• Viffy

Marsmammor 2!!!

Ja då öppnar jag nu en ny tråd för oss marsmammor då den gamla är stängd.

Som ni redan vet så har jag en liten dotter som heter Cindy och som föddes den 5 mars
    -05!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-09-02 11:45:16:
    Här kan vi berätta och fråga varandra precis vad som helst när vi vill

• Svar på tråden Marsmammor 2!!!
  • Viffy

Ja det går verkligen undan nu Cindy sätter sig upp själv nu ju om hon tar tag i saker men inte annars och så ställer hon sig upp på knä nästan hela tiden genom att tag i saker tex mina ben Verkligen jätteroligt nu när det händer så mycket. Haha...just nu så står hon på knä och håller i kontorsstolen som jag sitter på och alldeles nyss så låg hon ju ner Vet inte hur hon har burit sig åt.

• Trolletp

Ja det händer verkligen mkt nu. Otroligt att de kan lära sig så fort. Har inte sett att Ellinor tränat nånting på att sätta sig upp själv och så hux flux så gjorde hon det, och gjorde det dessutom flera ggr dagen efter. Så det var ingen engångsgrej.
    Jag tänkte barnsäkra vårt hem nu. Är det nån som har koll på vad man behöver göra och vart man kan köpa grejerna?
    Ett par grejer som jag vet att man behöver:
    -Låd & luckspärrar
    -Petsäkra vägguttag

Men jag vet inte vart man köper dessa saker. Finns det på Ikea eller Bauhaus eller nåt eller måste man köpa det på Babyland? Kan tänka mig att det är mkt dyrare där. Nån som vet?

• Jefa

Här hemma händer det oxå saker. Nu kan hon
    * Ställa sig upp
    * Kryper (SNABBT )
    * Säga MAMMA
    * Sitta utan stöd

Hon är 7 månader och 1 vecka

• Omnia vincit amor

Trolletp: Jag har köpt petskydd på Babyproffsen, finns nog på andra stället, antagligen billigare, men det var lite akut då. Väntar på er andra om ni har andra förslag.

• Omnia vincit amor

Inget hembesök här inte, inte heller något BOEL-test vad jag vet!! Sist var det vaccinations spruta och läkarbesök. Min bvc sköterska sa att vi ses i december igen, alltså tre månader efter 6mån sprutan. Vad handlar BOEL-testet om och vilken månad ska det göras?

• Viffy

Selma71: BOEL-testet ska göras vid 8 månaders ålder och då görs syn och hörselkontroll samt en utvecklingsbedömning

• Pyret 85

Selma71: o här får man en 5 månaders-spruta ingen 6 månaders.

Igår när Lian skulle lägga sig så hörde jag hur han bökade o höll på inne i sängen o när jag kommer in igen så hade han ställt sig upp i sängen. han stod där o såg helt överlycklig ut. man blir så stolt...

• Norahs mamma

Inatt sov Norah från 18.30 till 5.30... *mamma så nöjd* Hon har ju vaknat 4 tidigare!

Imorgon ska vi nog åka till Södertälje, till mina föräldrar (60 mil bort) å jag bävar inför den långa resan! Norah har ju slutat gilla bilen nu, hon vill inte sitta still i stolen! Så förhoppningsvis åker vi på natten å så tänkte jag sätta henne i baksätet bredvid mig (eller pappa) så vi kan gosa å mata med banan mm... lättare än om hon sitter i framsätet!

Norah har inte lärt sig nå nytt nu på ett tag... Nästa steg i utvecklingen är väl att gå?
    Hon kan krypa, dra upp sig, sätta sig upp mm sedan länge... Eller är det nått jag missat? Stå själv kanske?

• Pyret 85

Japp dom lär sig stå själv först innan dom lär sig gå. Lian vaknade 5 idag. fast han fick ligga till 05:45 innan vi gick upp..

• Leos och Vincents mamma

Är det bara Leo som är en sömntuta i det här gänget?
    Han somnar alltid vid 20 på kvällen o sover hela natten fram till 8 på morgonen..så vi har nyss gått upp o Leo har fått sin välling.

Svar på tråden Marsmammor 2!!!