SmileyMalin skrev 2009-08-09 20:25:32 följande:
jag hade precis tvärtom! På pappret en helt ok förlossning men enligt mig själv en hemsk! Enligt papprena tog förlossningen typ 7-8 timmar medan jag upplevde den som närmare 36 timmar... (hade rejäla värkar i över ett dygn innan jag öppnat mig 3 cm och
BM räknade att förlossningen drog igång) och på pappret tillstöte inge direkta komplikationer alls trots att Nellie hjärtljud gick ner till 60 så att det rusade in läkare och barnläkare och började med sugklocka, häva sig på magen, stort klipp osv.Så journalen säger verkligen ingenting!
Jag hade också kraftiga pinvärkar länge och var bara öppen 3 cm länge. Under hela lördagen hade jag riktiga värkar men inget hände. Fy fan vad jobbigt det var, men jag upplever det ändå som helt underbart eftersom allt är som bortblåst när han kom ut. Helt underbart var det och jag älskar som sagt att föda barn
Men det måste ju stå att det blev sugklocka och allt det?
Det står det i min. Barnmorskan satte klockan på mig och så var det lämkaren och sköterskan som hävde sig över magen för att pressa ut honom. Jag har blivit erbjuden massa terapi efter det, men anser inte att det är nödvändigt. Det har inte påverkat mig, jag är inte rädd för förlossningar och jag anser att jag har en positiv upplevelse trots allt.