• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Leos och Vincents mamma
    Maria84 skrev 2009-08-03 22:51:50 följande:
    Första natten får man ju gratis, har vi fått ialla fall. Om man säger att barnet föds på morronen och man stannar över natt sen så är det gratis.
    Vi har inte fått det gratis. Det har kostat 250 kr för sambon båda ggr. Båda barnen är födda på morgonen.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325

För både mig o sambon var det helt otänkbart att han inte skulle sova med mig den första natten båda ggr. Vi hade ordnat barnvakt till Leo när Vincent föddes, just för att sambon inte ville missa för allt i världen den där första natten.

• Maria84
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-03 22:58:11 följande:
    För både mig o sambon var det helt otänkbart att han inte skulle sova med mig den första natten båda ggr. Vi hade ordnat barnvakt till Leo när Vincent föddes, just för att sambon inte ville missa för allt i världen den där första natten.
    Likadant här, vi hade barnvakt till Liam från sön när vi fick åka in tills tisdagen när vi kom hem. Åkte direkt och hämtade honom då och visade upp Lucas för min familj
    Jens var bara hemma en vända på månem/kvällen för att ge hundarna mat och lite sånt men sen kom han tillbaka igen och sov hos oss.
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & ängeln Lillebror 090507
  • JePaLuLi

Vi hade också barnvakt om vi ville, men de ville få tid att mysa lite själva och vi tyckte att det var viktigt att nån av oss var hemma hos Lucas , vilket lämpligast var pappan i det fallet

Apipoulai skrev 2009-08-03 22:53:45 följande:
    Ja, 250kr är ganska mycket. Vi hade först inte tänkt att han skulle bo över, just för att det kostar en del plus att det ju är nära hem. Men flera av våra vänner har rekommenderat att han ska bo över, så vi har ändrat oss i den frågan. Vi får väl se vad som händer. Blir det delat rum så får han ju åka hem i vart fall. :(
    250 :- är ingenting att betala för att ni får vara tillsammans hela familjen första natten. Det är ovärderligt och nåt som aldrig kommer tillbaka. Jag tycker faktiskt att det är riktigt billigt!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Maria84
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-03 22:55:58 följande:
    Vi har inte fått det gratis. Det har kostat 250 kr för sambon båda ggr. Båda barnen är födda på morgonen.
    Konstigt. Enda gången vi betalade var när sambon var kvar en andra natt när Liam föddes, kostade 200kr då.
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & ängeln Lillebror 090507

Sambon sov med mig o Vincent första natten, sen åkte han hem till min mamma o hämtade Leo o så åkte de till sjukhuset direkt så Leo fick träffa sin lillebror, sen var vi hela familjen uppe på BB, såå mysigt! Sen åkte sambon iväg med Leo o hittade på lite skojiga saker efter det. Så gjorde vi o det var väldigt mysigt o uppskattat av Leo

Maria84 skrev 2009-08-03 23:10:10 följande:
    Konstigt. Enda gången vi betalade var när sambon var kvar en andra natt när Liam föddes, kostade 200kr då.
    Ok, nu låg vi ju visserligen på BB i norrköping, men verkar ju vara samma här i staden med betalning.
  • Apipoulai
    JePaLuLi skrev 2009-08-03 23:05:26 följande:
    Vi hade också barnvakt om vi ville, men de ville få tid att mysa lite själva och vi tyckte att det var viktigt att nån av oss var hemma hos Lucas , vilket lämpligast var pappan i det fallet 250 :- är ingenting att betala för att ni får vara tillsammans hela familjen första natten. Det är ovärderligt och nåt som aldrig kommer tillbaka. Jag tycker faktiskt att det är riktigt billigt!
    250kr är 250kr, för en som får 0kr i inkomst varje månad (just nu) är det massor med pengar.

Men som du säger, första natten som familj vill man vara tillsammans alla tre. Det insåg vi också. Sen har vi fått en hel rad andra bra argument av vänner varför han också borde bo över. Case closed. :)
    ? Do what you like. Like what you do. ?
    Apipoulai skrev 2009-08-03 23:14:01 följande:
    250kr är 250kr, för en som får 0kr i inkomst varje månad (just nu) är det massor med pengar.Men som du säger, första natten som familj vill man vara tillsammans alla tre. Det insåg vi också. Sen har vi fått en hel rad andra bra argument av vänner varför han också borde bo över. Case closed. :)
    Jag håller med..250 kr är ganska mycket pengar. Med tanke på att det enda man får är en extrasäng att sova på o frukost, inget mera. Men det är ändå värt de pengarna hundra ggr om, för det är verkligen ovärderligt att få spendera första natten ihop som en liten familj!
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-08-03 23:14:01 följande:
    250kr är 250kr, för en som får 0kr i inkomst varje månad (just nu) är det massor med pengar.Men som du säger, första natten som familj vill man vara tillsammans alla tre. Det insåg vi också. Sen har vi fått en hel rad andra bra argument av vänner varför han också borde bo över. Case closed. :)
    Ja det är en stund som aldrig kommer tillbaka och det är ju preclis lika nytt och spännande och underbart för den nyblivna pappan.
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-03 23:10:33 följande:
    Sambon sov med mig o Vincent första natten, sen åkte han hem till min mamma o hämtade Leo o så åkte de till sjukhuset direkt så Leo fick träffa sin lillebror, sen var vi hela familjen uppe på BB, såå mysigt! Sen åkte sambon iväg med Leo o hittade på lite skojiga saker efter det. Så gjorde vi o det var väldigt mysigt o uppskattat av Leo
    Ja Leo är ju lite större visserligen.
    Lucas hade aldrig sovit utan nån av oss och vi var båda överens om att han inte skulle hamna i skymundan så tanken på att han inte skulle få nån av oss hos sig fanns liksom inte. De hade det jättemysigt på kvällen och fick verkligen rå om varandra till 100% vilket var väldigt viktigt för de båda. Sen kom ju Patrik till mig på morgonen och vi åkte hem efter att läkaren gjort sin undersökning och satt en ok-stämpel i rumpan
    Vi var tillsammans hela familjen på BB hela dagen när han föddes och kvällen fram tills dess att de skulle hem och sova så för oss var det helt perfekt!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4