• Fru T

Vi från Linköping Del:4

Apipoulai skrev 2009-06-20 13:15:02 följande:
    Vad mysigt det låter. Och vad bra att amningen funkar, har hört att det kan vara det som strular mest i början. Tufft av er att redan ge er iväg på äventyr med bröllop och sådant. Jag menar er tös är ju inte så många dagar gammal trots allt.
    Detta va ett bröllop ja inte ville missa (frida å toivo) tanken va väll att inte stanna så jättelänge men det gick så bra så vi va inte hemma förens vid 20, men sen va det ju hemma i trädgårn så ja hade ju tillgång till sovrummet...
    Stolt mamma till underbaraste lilla Mathilda f.15/6-09
  • Fru T
    dinana skrev 2009-06-20 19:02:46 följande:
    Haha, känner igen det där.. =) Det sprutar åt alla håll.. i och för sig så gör det ju det utan nappen också. =)
    lilla fröken blev helt överumplad när det kom så mycket utan vidare ansträngning så hon blev helt putt... 
  • Fru T
    dinana skrev 2009-06-20 20:22:05 följande:
    Haha, åh ja.. och nappen fylls på bara sekunder och sen rinner det över... och det är bröstmjölk överallt. Fattar inte riktigt hur man skall få loss nappen när den är full med mjölk smidigt. Fick tips om att man skulle sätta fingret mot strålarna en stund så slutar det spruta.. Men det funkar ju inte om man har en napp i vägen.
    Ja ja vet inte å lilla fröken verkar inta alls tycka det är kul när det kommer så mycke mjölk på en gång {#lang_emotions_undecided} å vägrar äta tills ja byter bröst iställe.. får se hur ja gör, kanske får ja låta henne ta det korta stunder bara å pumpa lite mer så det inte exploderar, det andra bröstet har ja ju inge sår på så där är det ju inga problem...
  • Fru T
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-06-20 21:10:35 följande:
    Fru T: Vad skönt att allt flyter på med amning o allt Hur känns det att vara mamma då?Läste förlossningsberättelsen o även jag grät lite, har man barn själv så gör man nog det eftersom man tänker tillbaka på det där ögonblicket när man får upp dem, såå magiskt! Och är man gravid så längtar man ännu mera när man läser om sånt.
    Jaa jätteskönt verkligen förutom när det gör ont då ja va ju lite "orolig" för hur det skulle gå med den biten men ja har ju så det räcker å blir över

Hon hade gått upp fint på återbesöket idag å i morse ramlade navelstumpen av

Hon är ju en liten torris eftersom hon envisades me att stanna 16 dagar över tiden så på kvällarna har vi en mysig stund me lite olja så hon blir alldeless len å mjuk å sprickorna å flagorna börjar försvinna jättefint!

Det känns heelt underbart å ännu underbarare känns det varje gång Tedde berättar för folk hur stålt han är över mig, han säger att ja visa en sida han aldrig trott ja hade inom mig å är grymt imponerad hur ja hanterade hela förlossningsförloppet (ja me faktist)
  • Fru T
    Apipoulai skrev 2009-06-20 21:31:55 följande:
    Fru T:Har tittat på dina bilder på din blogg. Var gifte ni er? Det ser ut som västkusten, stämmer det?
    Japp i Glommen utanför Falkenberg mormor å hennes man har ett hus precis vid fiskehamnen där

jag har tillbringat alla sommrar under min uppväxt vut havet å jag älskar verkligen havet så där fick det bli!
  • Fru T

Haha glömde skriva i berättelsen att på slutet när ja krysta så tryckte ja lustgasmasken så hårt mot näsbenet å benen under ögonen att ja va helt ömm i flera dar efteråt

Tog nog i lika mycket me handen som resten av kroppen

• Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-06-21 00:05:02 följande:
    jag har aldrig tagit studenten...Jenny... nää nästa gång får vi åka kommunalt så vi kan döa ett par timmar till.. ja just det, jag ska ju ha barn snart med ja..
    Ja har inte heller tagit studenten Men ja va på pojkvänns bal när ja gick i 2an så bal har ja fått gå på å sen va ja ju på hans student å sprang me på krogen i kortkort vit klänning å hans studentmössa (hade på mig samma klänning som när ja slutade 9an, den skulle ja inte få över knäna nu) {#lang_emotions_tongue_out}
  • Fru T
    thelifesaviour skrev 2009-06-21 09:13:07 följande:
    Drömde om bebis inatt, har aldrig gjort det såhär tydligt förr! Var helt underbart! En liten flicka som hette Sia var det, jag hade dock glömt vad hon hette, så jag fick kolla det i mobilen hela tiden, för där hade jag skrivit upp det. Haha. :D
    Hihi man drömmer så skumma drömmar Sia va sött jue!

ja vill mee se mage! Min sköter sig fö å går åt helt rätt håll, INNÅT å full me kärleksränder är den men dom är så ljusa så ja bryr mig faktist inte...
  • Fru T

Nån som vet om nåt är öppet idag?

Ja skulle verkligen behöva köpa mig en amningsbh till, en räcker inte långt när mjölken sprutar åt alla håll... synd bara att ja får betala lite mer eftersom h&m tror att man är stor runt om bara för att man har stora tuttar men det löser sig nog...

Ni som ammar(at) kan ni rekomendera några andra amningskupor än Natusans? Ja tycker dom är lite hårda å vårtorna fastnar i dom
    Fick me två från Avent när ja köpte pumpen å har använt dom i natt å OJ vilken skillnad... kan dock tänka mig att dom är betydligt dyrare??! Å vart finns dom... maxi tex har ju bara Natusan...

Ska nog ta mig en liten vagnpromenad om ett tag, eller ja efter lilla fröken har käkat nästa gång, vilket borde va runt 12..

Såå skönt att hon redan är inne i en rutin me att amma var 3-4e timma blir liksom bara ETT riktigt nattmål då hon äter när vi går å lägger oss sen en gång runt 2-3 på natten å sen vid 6-7 på morron Jag är en glad mamma som får sova gott, dessutom ligger ja ju å ammar halvt sovande i sängen väntar bara på bakslagen men det tar vi då...

• Fru T

den snarkande mannen stör min sömn mer än den gosande bebisen som gäärna ligger me huvet i mammas armhåla mage mot mage 

Svar på tråden Vi från Linköping Del:4