• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-05-19 16:37:11 följande:
    Alla graviditeter är ju olika. Sen är det ju inet konstigt att kroppen tar extra mycket stryk när man får barnen tätt.
    ja den hann ju inte riktigt kurera sig innan det är dags att pluppa nästa nu..
  • Firstandhappy

precis skickat iväg mannen till affären för att köpa minst ett ton choklad till mig, håller på att döööö om jag inte får äta choklad i massvis idag...

• Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-05-19 17:51:25 följande:
    precis skickat iväg mannen till affären för att köpa minst ett ton choklad till mig, håller på att döööö om jag inte får äta choklad i massvis idag...
    Min mormor sa åt mig i början av graviditeten att äta massor av choklad hon sa att det va bra för bebisen...
    Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • Fru T

är det nån som vet vart skogskyrkogården ut mot slaka, skeda ligger?? morfar ska begravas där tydligen men ja vet inte vart den ligger...

Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • JePaLuLi
    Firstandhappy skrev 2009-05-19 17:40:14 följande:
    ja den hann ju inte riktigt kurera sig innan det är dags att pluppa nästa nu..
    Nej exsakt, man hann ju inte läka ihop innan det var dags igen
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Leos och Vincents mamma
    LittleMee skrev 2009-05-19 17:25:41 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-19 17:10:03 följande: Minns när du sa att man kommer att sakna sin graviditet när det är över trodde jag att du var tokig . Jag längtade så mkt men sista veckorna ville jag knappt att han skulle ut. När jag vaknade ur narkosen blev jag nästan lite ledsen över att magen var borta. Helt groggy sa jag till Andreas att jag ville ha syskon med en gång (Lillen var sisådär 2 timmar gammal). Kan också säg att jag älskade att vara gravid. Fast det får dröja ett par år till.
    Haha  Ja, det är ju lite dubbelt det där. När man är gravid så längtar man självklart efter bebisen o sen när bebisen är ute så saknar man att vara gravid o känna sparkar, jag kände mig så fin när jag var gravid o många kommenterade att jag passade i att vara gravid, att riktigt lyste om mig

Snittades du?
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • LittleMee

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-19 18:11:35 följande:

Haha  Ja, det är ju lite dubbelt det där. När man är gravid så längtar man självklart efter bebisen o sen när bebisen är ute så saknar man att vara gravid o känna sparkar, jag kände mig så fin när jag var gravid o många kommenterade att jag passade i att vara gravid, att riktigt lyste om mig Snittades du?
    Jag mådde också jätte bra under hela graviditeten men jag passade inte som gravid. Gick upp en del, näsan svullnade upp, födelsemärkena blev mörkare, synen förvärrades och sen 20 andra småsaker .

Ja, fick ligga i 2 dagar då jag inte kunde öppna mig. Efter många timmars regelbundna värkar och fostersvullst (eller hur det nu stavas) beslutades det att jag skulle snittas vilket var jätte synd.
    LittleMee skrev 2009-05-19 18:16:43 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-19 18:11:35 följande: Jag mådde också jätte bra under hela graviditeten men jag passade inte som gravid. Gick upp en del, näsan svullnade upp, födelsemärkena blev mörkare, synen förvärrades och sen 20 andra småsaker .Ja, fick ligga i 2 dagar då jag inte kunde öppna mig. Efter många timmars regelbundna värkar och fostersvullst (eller hur det nu stavas) beslutades det att jag skulle snittas vilket var jätte synd.
    Ok. Ja, det är ju så olika det där när man är gravid. Det enda som hände mig var att jag svullnade en hel del på slutet med Leo.

Ok, så det blev akutsnitt då då eftersom du sövdes eller?
  • LittleMee

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-19 18:21:00 följande:

Ok. Ja, det är ju så olika det där när man är gravid. Det enda som hände mig var att jag svullnade en hel del på slutet med Leo.Ok, så det blev akutsnitt då då eftersom du sövdes eller?
    vet inte om det räknas som akusnitt då han och jag mådde bra förutom att jag hade ont. Det gick inte att sätta epidural eller ryggmärgsbedövning på mig då jag har trångt mellan koterna. Så det kändes mer humant att söva ner mig efter att ha försökt många ggr med 3 olika doktorer.

har du fött vaginalt både ggr?
    LittleMee skrev 2009-05-19 18:25:06 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-19 18:21:00 följande: vet inte om det räknas som akusnitt då han och jag mådde bra förutom att jag hade ont. Det gick inte att sätta epidural eller ryggmärgsbedövning på mig då jag har trångt mellan koterna. Så det kändes mer humant att söva ner mig efter att ha försökt många ggr med 3 olika doktorer.har du fött vaginalt både ggr?
    Usch, det är ju inte sådär jättekul att sätta epiduralen när man ska snittas. Usch, det var verkligen otäckt, fast jag fick bedöving innan iofs, men det kändes ändå.

Jag har fött med snitt båda ggr. Planerat snitt.
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4