• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Apipoulai

Hej å hallå!
    Har läst ikapp i tråden och ni har så rätt så rätt. Ingen bebis i sikte ännu. :(

Jag har tröttnat på datorn en aning, dessutom så har maken semester, så jag passar på att hålla honom sällskap när han grejar i trädgården. Ansat buskar och planterat nya dito. Det har blivit så fint så fint, bara gräset som ska klippas kvar...

Mitt BF var 1/8, men mentalt är jag inställd på BF+7.

? Do what you like. Like what you do. ?
  • Apipoulai
    SmileyMalin skrev 2009-08-03 20:48:58 följande:
    -09 bebisarna verkar vara lite sega på att komma ut
    Ja, det verkar inte bättre. :/
  • SmileyMalin
    Apipoulai skrev 2009-08-03 20:56:56 följande:
    Ja, det verkar inte bättre. :/
    fast jag var hos läkaren idag och hon pratade om att det har varit jättemycket och massor med förlossningar här i stan dom sista veckorna så bebisen kanske är snäll nog att vänta ut lugnet
  • Apipoulai
    SmileyMalin skrev 2009-08-03 21:05:51 följande:
    fast jag var hos läkaren idag och hon pratade om att det har varit jättemycket och massor med förlossningar här i stan dom sista veckorna så bebisen kanske är snäll nog att vänta ut lugnet
    Okej, ja en plats vill jag ha när det är dags. Har inte lust att åka till Nrk.

Nån som vet hur avnavlingen sker är i lkpg? Direkt eller sen?
  • thelifesaviour
    Apipoulai skrev 2009-08-03 21:14:53 följande:
    Okej, ja en plats vill jag ha när det är dags. Har inte lust att åka till Nrk. Nån som vet hur avnavlingen sker är i lkpg? Direkt eller sen?
    Direkt tyvärr. Så det får du vara noga med att be om.
    jag väntar inget mirakel, i min mage växer ett spektakel.
  • Apipoulai
    thelifesaviour skrev 2009-08-03 21:23:46 följande:
    Direkt tyvärr. Så det får du vara noga med att be om.
    Oki, för jag har läst att det inte är någon nackdel med sen avnavling.

http://www.barnmorskeforbundet.se/images/content/documents/lkartidn_avnavling.pdf

Ska nog trycka på att vi vill ha sen. Ska skriva in det i mitt icke existerande förlossningsbrev. ;) Påminna mannen om att påminna BMorna om det, så att det inte går av bara farten...
  • thelifesaviour
    Apipoulai skrev 2009-08-03 21:26:56 följande:
    Oki, för jag har läst att det inte är någon nackdel med sen avnavling. www.barnmorskeforbundet.se/images/content/doc... Ska nog trycka på att vi vill ha sen. Ska skriva in det i mitt icke existerande förlossningsbrev. ;) Påminna mannen om att påminna BMorna om det, så att det inte går av bara farten...
    Jag vill absolut ha sen avnavling, jätteviktigt, jag har skrivit mitt förlossningsbrev mest bara därför. Viktigt att komma ihåg att det oftast är sköterska som klampar av navelsträngen och ibland glömmer BM att berätta för henne/honom. Så kom ihåg att säga det även till alla närvarande.
  • Apipoulai
    thelifesaviour skrev 2009-08-03 21:29:17 följande:
    Jag vill absolut ha sen avnavling, jätteviktigt, jag har skrivit mitt förlossningsbrev mest bara därför. Viktigt att komma ihåg att det oftast är sköterska som klampar av navelsträngen och ibland glömmer BM att berätta för henne/honom. Så kom ihåg att säga det även till alla närvarande.
    Tummen upp.
    Nåt mer man ska "tänka" på? Det här med avnavling dök jag på av en slump idag. Hade inte en tanke på att det fanns olika sätt och metoder att göra det på och att det kan ha olika effekt för framtiden.
  • thelifesaviour
    Apipoulai skrev 2009-08-03 21:32:20 följande:
    Tummen upp. Nåt mer man ska "tänka" på? Det här med avnavling dök jag på av en slump idag. Hade inte en tanke på att det fanns olika sätt och metoder att göra det på och att det kan ha olika effekt för framtiden.
    Hm. Du kan få kika på min förlossningsplan om du vill. Men det är ju mina högst personliga känslor och tankar, men något tips kanske man kan få. Jag kikar gärna om du skrivit något litet.
  • SmileyMalin
    Apipoulai skrev 2009-08-03 21:14:53 följande:
    Okej, ja en plats vill jag ha när det är dags. Har inte lust att åka till Nrk. Nån som vet hur avnavlingen sker är i lkpg? Direkt eller sen?
    det förstår jag.. men tror att den värsta ruschen är över nu och att det börjar lugna ner sig!
    När Nellie föddes (06) fick jag upp henne på mage direkt, sedan fick vi mysa en stund innan dom erbjöd kalle att klippa navelsträngen. Men det kan ju ha ändrats...
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4