! Så skönt när man kommer billigare undan.
    jättekonstigt! för han var verkligen väldigt otrevlig och arg i telefonen... Dessutom muttrade han något om löptikar så har svårt att tro att det bara handlade om infektionsrisken. Känns dessutom lite långt att vänta till hösten, då hinner ju konfikten mellan hundarna rota sig ännu djupare!
    Anette ska jag kolla upp! Tänkte att hon kanske hade lite för liten klinik för att utföra kastreringar....
  • SmileyMalin
    Maria84 skrev 2009-07-01 00:30:09 följande:
    Fick du nåt pris av honom alls förresten?
    2300:- så han var billigast i stan... Men Anette utför också kastreringar och hon tog ca 2500:- så det var ju inte så mycket mer.
    Ska ringa henne imorgonbitti och om hon har tider nu ganska snart så blir det där. Tror inte vi orkar ha det såhär ända tills hösten...
    Imorse rök dom ihop två gånger under morgonpromenaden
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4