• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Leos och Vincents mamma
    Firstandhappy skrev 2009-05-20 08:29:09 följande:
    om 3 timmar ska jag åka till mamma o lämna av sonen (dansar lyckodansen) o vara barn och karl-ledig heeela kvällen... wille är trotsig o mannen likaså..Nä vars, kommer sakna wille som fan hela eftermiddagen o kvällen o natten o morgondagen,men nu måste jag ta ett brejk o se om mig själv lite..
    Det gör du väldigt rätt i, man måste verkligen få tid för sig själv ibland!
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-20 08:39:32 följande:

Vad är Blå lagunen?Jag smsade med Diana igår kväll, de mådde bra. Pojken var blond, men de hade inte kommit på nåt namn ännu. Hon låg på BB o pojken på neo.
    ååhh jag hade rätt att det var en gosse.
    den välkända blå lagunen var stora farliga grustag som vi badade i på 90-talet.egentligen var det förbjudet då det var grunt på en del ställen och jättedjupt bara ett fotsteg fram.så gott som alla lambohovs ungdommar badade där

det ligger i skogen bakom slaka kyrkogård.vad jag vet så skulle bonden som hade det göra badplats av "blå lagunen",vet dock inte om det blev av.det var prat om att det skulle byggas badplats där på mitten av 90-talet.
  • JePaLuLi
    LillaLilli skrev 2009-05-20 07:11:25 följande:
    fuskigt... :P det är visst nån medicin som ska hjälpa till vid PCO. är för insulinet eller nått sånt. jag har heller itne hört talas om det innan jag fick det..
    Har aldrig hört talas om just det, men jag vet flera som blivit gravida när de ätit grape. Det är visst nåt ämne i dem som hjälper ägglossningen på vägen. Det är ju helt ofarligt att äta dessutom.

God morgon alla goa och glada!
    Här är vi nyvakna men jag är jättetrött ändå. Sov jättedåligt i natt... Men det är bara att bita ihop, barnen behöver ju aktiveras!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • thelifesaviour
    Familjetrollet skrev 2009-05-20 08:44:22 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-20 08:39:32 följande: ååhh jag hade rätt att det var en gosse. den välkända blå lagunen var stora farliga grustag som vi badade i på 90-talet.egentligen var det förbjudet då det var grunt på en del ställen och jättedjupt bara ett fotsteg fram.så gott som alla lambohovs ungdommar badade där det ligger i skogen bakom slaka kyrkogård.vad jag vet så skulle bonden som hade det göra badplats av "blå lagunen",vet dock inte om det blev av.det var prat om att det skulle byggas badplats där på mitten av 90-talet.
    Jag tror hon sa att han vägde 1900 (ungefär, minns inte exakta siffran) och var 45 lång. Ett litet knyte som var lik storasyster, föddes vid 13 igår.
  • LillaLilli

Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-20 08:40:40 följande:

Diabetiker tar sån medicin. Men aldrig hört att man kan äta det för att bli gravid.
    ja du har så rätt så. diabetiker tar sånna. men om man har PCO bli man med erbjuden dom tydligen. hon sa att det va för diabetiker men att det kan ha positiv effekt för ägglossningen och viktminskning. men har jag inte blivit gravid efter sommaren ska vi påbörja annan behandling.
  • LillaLilli
    Firstandhappy skrev 2009-05-20 08:42:58 följande:
    ja just nu känner jag att jag behöver ha ett dygn för att rå om mig själv o samla nya krafter, mannen ska ut på "herrmiddag" ikväll o kommer väl ringa frammåt småtimmarna lite ölpåverkad o vilja bli hämtad men det är mitt största "att göra" idag..
    det låter härligt det :D
    skönt att inte ha några måsten :D
  • LillaLilli
    JePaLuLi skrev 2009-05-20 08:49:52 följande:
    Har aldrig hört talas om just det, men jag vet flera som blivit gravida när de ätit grape. Det är visst nåt ämne i dem som hjälper ägglossningen på vägen. Det är ju helt ofarligt att äta dessutom.God morgon alla goa och glada!Här är vi nyvakna men jag är jättetrött ändå. Sov jättedåligt i natt... Men det är bara att bita ihop, barnen behöver ju aktiveras!
    ja det är klart. det får jag kanske ta en om dagen med då :P aaa ofarliga saker gillar jag :D medicinen jag har fått nu är inte heller "farlig" eller hur man säger. hon sa att jag skulle prova och gillade jag den inte så va det bara att sluta. och det står att 1av 10 bli illamående och får ont i magen och sånt, men jag har inte känt nått=) så skönt.
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2009-05-20 08:50:21 följande:
    Jag tror hon sa att han vägde 1900 (ungefär, minns inte exakta siffran) och var 45 lång. Ett litet knyte som var lik storasyster, föddes vid 13 igår.
    åh villken liten bebbe.då var hennes gosse lika kort som min son när han föddes 2 dagar före bf.

vet nån vad det kan kosta att klippa klorna på en kanin?.våran kanin är jättego,men tyvärr får man inte hålla i hans tassar vid kloklippningen.och nu behöver klorna klippas.vi vet inte hur kaninen blev behandlad i sitt förra hem.vet dock att förra ägaren inte har "alla hästar hemma" när vi hämtade kaninen så satt han i en bur med bara sågspån och var undernärd.
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-05-20 08:49:52 följande:
    Har aldrig hört talas om just det, men jag vet flera som blivit gravida när de ätit grape. Det är visst nåt ämne i dem som hjälper ägglossningen på vägen. Det är ju helt ofarligt att äta dessutom.God morgon alla goa och glada!Här är vi nyvakna men jag är jättetrött ändå. Sov jättedåligt i natt... Men det är bara att bita ihop, barnen behöver ju aktiveras!
    god morgon.hoppas du fick en trevlig kväll igår och att du blev väl ompysslad med smink och olika frisyrer
  • Firstandhappy
    thelifesaviour skrev 2009-05-20 08:42:41 följande:
    Ha världens bästa dag och natt nu, det är du värd! Att ensam göra ingenting hemma är så skönt. :)
    att ensam göra ingenting hemma är underskattat nu för tiden, tycker man fyller alla sina små hål med alla möjliga "måsten" oftast istället för att bara vara o kurera sig själv in o utvändigt..

nä här ska man aktivera sonen genom att ge honom dammsugaren så jag kan bädda säng o sånt..
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4