Inlägg från: SmileyMalin |Visa alla inlägg
  • SmileyMalin

Vi från Linköping Del:4

Apipoulai skrev 2009-05-27 23:24:19 följande:
    Händer ju saker hela tiden. Först höjer de medlemsavgiften till a-kassorna med massor för att sedan sänka den igen när alla går ur. Nu är det väl tal om ytterligare en sänkning i och med lågkonjungturen och alla varsel som sker på företagen.
    alfakassan höjde dom ju med typ 150:- nu i maj.....
  • SmileyMalin
    Fru T skrev 2009-05-28 07:27:38 följande:
    Nemen OJ men när ja tänker efter så tog det nog så lång tid för mig att få pengarna från dom förra sommaren, men då hade ja skickat in fel papper från början...
    ja precis... det är ju elva veckor från det att dom har alla papper...
    så är det fel papper eller om dom lyckas slarva bort nåt (verkar väldigt vanligt) så blir det ju ännu längre tid!
  • SmileyMalin

skönt att dom troligtvis har gripit gärningsmannen nu iallfall....
    Vi har haft alla dörrar låsta på jobbet idag, och skogsutflykten ställdes såklart in! ush vad otäckt! kunde ju ha varit vem som helst som råkade cykla förbi just då....

• SmileyMalin

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-28 15:29:39 följande:

Jag frågade på Leos dagis vad de hade vidtagit för åtgärder, de hade haft öppet som vanligt, men däremot så fick inte barnen (de stora) vara ute själva.
    vi gjorde så först på morgonen, tog förgivet att det gällde en typ svartsjuk pojkvän eller nåt liknande....
    Sen kom en familj som har barnen hos oss och var helt förstörda, tydligen var det deras granne som blivit mördad.
    När vi fick veta att det var en 25-årig student med man och liten dotter och absolut inga struliga hemförhållanden började vi bli oroliga att det var ett rent vansinnedåd, så då låste vi överallt!
  • SmileyMalin
    Fru T skrev 2009-05-28 15:37:34 följande:
    Ja måste byta samtals ämne... Fråga för några dar sen om det här med förlossningsbrev/förlossningsplan men fick inge svar... Har ni skrivit sånt, skulle man kunna få tjuvkika lite? Ja sitter å funderar på om ja ska skriva eller ej men vet inte riktigt hur eller vad ja ska skriva... Ja tror ja liter på att ja kan prata för mig när ja kommer upp men Tedde vill att ja ska skriva (troligtvis för att han ska slippa komma ihåg mina tankar)...
    jag skrev ett förra gången men inte fan hjälpte det tror inte en enda på förlossningen läste det!!!
    Hade bland annat skrivit med att jag kände en stor oro inför att bli förlöst med sugklocka, och ändå var det en kärring som plötsligt slet fram en sugklocka och började dra i Nellie UTAN att ens säga till mig innan
    Kan säga att jag är ännu mer rädd för sugklocka efter den behandlingen!

Så se till at trycka upp förlossningsbrevet i ansiktet på ALLA i personalen.... annars lär dom inte läsa det ändå!
  • SmileyMalin
    Fru T skrev 2009-05-28 15:44:23 följande:
    joo asså ja vet ju att ja ska skriva lite om hur JAG tror ja vill ha det å vad ja är är lite rädd för å så å jag vet ju vad ja själv känner men skulle vilja se HUR andra skrivit får att bli lite inspirirad eller nåt... har lite svårt för att formulera mig å skriva saker å ting... kan låta superbra i huvet men får inte ut det i ord varken ner på papper eller genom munnen
    tror det är bra att ha det så kort, upp-punktat och tydligt som möjligt!
    Inga uppsatser
  • SmileyMalin
    Fru T skrev 2009-05-28 15:46:15 följande:
    Nemen FY vad respektlöst att göra så, personalen ska ju se till att man ska känna sig lugn å trygg å informera om vad dom sysslar med å informera om att nu måste vi göra si å så...
    Ja man tycker ju liksom att den födande kvinnan är en ganska viktig person, och ändå så kände jag mig totalt osynlig hela tiden!
    Ingen som berättade vad som hände eller frågade hur jag mådde....
  • SmileyMalin
    LittleMee skrev 2009-05-28 15:59:32 följande:
    skönt att det inte bara är jag som fick dåliga upplevelser från personalen på förlossningen.
    men din lilla är väl ganska "nykläckt"?
    Läkaren jag går hos på NIKE-mottagningen sa att det hänt en hel del med personalens synsätt sen jag födde för 3 år sedan, men det verkar ju tyvärr inte stämma
  • SmileyMalin
    LittleMee skrev 2009-05-28 16:19:53 följande:
    Han är 5 v gammal. Det är egentligen bara 1 barnmorska jag upplevde att hon inte lyssnade på mig ( Det var hon som tog emot mig när jag skrevs in och som jag uttryckte mina önskemål för). Hon höjde dosen på värkstimulerande utan att tala om det för mig och erbjöd inte mig nån annan form av smärtlindring när jag låg och grät och kräktes (tålde inte lustgasen och det gick inte att sätta epidural). Vet inte själv varför jag inte bad om det men jag tänkte inte klart då. Men men... antar att de kan vara tufft för dem med att komma ihåg precis allt.
    jo visst, men lite empati skulle kanske passa bra när man har en sånt yrke... Även om BM nu ser ett par förlossningar per dag och ser det som vardaglig tristess så måste dom ju ändå tänka på vilken speciell upplevelse varje förlossning är för den födande kvinnan.
    Ibland tror jag vissa BM mest ser födande kvinnor som typ maskiner eller boskap....
  • SmileyMalin

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-28 20:22:58 följande:

Ja, jag var väldigt stolt över min gravida mage faktiskt Jag slapp bristningar båda ggr o den var rund o go Denna bild är några dagar innan Vincent föddes..
    förstår att folk hade svårt att låta bli att kommentera den magen
    Ser väldigt tungt!!
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4