• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • thelifesaviour
    playmate86 skrev 2009-08-03 22:26:02 följande:
    jag har med gångavstånd den dagen jag ska föda bor på knektgatan ser sjukhuset från fönstret nästan helt perfekt.... kan man promenera till förlossningen när det är dags :) hihi
    Ja, jag hoppas kunna promenera. Annars har vi ju både föräldrar och svärföräldrar fem minuter bort som kan köra. Vi bor ju bara på andra sidan magistratshagen.
    jag väntar inget mirakel, i min mage växer ett spektakel.
  • Leos och Vincents mamma

Då är det det bra när man blir snittad med andra ord Då får man alltid enkelrum o pappan får sova kvar första natten (iaf planerade snitt i norrköping).

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Apipoulai
    thelifesaviour skrev 2009-08-03 22:27:50 följande:
    Ja, jag hoppas kunna promenera. Annars har vi ju både föräldrar och svärföräldrar fem minuter bort som kan köra. Vi bor ju bara på andra sidan magistratshagen.
    Vi tar bilen såklart, finns inga andra bra alternativ....taxi isf.

Funderar dock på om det inte är billigast att parkera där du bor, speciellt om pappan ska bo över. 40kr dygn eller vad det kostar på er besöksparkering!?
    Fast om man ställer sig längst bort på US'ssödra parkering kanske det inte kostar något alls!?
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • playmate86

magistratshagen.

vart ligger det???

• playmate86

lagt in bilder på vagnen och gymet nu i mitt bildgalleri

• thelifesaviour
    Apipoulai skrev 2009-08-03 22:35:31 följande:
    Vi tar bilen såklart, finns inga andra bra alternativ....taxi isf. Funderar dock på om det inte är billigast att parkera där du bor, speciellt om pappan ska bo över. 40kr dygn eller vad det kostar på er besöksparkering!? Fast om man ställer sig längst bort på US'ssödra parkering kanske det inte kostar något alls!?
    30 kr dygnet kostar det på vår parkering.
    Här kommer nog pappa inte stanna över natten, det kostar så tokigt mycket pengar och det är ju som sagt så nära för oss.. Men samtidigt vill man ju gärna få sova tillsammans. Jag hoppas få komma hem snabbt dock.
    jag väntar inget mirakel, i min mage växer ett spektakel.
  • JePaLuLi
    SmileyMalin skrev 2009-08-03 21:34:01 följande:
    det förstår jag.. men tror att den värsta ruschen är över nu och att det börjar lugna ner sig! När Nellie föddes (06) fick jag upp henne på mage direkt, sedan fick vi mysa en stund innan dom erbjöd kalle att klippa navelsträngen. Men det kan ju ha ändrats...
    Så har det varit för oss båda gångerna. Det har inte alls varit nån brådska.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Maria84

Första natten får man ju gratis, har vi fått ialla fall. Om man säger att barnet föds på morronen och man stannar över natt sen så är det gratis.

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & ängeln Lillebror 090507
  • Apipoulai
    thelifesaviour skrev 2009-08-03 22:41:08 följande:
    30 kr dygnet kostar det på vår parkering.Här kommer nog pappa inte stanna över natten, det kostar så tokigt mycket pengar och det är ju som sagt så nära för oss.. Men samtidigt vill man ju gärna få sova tillsammans. Jag hoppas få komma hem snabbt dock.
    Ja, 250kr är ganska mycket. Vi hade först inte tänkt att han skulle bo över, just för att det kostar en del plus att det ju är nära hem. Men flera av våra vänner har rekommenderat att han ska bo över, så vi har ändrat oss i den frågan. Vi får väl se vad som händer. Blir det delat rum så får han ju åka hem i vart fall. :(
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • JePaLuLi

Att inte få ha Patrik hos oss när Lucas föddes hade varit otänkbart. Både för mig och för honom. Nu när Linus föddes var det ju skillnad eftersom han skulle hem till Lucas. Jag hade tänkt att åka hem efter mina 6 immar, men Patrik och Lucas ville få lite far- och sontid så jag sov en natt och det är jag väldigt glad över trots allt. Det var skönt att få det där första dygnet i lugn och ro innan det var dags att bege sig hem till vardagen igen.

Med Lucas så körde jag in själv
    Då blev vi hemskickade efter ett tag och sen när det var dags åkte vi ambulans. Med Linus åkte vi taxi och det var rätt jobbigt att sitta i baksätet och ha värkar, men det funkade.

Apipoulai skrev 2009-08-03 22:22:35 följande:
    Det är nog lika jobbigt som i egen bil... eller nja, kanske lite jobbigare förresten. Sitta med någon man inte känner och så. :(Vi håller tummarna för att det finns plats i Lkpg iaf, tycker jag. Då har ni gångavstånd ju. =)
    Jag frågade hur ofta det händer att de får skikck folk till Nrkp (Patrik ville absolut inte att barnet skulle födas där ) och det var tydligen väldigt, väldigt sällan som det hände. Oftast tar ju en förlossning en stund. Särskilt för en förstföderska så då finns det gott om tid att göra plats.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4