• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • thelifesaviour
    SmileyMalin skrev 2009-08-03 21:34:01 följande:
    det förstår jag.. men tror att den värsta ruschen är över nu och att det börjar lugna ner sig! När Nellie föddes (06) fick jag upp henne på mage direkt, sedan fick vi mysa en stund innan dom erbjöd kalle att klippa navelsträngen. Men det kan ju ha ändrats...
    det är säkert olika med vilken barnmorska man får, men de har inte som rutin att avnavla sent.
    jag väntar inget mirakel, i min mage växer ett spektakel.
  • thelifesaviour

Eller så har de precis bytt till att ha det som rutin läste jag nu! Min barnmorska är som vanligt inte särskilt uppdaterad. Corren har iaf skrivit om det. Fast jag kommer dock påpeka det ändå. I Norrköping har de det inte som rutin.

• Maria84
    SmileyMalin skrev 2009-08-03 21:05:51 följande:
    fast jag var hos läkaren idag och hon pratade om att det har varit jättemycket och massor med förlossningar här i stan dom sista veckorna så bebisen kanske är snäll nog att vänta ut lugnet
    Det stämmer bra det. Har varit fullt både i Lkpg och Nkpg. Syrran fick ju för 2 veckor sen idag, och de knep sista förlossningssalen då. Och BB-rummen var ju fulla också.
    Så det har verkligen varit babyboom
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & ängeln Lillebror 090507
  • thelifesaviour
    Maria84 skrev 2009-08-03 21:39:55 följande:
    Det stämmer bra det. Har varit fullt både i Lkpg och Nkpg. Syrran fick ju för 2 veckor sen idag, och de knep sista förlossningssalen då. Och BB-rummen var ju fulla också. Så det har verkligen varit babyboom
    Hoppas det lugnat sig liiite tll september iaf.
  • SmileyMalin
    thelifesaviour skrev 2009-08-03 21:37:33 följande:
    Eller så har de precis bytt till att ha det som rutin läste jag nu! Min barnmorska är som vanligt inte särskilt uppdaterad. Corren har iaf skrivit om det. Fast jag kommer dock påpeka det ändå. I Norrköping har de det inte som rutin.
    man ska nog ta det mesta dom säger med en nypa salt..
    jag fick tex höra på visningen uppe på förlossningen att dom aldrig skickar hem pappan om man är förstföderska...
    Men när Nellie väl var ute fick jag dela ett dubbelrum och kalle blev utkörd
    Dagen efter när vi pratade runt med dom andra nyblivna föräldrarna visade det sig att flera av dom var omföderskor och att några pappor åkt hem frivilligt till syskonen därhemma trots att dom fått enkelrum.
    Då tycker man att vi lika gärna kunde fått ett sånt rum...

Så nu är jag skeptisk till det mesta jag hör.
  • Maria84

Både när Liam föddes och Lucas så har jag fått upp dem på magen ett tag innan de har klippt av navelsträngen, eller ja Jens

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & ängeln Lillebror 090507
  • Apipoulai
    thelifesaviour skrev 2009-08-03 21:33:45 följande:
    Hm. Du kan få kika på min förlossningsplan om du vill. Men det är ju mina högst personliga känslor och tankar, men något tips kanske man kan få. Jag kikar gärna om du skrivit något litet.
    Jag har inte skrivit någon. :/
    Fick ett papper av BM med frågor som "Vad känner du inför förlossningen".
    Har inte så många funderingar över det så jag visste inte vad jag skulle skriva.
    Så jag meddelade helt enkelt BM att jag inte skrivit någon.

Jag tar det som det blir/kommer. Inga förväntningar och således inget som kan göra mig "besviken".
    Är rädd för att om man sätter upp massa "Jag vill ha ditt...eller datt..." och sedan när det visar sig att det inte passar att göra si eller så, så blir man man säkert så besviken. Bättre att inte ha några förväntningar att bli besviken över.
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • SmileyMalin
    thelifesaviour skrev 2009-08-03 21:41:28 följande:
    Hoppas det lugnat sig liiite tll september iaf.
    verkligen!
  • Apipoulai
    Maria84 skrev 2009-08-03 21:39:55 följande:
    Det stämmer bra det. Har varit fullt både i Lkpg och Nkpg. Syrran fick ju för 2 veckor sen idag, och de knep sista förlossningssalen då. Och BB-rummen var ju fulla också. Så det har verkligen varit babyboom
    Vart skickas man om det är fullt i både Lkpg och Nrk? =o
  • Apipoulai
    SmileyMalin skrev 2009-08-03 21:34:01 följande:
    det förstår jag.. men tror att den värsta ruschen är över nu och att det börjar lugna ner sig! När Nellie föddes (06) fick jag upp henne på mage direkt, sedan fick vi mysa en stund innan dom erbjöd kalle att klippa navelsträngen. Men det kan ju ha ändrats...
    Låte bra tycker jag.
    Är lite nyfiken på hur deras belastning är just nu, fast det kan ju ändras på några timmar. Så det är bara att hålla tummarna för att det är ledigt när det väl är dags. :)
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4