• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Maria84
    SmileyMalin skrev 2009-08-03 21:41:59 följande:
    man ska nog ta det mesta dom säger med en nypa salt..jag fick tex höra på visningen uppe på förlossningen att dom aldrig skickar hem pappan om man är förstföderska...Men när Nellie väl var ute fick jag dela ett dubbelrum och kalle blev utkörd Dagen efter när vi pratade runt med dom andra nyblivna föräldrarna visade det sig att flera av dom var omföderskor och att några pappor åkt hem frivilligt till syskonen därhemma trots att dom fått enkelrum.Då tycker man att vi lika gärna kunde fått ett sånt rum...Så nu är jag skeptisk till det mesta jag hör.
    Precis, är man förstföderska och får delat rum så får ju pappan åka hem. Vi har haft turen att få enkelrum båda gångerna. De kan väl fråga vad man vill ha och om pappan har tänkt att stanna kvar eller inte, är ju mkt bättre.
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & ängeln Lillebror 090507
  • SmileyMalin
    Maria84 skrev 2009-08-03 21:49:18 följande:
    Precis, är man förstföderska och får delat rum så får ju pappan åka hem. Vi har haft turen att få enkelrum båda gångerna. De kan väl fråga vad man vill ha och om pappan har tänkt att stanna kvar eller inte, är ju mkt bättre.
    ja precis! och framförallt sluta lova sånt dom inte garanterat kan hålla... Det är väl bättre att man även som förstföderska ställer in sig på att pappan kanske inte kan stanna kvar, så slipper man bli så besviken och ledsen. Man är ju inte direkt superstabil efter en förlossning
  • thelifesaviour
    Apipoulai skrev 2009-08-03 21:42:37 följande:
    Jag har inte skrivit någon. :/ Fick ett papper av BM med frågor som "Vad känner du inför förlossningen". Har inte så många funderingar över det så jag visste inte vad jag skulle skriva. Så jag meddelade helt enkelt BM att jag inte skrivit någon. Jag tar det som det blir/kommer. Inga förväntningar och således inget som kan göra mig "besviken". Är rädd för att om man sätter upp massa "Jag vill ha ditt...eller datt..." och sedan när det visar sig att det inte passar att göra si eller så, så blir man man säkert så besviken. Bättre att inte ha några förväntningar att bli besviken över.
    Jag har i princip inga jag vill ditt och datt, utan mer stämning och tankar. Lite om lugn och ro och om tydlighet, sånt jag behöver för att hålla mig lugn ungefär. Det känns lagom. Inga förtänkta smärtlinindringar, ställningar osv. Det får bli som det blir. Det enda som är konkret är avnavlingen.
    jag väntar inget mirakel, i min mage växer ett spektakel.
  • SmileyMalin
    Apipoulai skrev 2009-08-03 21:47:50 följande:
    Låte bra tycker jag. Är lite nyfiken på hur deras belastning är just nu, fast det kan ju ändras på några timmar. Så det är bara att hålla tummarna för att det är ledigt när det väl är dags. :)
    det händer väl inte så ofta att det är fullbelagt här i stan, så för att lyckas bli nån av dom som får åka till Nkpg måste man nog ha rätt mycket otur
  • Apipoulai
    SmileyMalin skrev 2009-08-03 21:54:48 följande:
    det händer väl inte så ofta att det är fullbelagt här i stan, så för att lyckas bli nån av dom som får åka till Nkpg måste man nog ha rätt mycket otur
    Otur är mitt mellannamn. :/
    ? Do what you like. Like what you do. ?
  • thelifesaviour
    Apipoulai skrev 2009-08-03 21:57:42 följande:
    Mitt med, så med min otur är det väl fullt både i linköping och norrköping och man hamnar i jönköping istället.
    jag väntar inget mirakel, i min mage växer ett spektakel.
  • Apipoulai
    thelifesaviour skrev 2009-08-03 21:54:22 följande:
    Jag har i princip inga jag vill ditt och datt, utan mer stämning och tankar. Lite om lugn och ro och om tydlighet, sånt jag behöver för att hålla mig lugn ungefär. Det känns lagom. Inga förtänkta smärtlinindringar, ställningar osv. Det får bli som det blir. Det enda som är konkret är avnavlingen.
    Då är du lika klok som jag. =)
  • SmileyMalin
    Apipoulai skrev 2009-08-03 21:57:42 följande:
    oj oj låter inget bra....
    Men bebisen kanske är en riktig liten lyckounge!
  • Apipoulai
    thelifesaviour skrev 2009-08-03 21:58:27 följande:
    Mitt med, så med min otur är det väl fullt både i linköping och norrköping och man hamnar i jönköping istället.
    Oj, är det dit man får åka då... hualigen. En timmes bilfärd, tjoho vad skoj...
  • SmileyMalin

Nu är det allt dags för sängen!
    Timvikar på mitt gamla jobb hela veckan och imorgon är det 7:15 som gäller......

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4