Inlägg från: SmileyMalin |Visa alla inlägg
  • SmileyMalin

Vi från Linköping Del:4

Familjetrollet skrev 2009-05-22 08:11:59 följande:
    nån mer som vill fika idag?
    vart hade ni tänkt er? jag är lite sugen på att spendera dagen på ikano-huset med nellie, är sugen på att "fönster-shoppa" men stan lockar inte direkt i det här skitvädret....
  • SmileyMalin
    LillaLilli skrev 2009-05-22 10:09:12 följande:
    vart har väl inte sagts direkt. för min del spelar det ingen roll. ska iofs städa nu på morgonen, hela lägenheten ser ut som en krigszon! så vet inte när jag blir färdig heller :P men om det är några som bestämmer något så kan jag säkert komma och vart spelar ingen roll sålänge det finns parkeringsplats i närheten. ;P vore roligt om det blev några, så man får tillfälle att träffa er!
    här sitter både jag och dottern i pyamas, frukosten står fortfarande framme och hundarna väntar på sin promenad.... så vi har nog också att göra en stund först
  • SmileyMalin

jag och nellie måste lyckats tajma in perfekt tid på ikano visserligen totalt kaos på parkeringen, men väl inne på ikano var det väldigt lugnt!
    Fast vi började med en tur in på babyproffsen och sagoland följt av MacDonalds, så när vi väl kom in på ikano hade väl folkrusningen redan hunnit vara antar jag
    Försökte hitta lite mammakläder men allt är ju så himla stort, dyrt och gjort för folk över 40..... tråkigt!
    Fyndade iallfall lite till Nellie. Ett spiderman-paraply med 25% rabatt och en jättesöt tunika som jag gav skämtsumman 25:- för

• SmileyMalin
    Fru T skrev 2009-05-22 19:13:06 följande:
    Nu vet ja ju inte vad du har för storlek men ja har ett par supersköna mjukt kakigröna mammabyxor från HM som ja inte tar mig i längre (eller ja tar mig i dom men ja behöver dom knapt ) st 36 är det i dom om det kan va intressant...
    åhhh absolut!!
    Behöver ha small eller 36 i mammakläder och det finns ju knappt i affärerna.... och ibland är till och med det stort!!
    Hittade ett sjysst enkelt linne idag, problemet vara bara att storlek small gick typ ner till knäna på mig. Men förhoppningsvis ska väl kulan växan en hel del till så det kommer väl passa nån gång
  • SmileyMalin
    Mandarin skrev 2009-05-22 19:30:00 följande:
    he he du kan ha den som klänning
    ja faktiskt får typ ha den som tunika med leggings under sålänge... magen växer sjukt fort just nu så jag lär nog hinna växa i den
  • SmileyMalin

sitter här alldeles lyckorusig
    lillan har just haft en riktig liten show i magen! För första gången syntes sparkarna tydligt utanpå magen, och inte bara 1 gång utan säkert 10-15 gånger i rad så himla mysigt!!!!!

• SmileyMalin
    Apipoulai skrev 2009-05-23 12:15:51 följande:
    Det stämmer alltså att de sista dagarna är segast... Vår bebis lever rövare i mig, är aldrig stilla tycker jag. Fast det är skönt att veta att den verkar trivas.
    minst sagt! för att inte tala om dom på övertid...
    Nellie behaga inte komma fören 8 dagar efter BF och dom 8 dagarna var inte roliga.... gick upp på morgonen, satte mig i soffan och sen satt jag där och tjöt som en gris tills det var dags att gå och lägga sig.
    Kommer ihåg att min sambos bror kom förbi en sväng någon av dom dagarna och trodde att världens katastrof inträffat och något typ dött eller nåt, när han fick syn på mig
  • SmileyMalin
    Apipoulai skrev 2009-05-23 12:15:51 följande:
    Det stämmer alltså att de sista dagarna är segast... Vår bebis lever rövare i mig, är aldrig stilla tycker jag. Fast det är skönt att veta att den verkar trivas.
    minst sagt! för att inte tala om dom på övertid...
    Nellie behaga inte komma fören 8 dagar efter BF och dom 8 dagarna var inte roliga.... gick upp på morgonen, satte mig i soffan och sen satt jag där och tjöt som en gris tills det var dags att gå och lägga sig.
    Kommer ihåg att min sambos bror kom förbi en sväng någon av dom dagarna och trodde att världens katastrof inträffat och något typ dött eller nåt, när han fick syn på mig
  • SmileyMalin
    Apipoulai skrev 2009-05-23 22:15:34 följande:
    Jag och bebis har bestämt att sju dagar över tiden är lagom. Får se om den kan hålla sit löfte. ;) Hade varit coolt att ha födelsedatumet 090807. =)
    då lär du nog inte få den dan bebisen verkar vara retfulla typer!
    Själv skulle jag gärna pricka in 090909 men det är nog bara glömma!
    Nellie var beräknad till 2 maj, det enda datum jag absolut inte ville att hon skulle födas på var den 9 maj eftersom sambon fyller då.
    Så gissa vilken morgon jag vaknade med värkar...... självklart den 9 maj!
    Dock tog hon 1 och 1/2 dygn på sig att komma ut så dom hann få varsin födelsedag ändå!
    Men som sagt, bebisar är retfulla typer!
  • SmileyMalin
    Apipoulai skrev 2009-05-23 22:28:41 följande:
    Ja, troligen blir det så. Det är ju som sagt bebisen som bestämmer sin egen födelsedag (oftast). Fy vad retligt, men tur att hon tog tid på sig iaf. Jag kanske får sätta upp ett annat datum, så kanske den retas och kommer sjunde iaf. ;) Fast vårt barn är nog inte så lättlurat. ;) 090808 och 090809 funkar ju också iof, men som du säger, den kommer säkert den fjortoende bara därför. hihi.
    det roliga är att nellie nu är supersur för att hon fyller efter sin pappa...
    rätt åt ungen när hon inte kunde komma ut i tid!
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4