Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-19 19:58:52 följande:
Nej, det var verkligen inte kul. Jag var väldigt illa däran, men eftersom jag kämpade med amningen så var Vincent där med mig oxå, men jag orkade knappt ta hand om honom. Så sambon var där hela dagarna förutom på nätterna o tog hand om Vincent o det enda jag försökte med var att amma. Det var ju extra trist eftersom jag låg på BB i Norrköping 3 nätter då Vincent föddes eftersom alla planerade snitt görs där. O jag längtade så himla mycket hem till Leo oxå. Så när vi väl fick komma hem så var vi så lyckliga allihopa, sen hann jag bara vara hemma i två dygn, sen fick jag åka o bli inlagd på spec BB här i stan. Så jag saknade ju Leo massor då med. Men efter dropp konstant i två dygn o en dunder medicinering på 10 dagar så var jag frisk sen, men jag önskar inte ens min värsta fiende att behöva genomlida det där. Hade sån ångest oxå för det var ju det där som folk dog i förr i tiden, så jag var lite orolig.Ja, tack, även fast det är snart 11 år sen det hände så har det satt djupa spår i mig, men jag mår ändå relativt bra ändå Min mamma, min moster o min mormor har för trångt bäcken o det är oftast ärftligt så berättade det för min bm när jag var gravid med Leo o då gjorde de bäckenröntgen o sen de höll koll på hur stor bebisen var i magen med tillväxt ul.
Visste inte att man gjorde alla planerade snitt i Norrköping men det är i för sig inte så långt bort. Förstår att man får ångest. Hormonerna sätter i gång ganska mkt i skallen efter förlossningen så det bidrar nog till att man funderar lite mer än vanligt.
Tycker det är jätte starkt av dig att prata om vad som hände i tonåren. Jag har tyvärr lite svårare för det och det är nog därför bm misstänkte att jag lider av förlossningsdespression för vissa saker kommer i kapp en förr eller senare när man försöker tränga in det. Så jag ska till en kurator på måndag.
Där ser man. Ännu en ny sak man har lärt sig idag. Visste inte heller att man kunde göra röntgen för att kolla sånt där. Att ingen föreslog det för mig så jag slapp lida i 2 dagar innan jag snittades då varken min mamma eller min syster har lyckats föda vaginalt.