• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • Leos och Vincents mamma

Glömde berätta oxå att Leo har lärt sig att vinka nu
    Det är såå kul att se!
    Så fort min sambo eller jag håller i Leo o den andra står bredvid eller kommer in i rummet så skiner han upp som en sol o börjar vinka massor
    Nu gör han det jämt när sambon kommer hem från jobbet..då blir han alltid såå glad o det har han alltid blivit o blir helt till sig o blir superglad o börjar vinka massor..hihi..det är såå sött o se när han gör det!
    Även min mamma sa det när hon var här o hälsade på förra veckan att hon tycker det är jättekul att han gör det för han gjorde det mot henne oxå.
    Men det är bara när han själv vill för om vi säger åt honom vinka så gör han ju inte det.
    Men det gör ju inga barn i den här åldern..de förstår ju helt enkelt inte så mycket av vad vi säger..om man ibland som förälder vill tro det
    Men kul som bara den är det i alla fall att han har lärt sig att vinka

• Buz

Hej allesammans! Känns som det va en evighet sen jag var här. Vi har en massa projekt på gång, håller just på att göra ett restaurang köp, så det är fullt upp.

Lovisa är genom förkylt, snoret bara rinner och rinner, men hon är såå glad ändå. Nu har hon fått upp riktig fart när hon kryper så man är rädd att trampa på henne när hon kommer ilande. Det ser så roligt ut, en liten minimänniska på alla fyra.

Det där ni berättar om ang duschen känner vi igen, oftast tar jag av henne alla kläderna när jag ska duscha så hon kan va med om hon vill.
    Nu håller jag på att ajabaja henne, hon är på gardinerna hela tiden och jag har bestämt mig för att hon inte ska det. När jag säger till henne, tittar hon på mig och skrattar, men ändrar jag tonläge och låter lite arg, då åker underläppen ut... så söt!! (elaka mamma)
    Annars har vi sanerat hela köket och vardagsrummet från sånt som hon kan göra sig illa på eller ha sönder. Nu har jag lagt ut lite träskålar och annat som hon får leka med.

• Norahs mamma

Idag har vi varit på BVC... Vägde lite å mätte lite... Hade inte hänt så mycket på varken vikt eller längd.
    Hon sa att hon skulle komma på hembesök imorgon... Va? Varför då? hann inte fråga, för hon skulle ha babaymassage med de lite nyare bebisarna...
    Hon ska göra BOEL-testet imorgon när hon kommer...

Ska era bvc-tanter göra hembesök?

Våran bvc sköterska har inte nämnt nåt om nåt hembesök i alla fall..trodde att de bara gjorde det när bebisarna var nyfödda.

• Jefa

Norahs mamma
    Japp, hon kommer den 21 november. Tydligen gör det de när de är runt denna åldern. Samma som när de alltid kommer hem på första besöket

• Buz

Här kommer de oxå på hembesök, har dock inte fått någon tid än.

• Pyret 85

Vi ska ner på BVC imorgon o göra BOEL-testet. jag vet inte om dom gör hembesök här vid denna åldern.

• Viffy

Vi hade kunnat få hembesök när vi gjorde vårt BOEL-test men vi valde att åka dit istället.

• Norahs mamma

Jaha... trodde vår bvc-tant var nyfiken bara (för vi flyttat) *skäms*

Leo stod precis upp helt själv!
    Men det gick så fort så jag hann inte ta kort,får göra det nästa gång han gör så.
    Min sambo hade honom i knät i soffan o sen ställde han ner Leo på golvet framför soffan o så släppte han o då stod Leo upp själv,med bara lite hjälp genom att han höll sig i lite själv i soffbordet
    Nu går det verkligen undan i utvecklingen
    Händer en grej så börjar alla saker hända nu..hihi..
    Bäst att jag sitter mig ner nu o skriver alla saker som har hänt de senaste dagarna i Leos bok.

Svar på tråden Marsmammor 2!!!