• Firstandhappy

Vi från Linköping Del:4

Sommaredition 2009.

Ja här kan vi fortsätta att tjata om stort som smått.
    Alla är självklart lika välkomna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 17:47
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m41865988.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 17:15
    Och här kommer nya medlemslistan...
    Uppdatera med ny info får ni göra själva..

www.familjeliv.se/Forum-11-239/m44435479.html

• Svar på tråden Vi från Linköping Del:4
  • Apipoulai
    Apipoulai skrev 2009-08-09 22:40:48 följande:
    Edan var det bästa. Eller ja allt var det bästa när man fick det... Lustgasen kom som en befrielse, sen behövdes mer och då blev det epidural, riktigt bra grejer. Till sist kom Ida som den slutgiltiga smärtlindringen. Lätt epidural nästa gång också...
    Ida var den bästa såklart ;) Det gjorde ju skitont med epidural också, så jag tänker inte prova utan.
    ? Do what you like. Like what you do. ? Världen fick 6/8 -09 sitt åttonde underverk.
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-08-09 22:40:48 följande:
    Edan var det bästa. Eller ja allt var det bästa när man fick det... Lustgasen kom som en befrielse, sen behövdes mer och då blev det epidural, riktigt bra grejer. Till sist kom Ida som den slutgiltiga smärtlindringen. Lätt epidural nästa gång också...
    Ja alla som har testat tycker ju att det är helt underbart. Jag tycker att nålen verkar läskig och vet ju att jag klarar mig utan. Hade ingenting med Lucas och lustgas med Linus.

Ewa: Lycka till med liten Wille idag. Det kommer gå jättebra!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-08-10 08:28:28 följande:
    Ja alla som har testat tycker ju att det är helt underbart. Jag tycker att nålen verkar läskig och vet ju att jag klarar mig utan. Hade ingenting med Lucas och lustgas med Linus.Ewa: Lycka till med liten Wille idag. Det kommer gå jättebra!
    jag hade bara lustgas med alla tre barnen.de hann inte sätta in nått annat då förlossningarna var så snabba.
    hoppas du mår bätter idag

här är man inkommen från hundrastgården.idag är det lagom varmt ute
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-08-10 10:05:25 följande:
    jag hade bara lustgas med alla tre barnen.de hann inte sätta in nått annat då förlossningarna var så snabba.hoppas du mår bätter idaghär är man inkommen från hundrastgården.idag är det lagom varmt ute
    Nu sista gången tyckte jag att lustgasen var himmelriket, jag har ju inget att jämföra med. Innan hade jag ingenting... Men man överlever ju det också
    Jag mår fortfarande illa, vet inte vad det är, Jobbigt iaf...
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-08-10 10:10:41 följande:
    Nu sista gången tyckte jag att lustgasen var himmelriket, jag har ju inget att jämföra med. Innan hade jag ingenting... Men man överlever ju det också Jag mår fortfarande illa, vet inte vad det är, Jobbigt iaf...
    kanske gravid?jag mår illa ofta,men detta hjälps med tuggummi.jag tuggar tuggummi från morgon till kväll,kan inte vara utan det

vad ska ni hitta på idag?vi ska till tandläkaren och röntga stora tösens tänder då de är för stora och kommer helt fel.

sen blir det nog en sväng med symaskin så kläderna blir klara
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Leos och Vincents mamma

Vincents första dag på dagis är avklarad o det gick hur bra som helst!! Det märks såå väl att han är så van vid andra barn redan innan sen bla ÖF. Han ville sitta hos mig de första 5 minuterna sen gick han på upptäcktsfärd o brydde sig inte ett dugg om mig. Han satt o la pussel med en av fröknarna o var inte ett dugg blyg. Sen var vi ute ett tag o då sprang han iväg långt bort o hade jättekul. Så det känns såå skönt att det gick bra. Nu är jag inte alls så orolig längre, kanske blir annorlunda när han ska börja vara lite själv nästa vecka, men tror det kommer gå bra det med.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • SmileyMalin

Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-10 11:44:59 följande:

Vincents första dag på dagis är avklarad o det gick hur bra som helst!! Det märks såå väl att han är så van vid andra barn redan innan sen bla ÖF. Han ville sitta hos mig de första 5 minuterna sen gick han på upptäcktsfärd o brydde sig inte ett dugg om mig. Han satt o la pussel med en av fröknarna o var inte ett dugg blyg. Sen var vi ute ett tag o då sprang han iväg långt bort o hade jättekul. Så det känns såå skönt att det gick bra. Nu är jag inte alls så orolig längre, kanske blir annorlunda när han ska börja vara lite själv nästa vecka, men tror det kommer gå bra det med.
    vad skönt att det gick då bra
    Idag är Nellies första dag som 15-timmars barn och fy vad det sved i mammahjärtat att lämna henne trots att jag inte "måste"....
    Nu sprang hon lycklig fram och kramade fröknarna och vinkade sen utan några ledsna miner så då kändes det ändå rätt ok. Men hade hon börjat gråta och inte velat stanna på dagis så hade jag nog inte pallat att lämna henne....
  • Leos och Vincents mamma
    SmileyMalin skrev 2009-08-10 11:53:29 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-10 11:44:59 följande: vad skönt att det gick då bra Idag är Nellies första dag som 15-timmars barn och fy vad det sved i mammahjärtat att lämna henne trots att jag inte "måste"....Nu sprang hon lycklig fram och kramade fröknarna och vinkade sen utan några ledsna miner så då kändes det ändå rätt ok. Men hade hon börjat gråta och inte velat stanna på dagis så hade jag nog inte pallat att lämna henne....
    Ja, det känns jätteskönt Förstår hur du menar. Det var en gång (den enda gången typ) som Leo var ledsen när han var mindre när jag lämnade honom på dagis, det kändes så grymt att lämna honom fast jag ändå var hemma (var arbetslös då o skulle självklart på ett af möte just den dagen så kunde ju inte ta hem honom igen).
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Firstandhappy
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-08-10 11:44:59 följande:
    willes första dag med avklarad, gick oxå jättebra trots att han aldrig gått på ÖF eller nåt annat, beror nog kanske mer på hur barnet är som person.. eller nja komination kanske..

Kom dit, tog ur honom ur vagnen o poff va han borsta, sprang in o sa hej till en fröken o sen va han i full gång, trillade från en cykel, åkte rutchkana själv o kramade en liten söt flicka.. spännande minsann att vara på dagis..

Kommer få gå 9-14 3 dagar i veckan till mammas stora glädje, jippiii mitt barn får äta med andra på dagis.. Imogon blir det pappas dag att vara med willus på dagis så ska mamma stortvätta i stugan..
  • Mandarin
    Firstandhappy skrev 2009-08-10 13:31:18 följande:
    willes första dag med avklarad, gick oxå jättebra trots att han aldrig gått på ÖF eller nåt annat, beror nog kanske mer på hur barnet är som person.. eller nja komination kanske..Kom dit, tog ur honom ur vagnen o poff va han borsta, sprang in o sa hej till en fröken o sen va han i full gång, trillade från en cykel, åkte rutchkana själv o kramade en liten söt flicka.. spännande minsann att vara på dagis..Kommer få gå 9-14 3 dagar i veckan till mammas stora glädje, jippiii mitt barn får äta med andra på dagis.. Imogon blir det pappas dag att vara med willus på dagis så ska mamma stortvätta i stugan..
    Var går Wille på dagis?
Svar på tråden Vi från Linköping Del:4