• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Maria84

Jag älskar att föda barn! Den underbara känsla när man får upp bebisen på magen är helt oslagbar!

Ja då var tänderna väck ialla fall. Blev två som försvann, snabbt gick det att ta ut dem men sen krånglade det då det blödde som sjutton så det tog ett tag innan de fick stopp på det så de kunde börja sy igen.
    Än så länge är värken hanterbar med värktabletterna så jag hoppas att det håller sig så.

Sambon tillbringde den tiden det tog för mig på Käkkliniken, i Trädgårdsföreningen så de har lekt för fullt där.

• Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-05-19 18:52:07 följande:
    ja tycker inte det är nån höjdare att va gravid vilken överaskning va Sparkarna kan väll va mysiga, Ibland men för det mästa välldigt obehagliga. Visst ja tycker inte ja är ful men ja tycker fan inte ja är vacker heller, vilket ja gör annars. Å det spelar ingen roll hur mycket folk som säger att ja ser så glad å välmående ut å att det glänser om mig för jag känner det inte... Nåt ja börjat göra mig välldigt irriterad är alla som tittar på mig som om ja vore dum i huvet å inte vet va ja pratar om å bara skrattar åt mig å säger "vi får väll se" När ja säger att ja bara vill ha ett barn, att vi båda är överns om det å att det är så jag vill ha det... Men alla andra vet tydligen bättre...
    vet hur det är, tycker inte heller det är så skoj att va på smällen faktiskt just nu..
    sen är det alltid lika kul att alla andra vet mycket bättre om ens egen kropp o hur man vill ha saker.. *suck* höll på att bryta ihop på danis syster ett tag när jag väntade william, bara för att hon har 3 så visste ju hon allt i världen..

skönt att det gått bra för D o hennes bebis o att alla mår bra... huvudsaken.
  • Leos och Vincents mamma
    LittleMee skrev 2009-05-19 18:50:55 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-19 18:27:11 följande: Nej, det är inte så trevligt när man väl ligger där. Knäpp man är som vill gå igenom samma sak igen .Får man fråga varför du snittades?
    Ja, visst är man När Vincent föddes så fick jag dessutom livmoderinflammation en vecka efteråt o var supersjuk o var inlaggd på sjukhuset i två dygn med ständigt två olika sorters dropp, men ändå så avskräcker inte det mig från att vilja ha ett tredje barn

Jag snittades dels p.g.a förlossningsrädsla, det var mest p.g.a av det, jag var/är livrädd för en vaginal förlossning p.g.a att jag blev gruppvåldtagen när jag var 15 år o kan inte riktigt släppa det o det gör sig påmind då när nån ska "rota därnere".
    Dels så är mitt bäcken för trångt så hade jag ändå antagligen blivit snittad, för läkarna sa att jag bara kunde föda vaginalt om barnen vägde mindre än 3 kg o det är ju inte så vanligt.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    thelifesaviour skrev 2009-05-19 18:59:56 följande:
    Ja, en liten pojke har det blivit. :)
    Vad skoj!! Det var ju det jag visste Jag har tänkt på henne hela dagen men inte velat skriva sms, då ska jag skicka ett Så skönt att de mår bra.
    Maria84 skrev 2009-05-19 19:21:13 följande:
    Jag älskar att föda barn! Den underbara känsla när man får upp bebisen på magen är helt oslagbar! Ja då var tänderna väck ialla fall. Blev två som försvann, snabbt gick det att ta ut dem men sen krånglade det då det blödde som sjutton så det tog ett tag innan de fick stopp på det så de kunde börja sy igen. Än så länge är värken hanterbar med värktabletterna så jag hoppas att det håller sig så. Sambon tillbringde den tiden det tog för mig på Käkkliniken, i Trädgårdsföreningen så de har lekt för fullt där.
    Ja, den känslan när man får upp bebisen på magen (i mitt fall bröstet) är verkligen oslagbar! Det skulle jag vilja uppleva om o om igen!
  • Maria84

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-19 19:27:53 följande:

Ja, den känslan när man får upp bebisen på magen (i mitt fall bröstet) är verkligen oslagbar! Det skulle jag vilja uppleva om o om igen!
    Ja eller hur! Jag skulle kunna föda barn varenda dag tror jag bara för den känslan
    Maria84 skrev 2009-05-19 19:31:16 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-19 19:27:53 följande: Ja eller hur! Jag skulle kunna föda barn varenda dag tror jag bara för den känslan
    Samma här Eller snittas då för min del Jag vet inte hur det är när man föder vaginalt, hur snabbt får pappan ta o hålla barnet då?
    När man snittas så får pappan ta barnet ganska snabbt efter det har fötts, mamman får upp det på bröstet ett tag allra först för att hälsa o så o sen får pappan ta över en liten stund så att de kan göra en koll på bebisen eftersom mamman ligger o blir sydd då.
    Så för oss har det bara varit positivt för då blir ju pappan direkt delaktig O det har inte min sambo tackat nej till Sen är det ju likadant på BB sen innan bedövningen släpper, då får pappan göra allt med barnet, förutom att amma då
  • Fru T

himla tur att vi alla är olika för annars skulle det finnas grymt mycket barn eller alldeless för få

Jag är välldans nyfiken på om ja kommer hinna uppleva min första morsdag i år

I morron ska ja te bm igen å ja har nästa träff veckan efter bf men ja tror ja ska be om en träff nästa vecka me om hon har nån... skönt att gå dit bara för att liksom hon är ju såå mysig!

Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • thelifesaviour
    Fru T skrev 2009-05-19 19:39:40 följande:
    himla tur att vi alla är olika för annars skulle det finnas grymt mycket barn eller alldeless för få Jag är välldans nyfiken på om ja kommer hinna uppleva min första morsdag i år I morron ska ja te bm igen å ja har nästa träff veckan efter bf men ja tror ja ska be om en träff nästa vecka me om hon har nån... skönt att gå dit bara för att liksom hon är ju såå mysig!
    Jag har blivit lovat att bli firad på mors dag i år också, för jag är ju faktiskt redan mamma, på ett sätt. Och om Linus ska bli firad i år så ska jag med. ;D
  • Fru T
    thelifesaviour skrev 2009-05-19 19:40:51 följande:
    Jag har blivit lovat att bli firad på mors dag i år också, för jag är ju faktiskt redan mamma, på ett sätt. Och om Linus ska bli firad i år så ska jag med. ;D
    Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4