Inlägg från: SmileyMalin |Visa alla inlägg
  • SmileyMalin

Vi från Linköping Del:4

Leos och Vincents mamma skrev 2009-07-18 21:11:11 följande:

Fast nu är det ju prat om att alla kommunala dagis i våran kommun ska ha 8-11 fem dagar i veckan. Vet inte om det är klubbat o bestämt ännu, men de som jag har pratat med säger att det nog kommer bli så. Så då får ju alla gå så, ingen får bestämma sina egna tider.
    frågade personalen på Nellies dagis om det precis innan vi gick på semester, och då hade dom fortfarande inte fått några besked om vad som gäller inför hösten.... dåligt!
    Lite framförhållning tycker man ju att kommunen kan ha!
  • SmileyMalin

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-07-18 21:54:04 följande:

Gokväll! Ser att ni har pratat om tider på förskolan. I T1 kommer barnen som går 15 timmar att gå mellan 8-11. Det kommer bli så i hela kommunen. Hoppas ni alla mår bra och att ni haft en trevlig dag! Vi har varit ute hos ett par vänner och grillat Vi har även fått en glädjande nyhet idag, kan tyvärr inte tala om vad men roligt är det iaf Jag har haft mina aningar att det finns dem som läser exakt vad jag skriver i denna tråd, nu har jag definitivt fått det bekräftat på omvägar, oerhört intressant! Jag måste ha ett väldigt intressant liv (och de ett tråkigt och ointressant liv) eftersom de lägger ner tid på att läsa precis allt som jag skriver här på fl Jag kan bara skratta åt det för det hela är så patetiskt! Vad ska ni göra nästa vecka? Peter har semester nu!!! Vi ska hitta på massa skoj nästa vecka, vi ska bl.a. till kolmården Ni får ha en fortsatt trevlig kväll, nu ska jag mysa lite med mannen!
    kommer det börja gälla nu i höst på alla förskolor?
    Det är ju sånt man gärna vill veta ett tag i förväg....
    Hoppas dom vet hur det ska bli när nellie börjar på dagis igen efter semestern!
  • SmileyMalin

hej hej!
    nu har hela lilla familjen varit i sommarstugan utanför kalmar i snart en vecka. Imorgon åker vi hem och då ska vi gå på Astrid Lindgrens Värld På väg ner hit stannade vi till hos min mormor och hämtade med oss en liten röd kattunge som Nellie har burit runt på hela veckan. En supertuff liten kattpojke som busar och gosar om vartannat
    Men nu börjar jag bli skapligt trött på magen! Är inte ett dugg mysigt att vara gravid längre. Framförallt när alla hela tiden säger "nu är det snart dags, bara två månader kvar"
    Jo tjena..... två väääääldigt långa månader kvar känns det som!
    Nepp nu ska grillen tändas

• SmileyMalin

åhh vad härligt att vara hemma igen och ha fått sova i sin egna säng
    Astrid Lindgrens Värld var en riktig hit igår! Nellie älskade det och for runt som en galning. Framförallt alla små miniatyrhus som barnen kunde gå in i. Funderar på att åka dit en heldag i höst när "bara" alla lekytor öppna och låta Nellie leka loss rejält!
    Nu var det lite tajt om tid att hinna med alla rutschkanor och annat skoj!

Jag och Nellie hänger gärna med på fika nästa vecka om det är någon dags som passar. Typ tisdag förmiddag skulle passa oss bra, då har jag ändå BM omkring 11 någonstanns.

• SmileyMalin
    JePaLuLi skrev 2009-07-26 19:13:46 följande:
    Vad roligt! Vi funderade på att åka dit, men det känns som att barnen är lite små än. Kanske nästa sommar... Tisdag funkar för oss. Igår hittade ja en urmysig kofta som jag föll för direkt, men jag tyckte att den var på tok för dyr. Idag kom Patrik med en påse med koftan i Han hade vänt och gått och köpt den till mig. Så underbar!
    ja alla teaterföreställningar kan nog vara svårt att hänga med i innan dom börjar bli typ 2-3 år. Men alla roliga lekmiljöer tror jag kan vara roligt även för mindre barn. Fast då behöver man ju inte åka dit under högsäsong och trängas

Min sambo kom hem med en bukett nyplockade ängsblommor från kvällens hundpromenad istället
  • SmileyMalin
    Apipoulai skrev 2009-07-26 20:47:48 följande:
    Nä, det är ruskigt nära. Letar tecken hela tiden. Nu har alla no-no-dagar passerats utom en. =)
    när har du BF?
  • SmileyMalin
    Apipoulai skrev 2009-07-26 22:58:34 följande:
    1/8, om 5 dgr mao. =)
    åhhh så nära
    du vill inte byta?
  • SmileyMalin
    Familjetrollet skrev 2009-07-27 08:43:05 följande:
    här var det lugnt. vill någon ta en fika imorgon?här är det sista veckan man har det lugnt nu.maken har turen att vara ledig 4 veckor till.
    jag fikar gärna imorgon efter min BM-tid.
    Ska vara där vid 11.00 så från typ kvart i 12 skulle passa mig och Nellie!
    Några fler som ska med?
  • SmileyMalin

Idag har jag och sambon varit uppe på sjukan och mätt fetthalten i kroppen Dom håller på med någon studie om fetma och ärftlighet som vi är med i. Sambon som är lång och smal och nog tycker att han är i rätt bra form hade rätt hög fetthalt och hamnade på typ "viss övervikt" eller något liknande. Jag som känner mig stor som ett hus och tycker att jag gått upp hur mycket som helst i vikt räknades som helt normal. Så nu har jag verkligen något att tracka honom för
    Läkaren som gjorde undersökningen höjde rejält på ögonbrynen och sa att det varit väldigt få kvinnor hittills i studien som haft en "lagom" fetthalt i kroppen.
    Men om jag nu inte har lagt på mig något extra fett under graviditeten så kan man ju undra vad alla kilon kommer ifrån.... vill verkligen inte föda fram en dunderklump på 5 kg Ska nog kolla om det är helt omöjligt eller inte att få ett tillväxtultraljud och kolla upp vad sjutton som gömmer sig därinne igentligen!

• SmileyMalin

Vart ska vi ses imorgon då vi som är fikasugna?
    passar kvart i 12?

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4