• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Leos och Vincents mamma
    JePaLuLi skrev 2009-08-03 23:21:37 följande:
    Ja det är en stund som aldrig kommer tillbaka och det är ju preclis lika nytt och spännande och underbart för den nyblivna pappan. Ja Leo är ju lite större visserligen.Lucas hade aldrig sovit utan nån av oss och vi var båda överens om att han inte skulle hamna i skymundan så tanken på att han inte skulle få nån av oss hos sig fanns liksom inte. De hade det jättemysigt på kvällen och fick verkligen rå om varandra till 100% vilket var väldigt viktigt för de båda. Sen kom ju Patrik till mig på morgonen och vi åkte hem efter att läkaren gjort sin undersökning och satt en ok-stämpel i rumpan Vi var tillsammans hela familjen på BB hela dagen när han föddes och kvällen fram tills dess att de skulle hem och sova så för oss var det helt perfekt!
    Ja, det är ju olika för alla familjer. O ändå blir det så bra för alla
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Apipoulai

Hur många av er gick över tiden? Och hur många dagar?

? Do what you like. Like what you do. ?
  • Fru T
    Apipoulai skrev 2009-08-03 21:14:53 följande:
    Okej, ja en plats vill jag ha när det är dags. Har inte lust att åka till Nrk.Nån som vet hur avnavlingen sker är i lkpg? Direkt eller sen?
    Ja har faktist för mig att dom lät sig dröja lite med avnavlingen på grodan men vem vet ja kanske va för hög på lustgas å bebis för att minnas... inga 5 min dock men nära inpå!
    Stolt mamma till underbaraste lilla Mathilda f.15/6-09
  • Firstandhappy

gick över tiden med wille 6 dagar o molgan 5 dagar..
    daniel sov hos mig första natten när wille föddes men med molgan fick han åka hem till wille... tycker faktiskt inte att det är så himla speciellt första dygnet..
    kanske konstig ja men vi hade ju liksom gjort det innan o tyckte det va viktigare att daniel va hemma med wille så han va trygg..

• Fru T

eftersom grodan föddes på natten så sov ju Tedde kvar då men sen åkte han hem sent på kvällen, vi kände att vi kunde spara dom pengarna å tillbringa all vaken tid ihop iställe så han kom till frukosten igen å åkte sen kväll....
    Våra katter ville faktist me ha sällskap!
    Jag fick enkelrum så han hade kunnat stanna om han velat, dock va det fullt när ja va nyförlöst så den sömnen fick vi ta inne på förlossningsrummet där vi fick stanna tills frammåt eftermiddagen...

Stolt mamma till underbaraste lilla Mathilda f.15/6-09
  • Apipoulai
    Firstandhappy skrev 2009-08-03 23:55:13 följande:
    gick över tiden med wille 6 dagar o molgan 5 dagar..daniel sov hos mig första natten när wille föddes men med molgan fick han åka hem till wille... tycker faktiskt inte att det är så himla speciellt första dygnet..kanske konstig ja men vi hade ju liksom gjort det innan o tyckte det va viktigare att daniel va hemma med wille så han va trygg..

6 dgr har jag för mig är medel att gå över tiden. Tror jag läst det nånstans.
    Med andra barnet är det nog inte samma sak. Inte lika nytt med en bebis, även om man är lika nyfiken på vem den nya familjemedlemmen är.

Nu är det snart dags att sova, så får vi se om det vill komma en bebis imorgon eller nåt... skulle dock inte tro det.
    Säkert är iaf att jag ska till BM vid lunch nångång. 

Guten Nacht alle Leute!

? Do what you like. Like what you do. ?
  • thelifesaviour
    Fru T skrev 2009-08-04 00:09:37 följande:
    eftersom grodan föddes på natten så sov ju Tedde kvar då men sen åkte han hem sent på kvällen, vi kände att vi kunde spara dom pengarna å tillbringa all vaken tid ihop iställe så han kom till frukosten igen å åkte sen kväll.... Våra katter ville faktist me ha sällskap! Jag fick enkelrum så han hade kunnat stanna om han velat, dock va det fullt när ja va nyförlöst så den sömnen fick vi ta inne på förlossningsrummet där vi fick stanna tills frammåt eftermiddagen...
    Så tänker vi också, att om jag föder sen kväll/natt så får han ju självklart vara kvar, men om det då blir en natt till så får han gå hem några timmar. Katten behöver ju som sagt också sällskap. Och 250 är mycket pengar för en del även om man kanske anser att det är "billigt". Klart vi kan lägga 250 kronor på det om vi känner för det, men om vi känner att det känns okej att linus går hem några timmar, så kommer vi att göra så. Precis som med förlossningen så bestämmer vi inget innan, men vi pratar mycket om det. :)
    jag väntar inget mirakel, i min mage växer ett spektakel.
  • JePaLuLi
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-03 23:30:26 följande:
    Ja, det är ju olika för alla familjer. O ändå blir det så bra för alla
    Ja precis, man gör ju det som känns bäst för en själv och familjen helt enkelt.
    Apipoulai skrev 2009-08-03 23:36:57 följande:
    Båda våra grabbar är födda två dagar före bf, på morgonen. Det var tydligen väldigt unikt att pricka så lika två gånger
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Familjetrollet
    med näst sista gick jag över 2 dagar.jag har bara gått över tiden en gång av alla graviditeter
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • SmileyMalin
    gick över 8 dagar med Nellie.
    Den här ungen hoppas jag är vänlig nog att komma lite tidigare....
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4