• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-08-07 14:18:11 följande:
    Vi har ju jujst kommit hem, så några rutiner har vi ju inte.Amningen funkar u.a. Hon sög korrekt vid första försöket, bara nån timme efter nedkomst. Det är en smart flicka vi fått. :)Första läkarkollen= u.a. Hörseltest = u.aPerfekt på alla sätt! =)
    Nej, rutiner tar ett tag. Det är knappt så vi har några

Ja som de allra flesta bebisar med andra ord
    De har ju sugreflexen inbyggd, när det funkar så är det ju oftast inte för att bebisen inte kan suga.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Fru T
    Apipoulai skrev 2009-08-07 13:08:03 följande:
    Nu är vi hemma! Det är varmt för oss, men vi mår bra.Om 5 min så är hon redan ett dygn gammal!
    oj redan hemma så skönt!
    Apipoulai skrev 2009-08-07 13:26:49 följande:
    Tack för alla gratulationer förresten.Tösen sover nu på min vänstra sida, klänger sig fast som en liten apa över bröstet...hmm det var nu man skulle sova själv...när barnet gör det menar jag.
    haha ja sov nästan ingenting den första veckan men nu är ja desto tröttare

rutiner nja lite granna men dom har inte kommit förens nu...
    Stolt mamma till underbaraste lilla Mathilda f.15/6-09
  • JePaLuLi
    JePaLuLi skrev 2009-08-07 14:43:27 följande:
    Nej, rutiner tar ett tag. Det är knappt så vi har några Ja som de allra flesta bebisar med andra ord De har ju sugreflexen inbyggd, när det funkar så är det ju oftast inte för att bebisen inte kan suga.
    När det inte funkar ska det naturligtvis vara.
    Fru T skrev 2009-08-07 14:50:40 följande:
    oj redan hemma så skönt! haha ja sov nästan ingenting den första veckan men nu är ja desto tröttare rutiner nja lite granna men dom har inte kommit förens nu...
    Jag sov inte heller nåt i början. Man var så fylld av adrenalin och vi var ute på massa äventyr direkt. Ville ju visa upp underverken
  • Fru T

i natt har grodan fått sova mellan mamma å pappa igen, eller från typ 4 å frammåt å upp gick vi inte förens vid 10.30

hon tycks vilja ligga på mage å sova eftersom hon är liite pruttig så när hon ligger på rygg så bökar hon så dant å gnäller lite å så å när hon får ligga på mage så bökar hon nästan inge hon mäst sover på pruttar då..

men

ja blir helnojig å måste ha henne brevid mig så hon får inte ligga i sin säng, inte ännu iallafall

• Fru T

hon sover inte på pruttar men hon sover Å pruttar

• JePaLuLi
    Fru T skrev 2009-08-07 14:53:39 följande:
    i natt har grodan fått sova mellan mamma å pappa igen, eller från typ 4 å frammåt å upp gick vi inte förens vid 10.30 hon tycks vilja ligga på mage å sova eftersom hon är liite pruttig så när hon ligger på rygg så bökar hon så dant å gnäller lite å så å när hon får ligga på mage så bökar hon nästan inge hon mäst sover på pruttar då..menja blir helnojig å måste ha henne brevid mig så hon får inte ligga i sin säng, inte ännu iallafall
    Mysigt! Här har vi båda två mellan oss, det är trångt men gosigt! <3
    Linus sover också helst på magen, men han är ju så stor nu så för honom är det ingen fara.

Dock hävdar ju de allra flesta att barnen faktiskt sover bättre i sin egen säng, där de inte störs av massa ljud m.m och kan röra sig som de vill.
  • thelifesaviour

Var på extrabesök hos barnmorska idag. Väl där så ligger mitt blodtryck på 120/100 och vi blir efter en långvilostund med samma resultat skickade upp till förlossningen. Väl där har blodtrycket gått ner till normala igen 130/70, ingenting på urinet och inga konstigheter. CTG-kurvor jättefina.

Bebis ligger dock fortfarande i säte, vilket oroar mig lite.

jag väntar inget mirakel, i min mage växer ett spektakel.
  • Fru T
    JePaLuLi skrev 2009-08-07 15:04:47 följande:
    Mysigt! Här har vi båda två mellan oss, det är trångt men gosigt! <3Linus sover också helst på magen, men han är ju så stor nu så för honom är det ingen fara.Dock hävdar ju de allra flesta att barnen faktiskt sover bättre i sin egen säng, där de inte störs av massa ljud m.m och kan röra sig som de vill.
    den enda som sover bättre när hon ligger i sin egna säng är nog jag igentligen eftersom hon bökar så men när hon ligger på mage så ligger hon still hon får ligga hos oss lite då å då men snart blire sängen på heltid igen...
  • Apipoulai
    Fru T skrev 2009-08-07 14:53:39 följande:
    i natt har grodan fått sova mellan mamma å pappa igen, eller från typ 4 å frammåt å upp gick vi inte förens vid 10.30 hon tycks vilja ligga på mage å sova eftersom hon är liite pruttig så när hon ligger på rygg så bökar hon så dant å gnäller lite å så å när hon får ligga på mage så bökar hon nästan inge hon mäst sover på pruttar då..menja blir helnojig å måste ha henne brevid mig så hon får inte ligga i sin säng, inte ännu iallafall
    Här verkar mammas famn/bröst också vara det som gäller. Bärsele på pappaär inte heller dumt. Men lägger man henne i sängen, när hon väl somnat, så ligger hon där och sover, gnyr lite, somnar om tills det är dags för krubb igen. =)
    ? Do what you like. Like what you do. ? Världen fick 6/8 -09 sitt åttonde underverk.
  • Firstandhappy

trevligt med lite loppisrundor ute på landet o massa gott sällskap av mamma, nu ska kvällen avrundas med pizza o sen hemfärd med två extremt trötta barn...

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4